Van 128 mb naar 256 mb RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:30
Hallo,

Ik denk erover om mijn RAM uit te breiden. Maar ik vraag me af of er nou veel snelheidswinst geboekt wordt met dit extra geheugen. Het systeem is een P3 450 (Asus p3b-f mobo) en ik doe vornamelijk photoshop/homesite/heel af en toe wat spelletjes.

Jeroen.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Hoi,

hier zit ik ook wel eens aan te denken.
Ik heb nu 128 mb dimm en wil ook wel naar 256 maar helpt dat, als ik veel spellen speel en internetten.
Ik heb een Athlon systeem.
Helpt dan 256 mb dimm wel ten opzichte van 128??

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
Onder win9x heb je er totaal niks aan. Soms zelfs in tegendeel! Word het alleen maar langzamer...... maar voor win2000, winnt linux of zoiets dergelijks zal de winstsnelheid aanzienlijk zijn...... ik denk ongeveer hetzelfde als van 64 naar 128 gaan.

Verwijderd

Ik dacht hier eens te hebben gelezen dat met Photoshop een geheugenuitbreiding wel degelijk veel verschil maakt . Femme weet daar zeker meer van .

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

nou morgoth, volgens mij is dat niet helemaal waar. Als je laten we zeggen 100 mb geheugen nodig hebt (dat programma's dat gebruiken) dan hetb je aan 64 eigenlijk te weinig. Het OS gaat swappen (hd ruimte gebruiken als geheugen) en dat gaat traag. Dat moet je dus niet hebben.
Maar als je al 128 mb hebt en je gebruikt maar 100, dan heb je nix aan die extra 128. Zonde van je geld.
Als je echter nu ook al veel aan het swappen bent, dan heb je wel wat aan die 128 mb.

• Agent-X
  • Niet online
volgens mij heb je alleen in NT meer aan 128 mb.
een snellere cpu of hd lijkt me verstandiger.

Verwijderd

Hallo,

ik heb K7M, K7 500, 2x128 MB Ram 133 mhz, V6600, SCSI 2940 U2W, Plextor 40x, Plextor 2*8*20...nou dit ding is echt sneller geworden met die extra 128MB RAM...

Als je geld over hebt, gewooon doen!

• afterburn
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Er zijn verschillende dingen waar je rekening mee moet houden:
1) In Win9x merk je nauwelijks snelheidsverschil tussen 64 en 128 mb, en dat wordt nog minder van 128 naar 256. Uiteraard merk je wel verschil bij heavy multitasking of fotos van tientallen megs bewerken in Photoshop; dit vanwege het verminderen van je swap
2) Win2K/NT swapt _ALTIJD_. Meer geheugen maakt dit niet minder, het zit in het design van het OS. Win2K gebruikt echter het geheugen veel effectieve dan Win9x, en derhalve alles wat je er tegen aan kunt gooien. Dit heeft tot gevolg dat de snelheids winst van 64 naar 128 en van 128 naar 256 meg ongeveer net zo groot zal zijn. Hier geld, hoe meer geheugen, hoe sneller je machine, onafhankelijk van wat je doet.

Misschien is er binnen Tweakers.net plaats voor een tips/tricks/techno/tweak page? Ik ben vrijwilliger om artikelen te schrijven..

-AB-

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Ik ben een paar weken geleden van 128MB naar 192MB gegaan, en dat merkte ik toch wel vrij duidelijk! (ben er nu alweer aan gewend, dat wel). Als je ergens voor een redelijke prijs RAM kunt halen zou ik het zeker wel doen.

Verwijderd

Volgens mij gebruikt Windows 98 niet meer dan 70mb intern geheugen effectief. Meet geheugen heeft geen effect op Win98 zelf, het zal er niet ineens sneller van gaan draaien. Photoshop daarintegen vreet geheugen. Met geheugenuitbreiding zal je dat wel merken. Maar of je het ook met games enzo echt merkt betwijfel ik,

Verwijderd

Ook ik ben enige tijd geleden geleden van 128 naar 192 mb gegaan ik ik kon het verschil _duidelijk_ merken! Het zwaarste wat ik draai is spelletjes, dus geen fotowinkekl oid... het zal iig geen kwaad kunnen

Verwijderd

Ik heb nu ook 256 MB in mijn Athlon 750, waar een tijdje (3 dagen ofzo) 128 MB ingezeten heeft (doordat m'n tweede dimm niet helemaal lekker werkte). Ik moet zeggen dat ik er erg weinig van merk, maar dat zal wel komen omdat ik nu alleen maar 98 erop heb staan. Volgens mij, als je alleen win98 draait en spelletjes speelt en internet kan je je geld beter aan iets anders uitgeven, tegen de tijd dat het nodig wordt (of je zwaardere programma's gaat draaien zoals 3D MAX en Photoshop) kan je het altijd nog doen....

Alexander

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Afterburn: Als je je even meldt bij Femme, op tweakers hebben ze ook een review afdeling, waat dit soort dingen nou juist leuk inpassen, en waar eigenlijk een gebrek aan is. Goed idee dus!

Verwijderd

Asus bezitters moeten het proggie PC-probe gebruiken en aan de hand van het verbruik zelf de keuze maken of er extra reepjes in moeten. Ik heb vaak dat alle 128 mb gebruikt wordt. Ik ga hopelijk snel naar 256 mb.
Pagina: 1