ISDN: nummerweergave en Duovox

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 22:39
Oi!

Mijn ouders hebben sinds de oertijd al ISDN. In die oertijd kreeg je een mooie Duovox om één ISDN-lijn om te zetten naar twee analoge lijnen, zodat je je oude toestellen kon blijven gebruiken.

De situatie nu:
ISDN lijn 1 > Duovox > 2x analoog > Siemens S100 DECT

ISDN lijn 2 > direct naar ISDN-toestel en internet PC

Probleem: op het ISDN-toestel hebben ze nu wel nummerweergave, op de lijnen via de Duovox (Siemens S100 DECT-toestellen) niet. Nu zeiden ze bij de KPN helpdesk dat je dat moet activeren in de Duovox volgens de handleiding, maar het enige wat ik kan vinden is dat de Duovox geen nummerweergave ondersteund.

Vragen:
-Kun je nummerweergave via de Duovox inschakelen, al dan niet met een firmware of iets dergelijks?

-Kun je op een andere manier een ISDN-lijn omzetten naar analoog, met behoud van nummerweergave? Dit hoeven dan niet per sé weer twee lijnen te worden, één mag ook.

Thanx!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Ook oi!

Mijn ouders hebben ook een Duovox gehad en het is zoals in de handleiding staat: hij ondersteund geen nummerweergave.
Daarom hadden mijn ouders op den duur ook een quatrovox gekocht. :)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Inderdaad de duovox heeft helaas geen doorgave van nummerweergave. Misschien ergens een tweede hands quattrovox kopen.

Quattrovox 1 ziet er het mooist uit naar mijn mening. Veel vloeiender design. Maar helaas wij hebben de Quattrovox II.

Off Topic : Oi.. Tudo bem??

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Willems schreef op 20 februari 2004 @ 12:14:
Off Topic : Oi.. Tudo bem??
offtopic:
Geen idee wat dat betekend... :?
Ik gebruikte oi iig als afkosrting voor hoi :+

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28
Qvox I ondersteund ook alleen nummerweergave op de eerste poort; de II volgens mij op alle poorten..

Pvouput live

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:49
Quattrovox II ondersteund alleen nummerweergave op poort 1.

Heb 5 minuten geleden onze II vervangen door een III vanwege het ontbreken van nummerweergaven op de poorten 2-3-4.

De III geeft wel op alle poorten nummerweergave.

• BeQuietAndDrive
Dat het niet op beide poorten zit, is op zich niet zo'n probleem. Dus een quattrovox 1 zou voldoen?

En hoe 'ie eruit ziet maakt me niets uit: het ding hangt toch in de meterkast :)

Maar het kan dus alleen met die apparaten? Is er geen andere manier (lees: zonder tussenkomst van een Primafoon-winkel)? :P

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28
Oeps; had ik het verkeerd..
QVox I zou dan idd goed moeten zijn..
Quattrovox I:

KPN Telecom stelt voor klanten een softwareupdate ter beschikking. De softwareupdate is bestemd voor de QuatroVox I. De Quatrovox wordt standaard geleverd met een vrij oude softwareversie, waardoor nummerweergave op DECT-toestellen met nummerweergave aangesloten op poort 1 niet naar behoren werkt. Na de upgrade is dit euvel verholpen. Het advies is dan ook, om deze upgrade alleen uit te voeren als je dergelijke problemen ondervindt. Voor de communicatie met de Quattrovox is een 9-pins seriele kabel nodig. Gewoon 1-op-1 dus geen nulmodem. Software en instructies kun je downloaden via onderstaande links (1.1 MB). Let op: deze drivers zijn alleen voor de Quattrovox I.
bron:http://www.telecomwereld.nl/nws023.htm
De link die erbij staat doet het lelaas niet meer.. Misschien kun je die update nog ergens anders vandaan halen... Maar eerst natuurlijk een QVox vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 20-02-2004 13:06 ]

Pvouput live

• BeQuietAndDrive
Ik neem aan dat de qvox II dat probleem niet meer heeft? Daarvan ben ik er op de 2e hands markt een aantal tegengekomen voor leuke prijsjes.

Pagina: 1