Toon posts:

Flash MX 2004 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Oops, te laat, kan de topicheader niet meer veranderen in iets duidelijkers)

Probleempje...

Ik ben aan het experimenteren met Flash MX en ben dus absoluut nog een N00b.

Ik ben bezig met een nieuwe website voor mijn werk, maar heb een probleem.
Ik heb een mooie menubar van FlashFocus gehaald om te gebruiken, maar als ik aan een van de buttons de volgende actie hang, lijkt er niets te gebeuren.
Hij moet dus naar Frame 2 van de betreffende scene, maar dat lijkt hij dus niet te doen.

code:
1
2
3
on (release) {
    _root.gotoAndPlay("Opbouw en scene", 2);
}

Ik heb de .fla hier beschikbaar gesteld (1Mb). Ook heb je de volgende .swf eventueel nodig aangezien ik een movieclip in een movieclip laad.

Ik zou het heel tof vinden als een van jullie de tijd zou hebben om even ernaar te kijken wat ik hier fout doe.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 11:11 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 13:20

Puck

EINDBAAS.org

Probeer het eens zonder spaties in je scenenaam? Dus verander je scenenaam in iets simpelers.

Arrived anxious, left bored

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PuCK schreef op 20 februari 2004 @ 11:22:
Probeer het eens zonder spaties in je scenenaam? Dus verander je scenenaam in iets simpelers.
Of simpelweg

code:
1
_root.nextFrame();

Sowieso is het af te raden om scenes te gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 20-02-2004 11:27 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas, hij blijft zich gedragen als een niet werkende button.
Maar als ik deze bijvoorbeeld koppel aan een url ipv een frame doet hij het wel.
Dus het ligt niet aan de button ben ik bang.

En ik wil wel next frame gebruiken, maar er zijn verschillende buttons die een andere swf in een frame moeten laden.

Maar ik wil dus na een klik een movieclip starten en daarna pas doorverwijzen naar een andere swf. Dus ik dacht dus alle buttons door te verwijzen naar een ander frame zodat ik na het spelen van de movieclip dus alsnog de juiste swf kan laden.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 11:30 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 13:20

Puck

EINDBAAS.org

Dat kan ook inderdaad, mits het dezelfde scene is :) Ik begreep dat je frame 2 van een andere scene wilt afspelen.

edit:
Staat de scene wel in de root?

[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 20-02-2004 11:29 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
PuCK schreef op 20 februari 2004 @ 11:28:
Dat kan ook inderdaad, mits het dezelfde scene is :) Ik begreep dat je frame 2 van een andere scene wilt afspelen.

edit:
Staat de scene wel in de root?
Nou, als ik niet een verwijzing doe naar die scene (zelfde scene trouwens, niet een andere) dan begint tie vanzelf weer bij de eerste scene...
Pagina: 1