[Asus A7V600] Onboard LAN niet te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Gisteren heb ik een nieuw Asus MOBO gekocht. Werkt nu prima op een ding na:
De Onboard LAN (3COM 3C940 1 Gigabit) wordt niet gedetecteerd.
Wat ik heb gedaan:
-In de BIOS:
LAN aangezet en uitgezet
Wake on LAN aan- en uitgezet
-Netwerkkabel erin
-Search gebruikt

Maar hij wordt dus helemaal niet gezien. Ik vermoed dat ie kapot is. Iemand nog een ander idee?

Ik gebruik Win2k

Hop doet leven...

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 19:02

Spoooky

Core temp 37°C

Misschien domme vraag, maar ik stel hem wel:

Driver toch wel geïnstalleerd??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• dutchderk
Je moet toch eerst hardware kunnen zien om een driver te kunnen installeren???

Hop doet leven...

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

nee dus

Idiot outside.

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

dutchderk schreef op 20 februari 2004 @ 10:36:
Je moet toch eerst hardware kunnen zien om een driver te kunnen installeren???
Mee eens ;)

Probeer je BIOS te resetten en kijk of er verandering optreedt door in je bios met de setting plug & play bios/os te veranderen (heeft mij namelijk eens geholpen)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Spoooky
  • Laatst online: 12-08 19:02

Spoooky

Core temp 37°C

Er staat dus in apparaatbeheer niks met een vraagteken/kruisje??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• dutchderk
Spoooky schreef op 20 februari 2004 @ 11:10:
Er staat dus in apparaatbeheer niks met een vraagteken/kruisje??
Nee helemaal niets noppes nada
Turkish schreef op 20 februari 2004 @ 11:04:
[...]

Mee eens ;)

Probeer je BIOS te resetten en kijk of er verandering optreedt door in je bios met de setting plug & play bios/os te veranderen (heeft mij namelijk eens geholpen)
Je bedoelt dus de BIOS naar default terugzetten. Of bedoel je die backup batterij eruit trekken?

[ Voor 73% gewijzigd door dutchderk op 20-02-2004 14:06 . Reden: typefoutje!! ]

Hop doet leven...

• dutchderk
Update:
Inmiddels heb ik de BIOS geflashed en gereset, maar geen resultaat
Iemand nog een laatste idee voordat ik hem terug ga brengen?

Hop doet leven...

• riemerg
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10-2021

riemerg

Intel inside ...

heb je nu eigenlijk de driver al GEPROBEERD te installeren ??

Idiot outside.

Verwijderd

dutchderk schreef op 20 februari 2004 @ 14:06:
Update:
Inmiddels heb ik de BIOS geflashed en gereset, maar geen resultaat
Iemand nog een laatste idee voordat ik hem terug ga brengen?
Staat onboard lan wel op enabled in de bios ??
zo jah, dan moet je toch de driver er maar eens op prakken..

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

voor de volledigheid, het heet een ethernetkaart en heb je als de via hyperon drivers geinstalleerd, want die detecteren ook min of meer je hardware

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• dutchderk
Ja, ik heb ondanks het feit dat de ethernet controller echt NERGENS te zien of te vinden is getracht de drivers te installeren. Ja, onboard LAN staat enabled in de BIOS (ook nog paar keer aan- en uitgezet) en ja de VIA Hyperion 4in1 drivers zijn geinstalleerd.

Inmiddels teruggegaan naar de winkel (Mycom). De technische dienst daar zei na het bekijken van mijn compu dat het aan het moederbord ligt. Zij hebben er een nieuwe in gezet maar het probleem is hierdoor niet verholpen. Het is mij een raadsel wat het probleem is

Hop doet leven...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is het niet toevallig dus de extra network controller die je ziet? Want dan is je NIC wel geinstalleerd maar niet die extra network controller.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Kijk bij de faq op de asus site bij het board.
Heb je misschien de virus scanner van de bij gekleverde cd-rom gebruikt.

• dutchderk
Nee die extra netwerk controller is het niet. Die heeft iets te maken met een usb device die je in de BIOS aan- en uit kunt zetten. De meegeleverde virusscanner gebruik ik niet. De netwerk controller is helemaal niet te zien in apparaatbeheer.

Hop doet leven...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jogiebeer schreef op 20 februari 2004 @ 17:21:
voor de volledigheid, het heet een ethernetkaart en heb je als de via hyperon drivers geinstalleerd, want die detecteren ook min of meer je hardware
Als je dan gaat mierenneuken met nomenclatuur, doe het dan goed :z

Per definitie is iets wat onboard zit niet een kaart :P

Noem het dan een ethernet controller (zo ziet zo'n ding er bij mij uit als WinXP hem tegenkomt maar nog geen driver te pakken heeft)

Oslik blyat! Oslik!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Om zeker te weten dat het niet aan de Windows installatie ligt, zou ik eens onderzoeken of de Gigabit LAN controller wel onder MS-DOS gezien wordt. Hiervoor maak je een zo kaal mogelijke MS-DOS bootdiskette aan (kan ook onder Windows XP), en vervolgens zet je er een hardware diagnose programmaatje voor DOS op.

Een programmaatje waar ik goede ervaringen mee heb is HWINFO, zie http://www.hwinfo.com. Bij goede werking van het moederbord zou je de LAN controller terug moeten vonden onder PCI devices. Zie screenshot hieronder (voorbeeld):

Afbeeldingslocatie: http://www.hwinfo.com/images/hwinfo15.gif

[ Voor 4% gewijzigd door CornelisJ op 22-02-2004 12:35 ]

• dutchderk
CornelisJ schreef op 22 februari 2004 @ 12:33:
Om zeker te weten dat het niet aan de Windows installatie ligt, zou ik eens onderzoeken of de Gigabit LAN controller wel onder MS-DOS gezien wordt. Hiervoor maak je een zo kaal mogelijke MS-DOS bootdiskette aan (kan ook onder Windows XP), en vervolgens zet je er een hardware diagnose programmaatje voor DOS op.

Een programmaatje waar ik goede ervaringen mee heb is HWINFO, zie http://www.hwinfo.com. Bij goede werking van het moederbord zou je de LAN controller terug moeten vonden onder PCI devices. Zie screenshot hieronder (voorbeeld):

[afbeelding]
Ga ik dat maar eens proberen vanmiddag. Resultaten post ik zsm

Hop doet leven...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Asus A7V600. De Gigabit LAN staat enabled in de bios, maar wordt geheel niet gedetecteerd door Windows XP. Ik heb een mailtje gestuurd naar ASUS. Afwachten dus...

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Misschien stom maar is het dan niet een jumper op je mobo die je goed moet zetten?

Toevoeging:
Bij de a7v266e kan je bepaalde onderdelen met een jumper en in de bios aan/uit zetten dus ik dach.. wie weet he :)

[ Voor 45% gewijzigd door Buzzin Hornet op 26-02-2004 19:30 . Reden: Toevoeging ]

I intend to live forever - so far, so good.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

DaWaN

'r you wicked ??

Bij mij op mn werk liggen ook van die Asus borden, eens kijken of die het ook doen :P

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Heb hier ook zo'n board werkt goed , had alleen in het begin problemen dat hij naar een paar minuten de verbinding er uit gooide.
Maar dat lag aan pc-cillin die op de bijgeleverde cd-rom staat in de faq op de asus side staat hoe je dat oplost.

• dutchderk
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:24:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Asus A7V600. De Gigabit LAN staat enabled in de bios, maar wordt geheel niet gedetecteerd door Windows XP. Ik heb een mailtje gestuurd naar ASUS. Afwachten dus...
Laat me ff weten als je iets gehoord hebt. Ik ben zeer benieuwd wat dit nou kan zijn. Ik heb nog in een andere compu zaak om advies evraagd en daar wisten ze ook niet wat het nou kan zijn.
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 22:08:
Heb hier ook zo'n board werkt goed , had alleen in het begin problemen dat hij naar een paar minuten de verbinding er uit gooide.
Maar dat lag aan pc-cillin die op de bijgeleverde cd-rom staat in de faq op de asus side staat hoe je dat oplost.
Ik gebruik die PC CILIN software niet. Dus dat kan het niet wezen.

HWINFO krijg ik niet aan de praat. Ik krijg een foutmelding onder dos dat ie de hwinfo.dat file niet kan openen.

Hop doet leven...

• CornelisJ
  • Niet online
dutchderk schreef op 27 februari 2004 @ 04:37:
HWINFO krijg ik niet aan de praat. Ik krijg een foutmelding onder dos dat ie de hwinfo.dat file niet kan openen.
Staat het bestand hwinfo.dat wel op de diskette dan? Je moet het zip bestand met het programma (hwinf492.zip) uitpakken, en alle bestanden, inclusief map utils, naar de bootable diskette kopieren.

• dutchderk
In DOS ziet HWINFO de netwerk controller dus ook niet. Ik heb gekeken bij de IRQ verdeling en peripheral devices. Dus of er staat iets lulligs in de BIOS fout of het ligt toch echt aan het MoBo, denk ik. Ik blijf het echter zeer vreemd vinden dat ik bij twee moederborden precies hetzelfde probleem heb.

Hop doet leven...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Windows ziet de kaart pas NA installatie van de driver...
INSTALLEER NOU EERST EENS DE DRIVER!

Ik heb dit al ZO vaak gedaan...

Verwijderd

Het lukt mij niet om een driver te installeren.

-Er is geen setup.exe.
-Ik heb 'Add New Hardware' geprobeerd. Maar als ik 'Have Disk' aanklik, en vervolgens naar de directory ga met de .inf files, dan krijg ik geen resultaten.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
OverSoft schreef op 27 februari 2004 @ 17:54:
Windows ziet de kaart pas NA installatie van de driver...
INSTALLEER NOU EERST EENS DE DRIVER!

Ik heb dit al ZO vaak gedaan...
hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.

mijn a7n8x-deluxe zag mijn onboard 3com ethernet aansluiting ook pas nadat ik de 3com drivers had geinstalleerd :)

(moet op je cd staan van je mobo)

[ Voor 5% gewijzigd door Crash op 27-02-2004 19:40 ]

• CornelisJ
  • Niet online
dutchderk schreef op 27 februari 2004 @ 17:50:
In DOS ziet HWINFO de netwerk controller dus ook niet. Ik heb gekeken bij de IRQ verdeling en peripheral devices.
In HWINFO krijg je alle PCI devices te zien via:
Info => Mainboard info => Bus Type (ISA + PCI + AGP) => PCI

Je krijgt dan een overzicht te zien als op de eerder door mij geplaatste afbeelding. Bij mijn PC staat de network controller ertussen.
Dus of er staat iets lulligs in de BIOS fout of het ligt toch echt aan het MoBo, denk ik. Ik blijf het echter zeer vreemd vinden dat ik bij twee moederborden precies hetzelfde probleem heb.
Vind ik ook erg vreemd, temeer omdat ik 2 maanden geleden voor familie van mij nog een systeempje met Asus A7V600 mobo in elkaar heb gezet, waarbij ik geen enkel probleem met de onboard LAN heb ondervonden.

[ Voor 3% gewijzigd door CornelisJ op 27-02-2004 20:21 ]

• CornelisJ
  • Niet online
Foutje, quote ipv edit gebruikt...

[ Voor 220% gewijzigd door CornelisJ op 27-02-2004 20:22 ]

Verwijderd

Na lang gezoek heb ik de drivers gevonden (3Com\English\demo.exe). Installeren van deze driver heeft helaas niks geholpen.

Ik denk dat de onboard LAN gewoon kapot is.

• dutchderk
CornelisJ schreef op 27 februari 2004 @ 20:18:
[...]

In HWINFO krijg je alle PCI devices te zien via:
Info => Mainboard info => Bus Type (ISA + PCI + AGP) => PCI

Je krijgt dan een overzicht te zien als op de eerder door mij geplaatste afbeelding. Bij mijn PC staat de network controller ertussen.
Ik heb nog eens gekeken. Hij ziet mijn Realtek pci netwerk kaart. Maar niet die 3COM gigalan controller. Drivers had ik al een keer geinstalleerd. Mocht niet baten
Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 21:07:
Na lang gezoek heb ik de drivers gevonden (3Com\English\demo.exe). Installeren van deze driver heeft helaas niks geholpen.

Ik denk dat de onboard LAN gewoon kapot is.
Waar had jij hem eigenlijk gekocht? Misschien is het een slechte partij ofzo?

[ Voor 27% gewijzigd door dutchderk op 27-02-2004 21:49 ]

Hop doet leven...

• dutchderk
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 19:24:
Heb je al iets gehoord van ASUS of ben je er zelf al uitgekomen? Ik niet. :'(

Hop doet leven...

Verwijderd

Misschien een ander vraagje:

Heb je nog een of andere kaarten, zoals bc. tv-capture of scsi kaarten op je moederbord zitten.

Ik had nl. ooit een keer een probleem met een capture kaart i.c.m. hardware op het moederbord.

Anders zou je de DOS drivers met een bootable diskette moeten laden en verbinding proberen te krijgen met een andere windows-host. Een netwerk mapping wordt dan gelegd met het net use commando.

Branden er lampjes naast de RJ-45 aansluiting?

Rene

Verwijderd

Ik heb helaas nog steeds niks van ASUS gehoord.

Verder heb ik de moederbord teruggestuurd naar de winkel (Salland Automatisering). Daar hebben ze de mobo getest, maar volgens hun was de onboard LAN niet defect. Ze sturen het hopelijk deze week weer terug (of ik had anders maar 80% van het aankoopbedrag teruggekregen).

Dus het zal wel aan iets in mijn computer liggen. Ik had daarvoor al geprobeerd de mobo kaal te installeren zonder PCI-kaart, maar dat hielp ook niet. De enige mogelijke stoorbronnen die overblijven zijn dan de voeding, behuizing of de videokaart.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Zeg, over het installeren van die drivers he, als je gewoon het menu van de Asus cd op laat starten (m.a.w gewoon autorun) dan moet daar de optie tussen staan om de 3com software te kunnen installeren.
Moeilijk mag het eigelijk niet zijn, en eerlijkgezegd heb ik dit nog nooit meegemaakt. Mijn A7V600 doet het perfect, geen problemen, maar misschien heb jij een A7V600-X ?? daar zit namelijk een andere netwerkkaart op....
De A7V600-X is een "gestripte" versie zonder S-ATA en gewoon een 10/100Mbit lan controller...

Suc6!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

screamteam schreef op 08 maart 2004 @ 15:20:
Zeg, over het installeren van die drivers he, als je gewoon het menu van de Asus cd op laat starten (m.a.w gewoon autorun) dan moet daar de optie tussen staan om de 3com software te kunnen installeren.
Moeilijk mag het eigelijk niet zijn, en eerlijkgezegd heb ik dit nog nooit meegemaakt. Mijn A7V600 doet het perfect, geen problemen, maar misschien heb jij een A7V600-X ?? daar zit namelijk een andere netwerkkaart op....
De A7V600-X is een "gestripte" versie zonder S-ATA en gewoon een 10/100Mbit lan controller...

Suc6!
Ik heb de A7V600, er zit namelijk S-ATA aansluitingen op.

Jouw verhaal van het installeren van de drivers is inderdaad wel anders dan dat van mij. Want bij mij stond er met autorun geen optie tussen om de 3com software te installeren (wel onboard geluid en programma's).

• dutchderk
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 16:11:
[...]

Ik heb de A7V600, er zit namelijk S-ATA aansluitingen op.
Me too.

Ik ben vandaag weer eens naar Mycom geweest. Zij hebben er al een keer naar gekeken maar konden niks vinden. Ze hebben er zelfs al een andere ingezet. Zonder resultaat. Donderdag gaat m'n compu weer terug en anders maar een ander mobo. :'(

Hop doet leven...

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

dion_b schreef op 22 februari 2004 @ 02:42:
[...]

Als je dan gaat mierenneuken met nomenclatuur, doe het dan goed :z

Per definitie is iets wat onboard zit niet een kaart :P

Noem het dan een ethernet controller (zo ziet zo'n ding er bij mij uit als WinXP hem tegenkomt maar nog geen driver te pakken heeft)
Als jij wilt mierenneuken mij prima, maar noem het dan ook een adapter, want het is uiteindelijk een netwerk/network adapter in windows xp. :Z

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

Het probleem is opgelost door een andere voeding in mijn systeem te plaatsen.

Ik heb de mobo teruggekregen van de winkel. De winkel had de onboard LAN getest, en volgens hun werkte het dus gewoon.

Gisteren heb ik de onboard LAN aan de praat gekregen. Ik had al eerder gepost dat de enige storingsbronnen die ik kon bedenken de volgende waren: de voeding, de behuizing of de videokaart. Na het plaatsen van een nieuwe voeding zag ik nu wel in het installatiemenu van de drivercd een optie om de 3Com Gigabit driver te installeren. Na installeren van de driver werd de onboard LAN netjes gedetecteerd door Windows.

Alles werkt nu dus prima. Alleen jammer dat ik daarvoor twee keer verzendkosten heb moeten betalen ;(

• dutchderk
Ik heb de mijne maar omgeruild voor een A7N8X-E deluxe met dual lan.. Allebei doen het nu. BTW: wat voor voeding was dat?

Hop doet leven...

Verwijderd

dutchderk schreef op 18 maart 2004 @ 14:26:
Ik heb de mijne maar omgeruild voor een A7N8X-E deluxe met dual lan.. Allebei doen het nu. BTW: wat voor voeding was dat?
Ik kon geen merk op de voeding vinden. Het was een 350W voeding van ongeveer 35 euro. Nu heb ik een 4 jaar oude 300W voeding van AOpen erin zitten. Waarom het aan de voeding zou kunnen liggen weet ik eigenlijk niet.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:09

Khaine

Python liefhebber

ohooghuis schreef op 26 februari 2004 @ 19:24:
Ik heb ook een A7V600 ... alleen bij mij detecteerd hij de onboard poort wel , alleen wat ik ook doe , het blijft een 10 MBit poort in XP :S.

Dus als je het antwoord hebt ... zou je het dan misschien willen forwarden naar mijn mail adres ? khaine666@zonnet.nl

bvd

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1