[WinXP] Altijd nachtelijke reboots?

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Er zijn al talloze topics over spontane reboots voorbijgekomen, daar ben ik mij bewust van. Maar dit is wel heel vreemd: als ik mijn computer snachts aan laat staan word ik sochtends wakker met een computer die vastgelopen is in de boot.
Snap er niks van, want als ik er gewoon mee werk is er niets mis mee: het gaat pas mis als ik hem aan laat staan en ga slapen.

Misschien dat iemand hier wat licht op kan gooien, want MPEG2 encoden schiet niet op op deze manier...

(heb btw een Shuttle SN41G2 met n 2000+ Palomino)

Verwijderd

kun je wat meer info geven over wat je aan het doen bent (waarschijnlijk MPEG decoden) en op welk OS (windows 2000, XP?). Welke functies m.b.t. energiebeheer staan er aan in de BIOS en het OS etc?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Waarschijnlijk wordt de CPU zo warm dat hij gaat rebooten.Tijdens de start is hij nog steeds te warm waardoor hij niet verder kan starten en bevriesd... Wat zijn je temperaturen bij Full Load?

https://powershellisfun.com

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
kijk eens in het logboek van windows (als je dat draait tenminste), daar kan je een aantal codes zien waarom ie gereboot heeft. met die codes kan je dan aan opzoekingswerk gaan doen op forum of op internet zelf.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Mss problemen met de 'energy-saver'? Heb ik al meerdere malen mee gemaakt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als je win2k/xp heb,dan mowet je ff naar eigenschappen van deze computer=>tab advanced=>startup&recovery=>vink "automatisch rebooten" uit :) kan helpen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

mrsar schreef op 20 februari 2004 @ 10:49:
als je win2k/xp heb,dan mowet je ff naar eigenschappen van deze computer=>tab advanced=>startup&recovery=>vink "automatisch rebooten" uit :) kan helpen :)
Dit verhelpt niet je reboots, maar je krijgt een BSOD scherm waarin hopelijk wat meer informatie staat... (Bijvoorbeeld in wat voor driver/proces hij crashed)

https://powershellisfun.com

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 10:01:
kun je wat meer info geven over wat je aan het doen bent (waarschijnlijk MPEG decoden) en op welk OS (windows 2000, XP?). Welke functies m.b.t. energiebeheer staan er aan in de BIOS en het OS etc?
OS=WinXP Professional

En wat ik aan het doen ben dan verschilt van niets (Emule een nachtje draaien) tot het encoden van MPEG1/2
Waarschijnlijk wordt de CPU zo warm dat hij gaat rebooten.Tijdens de start is hij nog steeds te warm waardoor hij niet verder kan starten en bevriesd... Wat zijn je temperaturen bij Full Load?
Daar dacht ik eerst ook aan, maar dat kan het probleem niet zijn. Want als ik gewoon werk aan de computer, en MPEG1/2/4 encoding doet zijn gangetje is er niets aan de hand. Temps liggen zo rond de 48 graden, vrij constant.

[ Voor 35% gewijzigd door Buggle op 23-02-2004 19:16 ]

Verwijderd

misschien dat je screen-saver ofzo aanspringt, en dat hij dan vastloopt of reboot.
Zet eens de screen-saver helemaal uit

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 19:13:
misschien dat je screen-saver ofzo aanspringt, en dat hij dan vastloopt of reboot.
Zet eens de screen-saver helemaal uit
Als ik sochtends vroeg om negen uur mijn computer aanzet en hem dan alleen laat tot iets van zes uur savonds, draait t ook gewoon prima. Dat kan het dus niet zijn.
Pagina: 1