Werkt een Apple Monitor op een Windows systeem?

Pagina: 1
Acties:

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Bij me vader op de zaak hebben ze 21 inch CRT beeldschermen van apple voor DTP.

Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/89/36/cmhd-Monitors-All-Apple_Studio_Display_21_inch_with_ColorSync.gif

Nu gaan deze er uit en heb ik de mogelijkheid er 1 over te nemen. Dat klonk zeer goed 21 inch scherm voor een prikkie.
Maar nu zit ik met het volgende. Ik heb al wat rond gevraagt of een Apple scherm wel werkt onder een windows systeem en daar kreeg ik verschillende antwoorden op.

Nu wil ik het eigenlijk wel zeker weten.

kan het? (zo ja mooi)
kan het met een verloop stukje?
of het kan gewoon niet?

het gaat om dit beeldscherm:

http://www.epinions.com/c...ay_21_inch_with_ColorSync

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 11:20

ADH_ED

Hoogbevaagd

Heb zelf een oudere Mac staan, en die monitor kan niet op een normale videokaart worden aangesloten.

Ik ga er van uit dat het dan ook niet wil met een nieuwer model.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 12:37

Super_ik

haklust!

t kan wel, je moet ff een verloopstekkertje maken, en desnoods de hsync of vsync inverteren
met een proggie voor windows waarmee je elke willekeure settings kun instellen voor resolutie en refreshrate enzo (ben ff naam vergeten) kun je m wel aan de praat krijgen jah. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmja. Ik heb wel eens een sony monitor zowel op een pc als op een apple aangesloten (na elkaar uiteraard :P), en dat ging, ik dacht dat dat universeel was. Maar ik durf niet voor alle monitoren te spreken. Kun je er niet ff een laptopje op aansluiten ofzo?

Als de aansluiting hetzelfde is moet het denk ik wel werken.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• koraks
  • Niet online
Volgens de specsheet van Apple (hierzo) zit er gewoon een 15-pins VGA aansluiting op, maar wordt er een VGA->Macintosh converter bijgeleverd voor oudere Macs.
Dit scherm op een PC moet dus zondermeer werken.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb hier de 17' variant en die kun ik zonder problemen aansluiten op een PC.

[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 20-02-2004 11:54 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb bijna dezelfde (model later, graphite) en deze kan ik gewoon ook op mn PC aansluiten.
maar volgens mij heeft die een DVI aansluiting en geen ADC (Apple Display Connector, de introductie daarvcan zat zo rond de G4 introductie, als ik de afbeelding zie is het echter een biondi blue)

als het goed is zou het probleemloos moeten gaan als je een DVI-poort hebt in je grafische kaart, eventueel heb je een extra connector nodig, een ADC-DVI connector

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• The Otherside
ok harstike bedankt allemaal ik heb idd een DVI op mijn videoplank dus dat komt goed 8)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel grappige crosspost ;)
http://forum.gamers.nl/showthread.php?threadid=53217

TS wil gewoon met z'n nieuwe monitor patsen B) ;)

Veel plezier ermee :)

[ Voor 37% gewijzigd door pagani op 20-02-2004 15:02 ]

• The Otherside
nee ik wil het gewoon zeker weten

Pagina: 1