Toon posts:

[suse9]Opstartscript omzeilen | Boot problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met het installeren van NNLS (Novell Nterprise Linux Services) op suse 9.0

bij deze installatie werden diverse andere software pakketjes geinstalleerd, waaronder "tomcat4" tijdens het booten van linux krijg ik nu de melding:
"Starting tomcat4: Password:"

wanneer ik hier het password intik blijft de pc hangen zonder enige melding.
wanneer ik het password blanco laat blijft hij ook hangen
ctrl+c wordt niet geaccepteerd

is er een manier om te zorgen dat linux tijdens het opstarten nietmeer probeert om tomcat4 te starten? ik kan niet in mijn linux komen om zo het opstartscript te editen, en ik kan ook niet een bootdisk voor linux of iets dergelijks vinden. (misschien een manier om linux te booten in een soort veilige modus?)

ik heb geprobeerd te booten van de suse cd-rom en dan voor failsafe te kiezen, maar ik kom dan in init3 terecht en kan dus niet (volgens mij) het opstartscript editen ofzo... en bij het switchen naar init5 blijft hij ook hangen.

het betreft een gloednieuwe pentium4 pc en ik weet 99.9% zeker dat er geen hardware probleem is.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
welke bootmanager gebruik je? Want bij lilo zou je door de ctrl ingedrukt te houden in de text weergave kunnen komen. Als je daar dan de naam vna je kernel (meestal gewoon linux) met daarachter single tiept kom je in een standalone systeem. Meestal kun je daar dan wel je init scripts editten. Wil dit niet, dan kan je ook nog kiezen om te booten met bijv. Knoppix en dan je suse systeem te mounten en dan de init scripts aanpassen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Je kan geen bootdisk vinden?!? Dan heb je wel heel slecht gezocht. Al eens van Live CD's gehoord? Allemaal bootdisks!

Verder moet je ook in runlevel 3 je opstartscript kunnen bewerken. Is je HD niet read-only gemount? (zie /proc/mounts)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Kun je in single user mode niet in /etc/init.d de verwijzing naar tomcat weghalen?

Je zou ook in single user mode met mount -n -o remount,rw / het filesystem kunnen mounten. Vervolgens kun je met YAST via System-Runlevel Editor de startup-settings voor tomcat veranderen.

/(bb|[^b]{2})/

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu in /etc/rc.d weten te komen, volgens google is boot.local mijn opstartscript en zou hier dus naar die tomcat verwezen moeten worden

helaas zie ik in dit script nergens een verwijzing naar tomcat, er staan alleen wat IF statements en wat ECHO commands

is er nog een andere plaats waar linux tomcat zou kunnen aanroepen om op te starten bij booten?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20

Super_ik

haklust!

kun je ook niet al naar een andere console switchen? (crtl+alt+f2) en daar gewoon inloggen?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
JR1974 schreef op 20 februari 2004 @ 11:00:
Kun je in single user mode niet in /etc/init.d de verwijzing naar tomcat weghalen?

Je zou ook in single user mode met mount -n -o remount,rw / het filesystem kunnen mounten. Vervolgens kun je met YAST via System-Runlevel Editor de startup-settings voor tomcat veranderen.
bedankt voor je reactie, ik heb dat mount command uitgevoerd en dit leverde gelukkig geen errors op.

maar het command YAST kent ie niet... ik zit in resque mode en door ctrl in te houden met booten kan ik niet in die single user mode komen, ik denk niet dat dit lilo is

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu dus wel bij de init scripts, maar ik heb geen flauw idee in welke file hij naar tomcat wijst en misschien heet het daar wel niet tomcat maar een of andere afkorting :|

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 20 februari 2004 @ 11:03:
kun je ook niet al naar een andere console switchen? (crtl+alt+f2) en daar gewoon inloggen?
nee, ik denk dat hij tomcat te vroeg in het bootproces wilt starten hiervoor.

eerst wijst ie mij een ip toe
dan starting hotplugging devices
starting resource manager
en dan die vervelende tomcat al

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wij kunnen hiervandaan ook niet zien welk initscript dat doet, maar nu je eenmaal weer toegang hebt moet dat wel uit te vinden zijn, en we verwachten nu min of meer dat je dat zelf doet. Tip: grep is een handige tool om bepaalde strings in bestanden te vinden, succes! Verder is het handig om als je iets toe te voegen hebt en niemand anders heeft nog gereageerd, de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop te gebruiken, dat houdt het wat overzichtelijker :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.