Beursinfo downloaden en inlezen

Pagina: 1
Acties:

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02 03:13
Om eens een beetje te spelen met tijdserie-analyse, zoek ik een aanbieder van beursinformatie.
Wat ik ervan begrijp is dat de meeste bronnen gekoppeld zijn aan hun eigen software, die (naar ik aanneem) hun eigen datastroom verwerkt. Of zijn er centrale bronnen voor deze data?

Vraag: bestaat er een mogelijkheid dat ik een soort van ruwe data kan ontvangen van een website, die ik automatisch in mijn eigen model kan inlezen?

Dat automatisch inlezen regel ik dus wel lokaal door een data-file door mijn simulatieprogramma in te laten lezen. De kwestie is dus: hoe krijg ik de beursinfo automatisch op mijn harddisk?

De info hoeft niet real-time te zijn, omdat dat de boel erg lastig maakt, denk ik. Voorlopig zijn tijdsintervallen van een dag genoeg. Dat betekent dus dat ik per dag een paar waarden wil hebben: minima, maxima, openings- en sluitingskoers.

Moeilijke vraag, niet zo netjes geformuleerd. Alvast bedankt! :)

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Verwijderd

Ik ken even geen aanbieders maar er zijn er genoeg (misschien via ww.aex.nl, banken, teletekst enz.. Zie ook http://beurs.pagina.nl/), maar ze zullen nooit realtime zijn, tenzij je ervoor betaald. "Gratis" hebben altijd een vertraging van ongeveer een kwartier.

Succes ermee verder.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 11:55 . Reden: Link toegevoegd ]