Kheb een Maxtor 160 gig Serial ATA schijf gekocht en wilde deze aansluiten op mn ASUS A7V600 mobo, wanneer ik in het sata bios wil voor de instellingen te doen kan ik niets doen, enkel het bios weer afsluiten, weet iemand wat ik verkeerd doe ? of wat ik zou moeten doen ?
wat wil je precies doen? volgens mij kan je daar alleen maar instellen of je een raid config wil of niet. als je maar 1hd hebt, kan je nooit een raidconfig maken en zal je dit ook niet kunnen instellen. je moet je gewone bios gebruiken om deze schijf je primary boot device te laten maken
kheb al meermaals in het (gewone) bios gezocht en daar staat niets over satajpvk007 schreef op 20 februari 2004 @ 11:13:
wat wil je precies doen? volgens mij kan je daar alleen maar instellen of je een raid config wil of niet. als je maar 1hd hebt, kan je nooit een raidconfig maken en zal je dit ook niet kunnen instellen. je moet je gewone bios gebruiken om deze schijf je primary boot device te laten maken
Ik heb pas hetzelfde geinstalleerd. In die raid bios hoef je niets in te stellen en volgens mij in de gewone bios ook niet (correct me if I'm wrong).
Je kan gewoon windows xp of 2k installeren, maar dan moet je wel op f6 drukken om extra drivers voor serial ata te installeren. Die zijn terug te vinden op je cd van het moederbord in de map drivers/raid/driverdisk/makedisk.exe of iets dergelijks.
Je kan gewoon windows xp of 2k installeren, maar dan moet je wel op f6 drukken om extra drivers voor serial ata te installeren. Die zijn terug te vinden op je cd van het moederbord in de map drivers/raid/driverdisk/makedisk.exe of iets dergelijks.
Als je ons nou eens vertelt wáárom en wélke instellingen je wil hebben (dus: welk doel heb je nou in je achterhoofd?), dan kunnen we je misschien verder helpen
Wellicht is het zelfs helemaal niet nodig ..
Verwijderd
volgens mij geeft hij de bedoeling om die hd te gebruiken en windows erop te zettenBalusC schreef op 20 februari 2004 @ 12:11:
Als je ons nou eens vertelt wáárom en wélke instellingen je wil hebben (dus: welk doel heb je nou in je achterhoofd?), dan kunnen we je misschien verder helpenWellicht is het zelfs helemaal niet nodig ..
waar anders zou hij een harde schijf nodig hebben
Ik heb wel niet dezelfde configuratie als jou maar ik moest twee dingen doen om het te laten werken:
1. In mijn BIOS de sata HD aanmelden, zelfs als dit er maar een is moet je een raid aanmaken met een! HD, klinkt onlogisch maar anders herkend je systeem je HD niet,
2. de drivers installeren met de floppy die waarschijnlijk bij je moederbord zaten,
In je normale BIOS kom je met de 'del' toets maar je sata BIOS heeft waarschijnlijk een aparte combinatie, bij mij iets van CTRL-F, even opletten als je opstart,
Heeft even een ochtendje puzzelen gekost maar nu werkt alles zoals het moet
1. In mijn BIOS de sata HD aanmelden, zelfs als dit er maar een is moet je een raid aanmaken met een! HD, klinkt onlogisch maar anders herkend je systeem je HD niet,
2. de drivers installeren met de floppy die waarschijnlijk bij je moederbord zaten,
In je normale BIOS kom je met de 'del' toets maar je sata BIOS heeft waarschijnlijk een aparte combinatie, bij mij iets van CTRL-F, even opletten als je opstart,
Heeft even een ochtendje puzzelen gekost maar nu werkt alles zoals het moet
was idd de bedoeling om gewoonweg de hd te gebruiken en windows erop te zetten, kheb dat gedaan met die drivers en 't lukt, bedankt voor de hulp
In de bios van je SATA-schijf, kan je toch alleen je SATA-RAID-setup mee configureren of ben ik nou gek?
Dit klopt. Als jij er een SATA-schijf aan hebt hangen hoef je in de SATA-RAID setup niets te wijzigen (tenminste bij de A7v600).GJ-tje schreef op 20 februari 2004 @ 12:59:
In de bios van je SATA-schijf, kan je toch alleen je SATA-RAID-setup mee configureren of ben ik nou gek?
Pagina: 1