Toon posts:

Portmapping Speedtouch 510(i) werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 510(I) waarbij ik het portmappings verhaal maar niet aan de gang krijg.

Ik hier op T.net de FAQ gelezen en de vele topic die er nog over zijn. Ik heb 3 metodes gevonden die zouden moeten werken, Telnet , Webinterface en NAT-Manager.

Maar ja geen van die drie schijnen tre werken. Ik heb ook geprobeerd mijn PC als default server in te stellen. En als ik dan een scan doe met scan.sygate.com dan zegt ie wel dat mijn netbiospoorten open staan en pook mijn FTP poort, maar als ik op de netbios probeer te connecten of opmijn FTP en dan werkt dat niet, als ik zelf mijn poorten scan zegt ie dat er niets open staat.

Zou iemand mij A.U.B kunnen helpen

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geef eerst eens duidelijk aan wat er precies niet werkt, want nu is het niet echt duidelijk. Vertel ook eens wat meer over je netwerk & software setup.

add:
intern testen doe je via IP nr 127.0.0.1
extern had je zelf al uitgevonden. (sygate scan)
Als iemand op je FTP server wil connecten moet ie misschien passive aanvinken.

[ Voor 40% gewijzigd door SSH op 20-02-2004 13:26 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom idd eerst eens met wat meer info.
En wat bedoel je met dat je vervolgens niet op die FTP kan inloggen :?
Je weet, neem ik aan, dat het met ADSL niet mogelijk is om via je eigen public IP weer binnen te komen op je portmapping ?
Oftewel, als je een FTP server intern draait, en op je modem de juiste porten forward naar je FTP server kun je vanuit je interne LAN niet zomaar connnecten naar FTP op je public IP.
Dat zul je even door iemand extern moeten laten testen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wist dus niet dat je met ADSL niet meer met je eigen IP het netwerk op kon. maar dat vind ik vreemd want ik heb er ook een tijdje een sitecom router tussen gehad, maar daarbij kon het wel gewoon dus daarom dacht ik omdat ik niet op mijn eigen FTP kon connecten dat de mapping het gewoon niet deden.

Maar ik heb het zojuist met via een porxy geprobeerd en dat werk wel.

Ik ga wel weer even pielen en als ik nog probleme heb horen jullie het wel

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dat heeft niks met ADSL te maken hoor. Echter je ST maakt dat je thuisnetwerk/pcs niet direct verbonden zijn met het internet. Dit is namelijk wel zo veilig. Wat binnen dan wel direct gebruik mag komen van het inkomend verkeer moet je dan poortmappen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het is toch vreemd als ik probeer te connecten op mijn eigen ftp, via mij public ip dan krijg ik geen connectie, gerbuik ik een ander ip lukt het wel. en met een andere router kon ik wel gewoon met mijn eigen IP op miijn eigen IP connecten

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je verteld het wel een beetje vaag hoor. Van buitenaf of via intern netwerk connecten!? En elke router moet je mappen btw, dus op je vorige was het dan al gedaan.

add:

ga een testen met het commande "tracert"

[ Voor 14% gewijzigd door SSH op 22-02-2004 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is al ongeveer gelukt maar ik zou het even goed uitleggen.

Ik heb een speedtouch modem waar bij de portmapping niet werkte,
maar het probleem is dat toen ik het teste dat ik niet vanaf mijn eigen pc via het internet op mijn eigen pc kon connecten, maar dat is een een of andere beveiliging of maar vanaf een ander IP kan het wel
Pagina: 1