Toon posts:

[Debian/Linux] IPv6 & NS

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis sinds een week een debian-server draaien onder kernel 2.4.18-bf2.4.
Ook heb ik 2 domein domeinen besteld die onder de NS van een webhosting draait, momenteel draai ik thuis een webserver. De domeinen worden dus forwarded naar mijn webserver thuis.

Nu wil ik IPv6 installeren op mijn debian, en ook de domeinen kunnen gebruiken als hostname die ik heb.
Daarvoor moet ik thuis een NS draaien lijkt mij.
Omdat mijn IP niet static is veranderd hij ongeveer om de 4 dagen, verbinding is blijkbaar niet stabiel genoeg.

Hoelang duurt een NS-update, daarmee bedoel ik, hoeveel tijd neemt het in beslag voordat mijn NS weer werkt nadat mijn IP is veranderd.

De search heb ik hier gebruikt en niks uit kunnen halen, google heb ik ookal geraadpleegt.

Het is bij het begin niet zeer belangrijk dat ik als hostname mijn domeinen kan gebruiken, ik kan eventueel ook een subdomein krijgen bij nl.eu.org, dus dat dat misschien wat problemen kan verhelpen.

Specificaties;
Wanadoo Broadband Basic
Internet > Router > 1 debianserver & 3 windows-workstations.

Mocht ik te weinig informatie hebben gegeven, hoor ik dat graag.

(linux-noob)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De vragen die je stelt zijn zonder meer specifieke informatie voor ons niet te beantwoorden. Als je thuis een nameserver wil draaien, zal er ergens moeten staan dat jij die nameserver draait voor dat domein anders werkt het niet. En hoelang dat duurt hangt er vanaf waar je het instelt, en op welke manier. Verder is het grootste deel van deze vragen basiswerk voor dns volgens mij, er zijn wel howto's die dns in een notendop uitleggen denk ik, succes!

Dit topic is gesloten.