Toon posts:

Maxtor Diamond Max Plus 9 Rare klik geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuwe Maxtor Diamond max plus 9 80GB 8Mb harddisk gekocht en heb windows geinstalleerd.

Maar zo nu en dan hoor ik een rare klik geluid.
Mijn vraag is dus, is dit geluid normaal? bij de Plus9? of is het een kleine defect.

Diverse HDD diagnose proggies geven geen enkele errors.

FW

Verwijderd

Doet hij dit vaak of soms?Want ik heb ook Maxtor schijven en die doen dit ook soms, ik heb dan vaak het idee dat de harde schijf dan in een keer veel moet wegschrijven dan hoor ik ook die Klik. Volgens mij kan het geen kwaad omdat al mijn schijfjes dit wel eens gedaan hebben ( ik heb er 4 van maxtor 2x 60 gig 1x 80 en 1x 40).

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-03 16:23
Wanneer hoor je dat klikje? Als je de pc aan doet? Als je de pc uit doet? Dan zal het heel normaal zijn.
Zelf heb ik 2 maxtor HDD's. 1x80GB en 1x40GB. Ik hoor alleen een klikje als de HDD zich aan zet en zich uit zet.
Ik kan je niet beter helpen, omdat ik niet weet wanneer het klikje zich voortdoet. Maar als het niet is wat hier boven staat, zou ik contact opnemen met Maxtor zelf.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 15:59

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Als hij dat regelmatig doet, en soms vaker achter elkaar..
dan heb je best kans dat je schijf niet goed is..

ik hbe dit ook gehad met een maxtor schijf. Hij klikte en in het begin negeerde ik het. Toen begon ie het wat vaker te doen en ben ik er mee heen gegaan.. maar zoals altijd.. bij de dokter is het kwaaltje over...

pc weer mee naar huis, en na paar dagen... *klik klik klik* *poef* pc dood :/
harde schijf naar ze grootje, al me data kwijt etc..

dus ik zou der toch maar even achter aan gaan :)

[edit]
maar zoals masser120 ook al zegt, als het bij het uitschakelen van de pc is, is het "normaal" dat doen mijn seagate barracuda's ook :)

[ Voor 13% gewijzigd door AngelDust op 20-02-2004 09:34 ]

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 09:30:
Doet hij dit vaak of soms?Want ik heb ook Maxtor schijven en die doen dit ook soms, ik heb dan vaak het idee dat de harde schijf dan in een keer veel moet wegschrijven dan hoor ik ook die Klik. Volgens mij kan het geen kwaad omdat al mijn schijfjes dit wel eens gedaan hebben ( ik heb er 4 van maxtor 2x 60 gig 1x 80 en 1x 40).

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb zelf sinds kort ook diezelfde schijf. Ik hoor hem alleen boven mijn koelers uitkomen als hij veel moet lezen... Dat "tik" geluid had ik met mijn oude 60 gieg maxtor ook, bij het opstarten...
Maar is het echt 1 tik die je hoort, of een soort van heftig geratel??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op 20 februari 2004 @ 09:33:
Wanneer hoor je dat klikje? Als je de pc aan doet? Als je de pc uit doet? Dan zal het heel normaal zijn.
Zelf heb ik 2 maxtor HDD's. 1x80GB en 1x40GB. Ik hoor alleen een klikje als de HDD zich aan zet en zich uit zet.
Ik kan je niet beter helpen, omdat ik niet weet wanneer het klikje zich voortdoet. Maar als het niet is wat hier boven staat, zou ik contact opnemen met Maxtor zelf.
Was vergeten m'n code in te vullen. 8)7

Ja hij doet dit best vaak, zeker als't begint te draaien ( proggies laden etc.. )

FW

• masser120
Dus ongeveer doet hij dat klikje bijna altijd... Bij het wegschrijven van DATA dus ook.

Misschien maar een keer een Image aanmaken en een keer naar Maxtor stappen.

• AngelDust

AngelDust

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 09:36:
[...]

Ja hij doet dit best vaak, zeker als't begint te draaien ( proggies laden etc.. )

FW
maar is het dan echt "tikken" (tik, tik, tik, tik) of is het gewoon ratalen (prrrrrrrrtttttttt) ...

ratelen doen ee boel schijven als ze booten en dingen aan het zoeken/opstarten zijn. Als het echt tikken is lijkt me iets mis...

Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 09:36:
[...]

FW
Dat is niet zo best denk ik. Ik hoor dat klikje misschien maximaal 1 x per dag op een schijf of hele maal niet echt soms dat ik hem hoor. Ik zou hem eens benchem ofzo met sisoft sandra om te kijken of hij zijn snelheid wel haalt en wat hij zou moeten halen. Merk je verder problemen als hij dat klikje geeft? Bijv dat de pc eve hangt of dat hij ineens heel traag is?

Verwijderd

[quote]AngelDust schreef op 20 februari 2004 @ 09:38:
[...]

maar is het dan echt "tikken" (tik, tik, tik, tik) of is het gewoon ratalen (prrrrrrrrtttttttt) ...
-----------
Als je de plus 9 hebt dan zou hij bij het laden niet mogen tikken ratelen. Omdat hij hij liquid bearing heeft. Als je je oor er bij houdt moet je hem wel kunnen horen maar normaal niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
AngelDust schreef op 20 februari 2004 @ 09:38:
[...]

ratelen doen ee boel schijven als ze booten en dingen aan het zoeken/opstarten zijn. Als het echt tikken is lijkt me iets mis...
Echt een tik geluid na het ratelen.
Of is het omdat ie de leeskop parkeert? kan toch niet? of gaat ie in standby?
Mare heeft't niets met de 8MB buffer te maken?

FW

Verwijderd

als ik jouw was zou ik hem effe laten nakijken als dat teveel gebeurd kan het een fabrieksfout zijn.

• masser120
Ik weet wel zeker dat het ratelen is. Ik heb dezelfde schijf als Fa Waka, alleen dan met 2mb cache, en die ratelt ook enorm hard! Dus als dat het is, dan is het gewoon compleet, totaal, helemaal, normaal.
Vreemd genoeg doet Plus8 dat niet zo luid!
Het ergste is nog altijd wel het geluid van de electromotor die erin zit. ;)

Edit: dat geratel is de seek-time, dan gaat dat armpje op de schijf en zo op en neer om de benodigde bestanden te zoeken, defragmenteer je hdd daarom wel eens! Dat zet alle bestanden een stuk dichter bij elkaar en is de seek-time kleiner, dus ook minder geratel (volgens mij).

[ Voor 30% gewijzigd door masser120 op 20-02-2004 09:47 ]

• AngelDust

AngelDust

heb zelf geen maxtor meer na voorval hierboven ;)
overgestapt op seagate dus geen ervaring met die liquid bearing van maxtor ;)
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 09:40:
[...]

Echt een tik geluid na het ratelen.
Of is het omdat ie de leeskop parkeert? kan toch niet? of gaat ie in standby?
Mare heeft't niets met de 8MB buffer te maken?

FW
als ie in standby zou gaan zou je niks meer met je pc kunnen doen ;)
dus ik denk dat het gewoon een brakke schijf is..

die 8mb buffer? hoe bedoel je dat?
ik hbe ook 2 schijven met 8mb buffer, maar die doen dat ook niet

[ Voor 22% gewijzigd door AngelDust op 20-02-2004 09:45 ]

Bier fan Fryske grûn!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik heb met een oudere Maxtor wel eens een keer meegemaakt dat hij af een toe een tik liet vallen terwijl je in windows bezig bent. Daarbij bevroor het OS (toen nog win95) om na de tik weer door te gaan. Je zult begrijpen dat die disk het einde van de week niet meer haalde. Maar goed, ik begrijp dat dit tikken slechts rond het booten voor komt?

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• AngelDust

AngelDust

masser120 schreef op 20 februari 2004 @ 09:43:
Ik weet wel zeker dat het ratelen is. Ik heb dezelfde schijf als Fa Waka, alleen dan met 2mb cache, en die ratelt ook enorm hard! Dus als dat het is, dan is het gewoon compleet, totaal, helemaal, normaal.
hij zegt zelf al dat het tikgeluid pas NA het ratelen komt, dus dat is niet normaal ;) :*

Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

masser120 schreef op 20 februari 2004 @ 09:43:
3 van mijn schijven zijn plus 9 maar die ratelen echt niet continu. Af en toe een fluit toon van die electromotor. Vooral omdat ik dr 2 onder elkaar heb hangen en dan wordt dit geluid ook nog eens versterkt door mn kast :S. Die plus 8 is idd wel iets fijner wordt na mijn inziens ook minder warm en tikt of ratelt hoe wil je het noemen zelden.

• masser120
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 09:48:
[...]

3 van mijn schijven zijn plus 9 maar die ratelen echt niet continu. Af en toe een fluit toon van die electromotor. Vooral omdat ik dr 2 onder elkaar heb hangen en dan wordt dit geluid ook nog eens versterkt door mn kast :S. Die plus 8 is idd wel iets fijner wordt na mijn inziens ook minder warm en tikt of ratelt hoe wil je het noemen zelden.
Die plus8 wordt bij mij juist warmer, omdat deze kleiner is. Die fluit is trouwens ook heel vervelend. :(
Nou nog een Plus8 op 160GB SATA ;)

Ik kom er overigens net achter dat ik zelf in anderhalf jaar 3 keer die zelfde klik heb gehoord en toen deed de pc ineens helemaal niks meer. Na het herstarten deed alles het weer. Ik hoorde dat dat aan mijn voeding ligt! Misschien is dat het probleem bij Fa Waka wel.

Verwijderd

masser120 schreef op 20 februari 2004 @ 09:56:
[...]

Die plus8 wordt bij mij juist warmer, omdat deze kleiner is. Die fluit is trouwens ook heel vervelend. :(
Nou nog een Plus8 op 160GB SATA ;)

Ik kom er overigens net achter dat ik zelf in anderhalf jaar 3 keer die zelfde klik heb gehoord en toen deed de pc ineens helemaal niks meer. Na het herstarten deed alles het weer. Ik hoorde dat dat aan mijn voeding ligt! Misschien is dat het probleem bij Fa Waka wel.
Dat zal best zo kunnen zien. Dat je misschien met de schijven teveel stroom trekt van de voeding. Ook omdat iedereen in dit topic zulke verschillende ervaringen hebben met de maxtor schijven.

• masser120
Offtopic: Ik heb er maar 300Watt in zitten

• AngelDust

AngelDust

masser120 schreef op 20 februari 2004 @ 10:14:
Offtopic: Ik heb er maar 300Watt in zitten
offtopic:
ik ook,

P4 2,6HT
2x 120GB s-ata
9600XT
Zalman 7000 CPU cooler
DVD-Rom
Plextor 708A
nergens last van :?

Bier fan Fryske grûn!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:02

miw

Heb je Maxtor's diagnostische programma Powermax al eens gedraaid op je harddisk? Als dat een foutcode geeft kan je het bij een RMA vermelden. Verder heb je natuurlijk al een backup gemaakt van je moeilijk te vervangen informatie.

Verwijderd

Topicstarter
suntsu schreef op 20 februari 2004 @ 10:32:
Heb je Maxtor's diagnostische programma Powermax al eens gedraaid op je harddisk? Als dat een foutcode geeft kan je het bij een RMA vermelden. Verder heb je natuurlijk al een backup gemaakt van je moeilijk te vervangen informatie.
Ga ik nu doen, thanks.
Resultaat post ik zo.

FW

Verwijderd

Topicstarter
Oké PowerMax geeft geen enkele errors, maar die tik blijft.

Enig idee?

FW

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-03 19:40
Ik heb exact dezelfde schijf, ook een Maxtor Diamond Max Plus 9 80gig 8 mb cache, maar ik hoor dat ding eigenlijk nooit. Nou maken mij koelingen wel veel lawaai maar die hdd is er nog nooit boven uitgekomen. Klikgeluiden heeft ie naar mijn weten ook nog nooit gemaakt. De andere Hdd die ernaast hangt hoor ik echter wel eens. Denk dus dat er idd iets fout zit in die schijf van je.

• masser120
FoOnEeN schreef op 20 februari 2004 @ 12:18:
Ik heb exact dezelfde schijf, ook een Maxtor Diamond Max Plus 9 80gig 8 mb cache, maar ik hoor dat ding eigenlijk nooit. Nou maken mij koelingen wel veel lawaai maar die hdd is er nog nooit boven uitgekomen. Klikgeluiden heeft ie naar mijn weten ook nog nooit gemaakt. De andere Hdd die ernaast hangt hoor ik echter wel eens. Denk dus dat er idd iets fout zit in die schijf van je.
Wel tijdens het opstarten en het afsluiten :)

Fa Wake: ik zou gewoon proberen (telefonisch) contact op te nemen met Maxtor. Ook al geeft Powermax niks aan, het kan nog altijd zijn dat er ineens iets fout gaat waardoor je al je data verloren bent

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op 20 februari 2004 @ 13:25:
[...]

Wel tijdens het opstarten en het afsluiten :)

Fa Wake: ik zou gewoon proberen (telefonisch) contact op te nemen met Maxtor. Ook al geeft Powermax niks aan, het kan nog altijd zijn dat er ineens iets fout gaat waardoor je al je data verloren bent
Heb al een e-mail gezonden en foontje gepleegd met de shop waar ik het heb gekocht.
Is nog in behandeling.
Ik hoop maar dat ze niet moeilijk gaan doen ( want er is voor deze shop, welke de naam ik voorlopig nog niet ga noemen geen shopper survey, ik ga eerst ff kijke hoe ze dit gaan oplossen), nou duurt best aardig lang al, had vanmorgen al een mailtje gestuurd en foontje in de middag maar tot nu toe nog ff niets vernomen.

FW

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik had een topic gelezen dat het ook aan de voeding kon liggen (dat was i.c.m. een a7n8x)ook al geeft deze acceptabele voltages aan.
probeer de schijven op een aparte voeding aan te sluiten en kijk of het nog zo is.

ook kan je ibm's diagnostic tool gebruiken (doet niet moeilijk ook al is het geen ibm schijf)

Verwijderd

Topicstarter
pokeran schreef op 20 februari 2004 @ 15:00:
ik had een topic gelezen dat het ook aan de voeding kon liggen (dat was i.c.m. een a7n8x)ook al geeft deze acceptabele voltages aan.
probeer de schijven op een aparte voeding aan te sluiten en kijk of het nog zo is.

ook kan je ibm's diagnostic tool gebruiken (doet niet moeilijk ook al is het geen ibm schijf)
Ik denk niet dat't aan m'n voeding kan liggen hoor.
Want ik heb een Q-TEC 400Watt gold PSU.
M'n Maxtor 740X draait gewoon met deze voeding zonder probs.

Eventueel mijn Specs:

ABIT NF7-S V2.0
2x TwinMos PC3200 ( Dual Channel )
Asus Ti4200
1 x Brander

Mijn specs is zo als je kunt zien niet zo belastend voor deze voeding.

FW

• AngelDust

AngelDust

hmm.. stond de Q-Tec 400 niet bekend als probleemvoeding?

volgens mij kan die geen constante voltages leveren.
dat zou natuurlijk die tikken kunnen veroorzaken als er een dipje in de powertoevoer zit ... :?

Bier fan Fryske grûn!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

qtec 400 is idd slecht :P. Maar goed, je moet de mogelijkheden uitsluiten dus, hoe onwaarschijnlijk ze soms ook kunnen klinken

Verwijderd

ik heb zelfde schijf, en zelfde prob :)

Toen ik hem voor het eerst had was dat redelijk veel die TIK, + had veel BSOD's bij windows, meteen gaan omruilen, en nu werk ik al maanden goed met de nieuw, en die geeft zo'n TIK in keer om de week ofzo :)

Dus ik zou hem meteen gaan omruilen

• AngelDust

AngelDust

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:19:
ik heb zelfde schijf, en zelfde prob :)

Toen ik hem voor het eerst had was dat redelijk veel die TIK, + had veel BSOD's bij windows, meteen gaan omruilen, en nu werk ik al maanden goed met de nieuw, en die geeft zo'n TIK in keer om de week ofzo :)

Dus ik zou hem meteen gaan omruilen
en wat voor voeding had/heb je ?

Bier fan Fryske grûn!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik had het vorige maand ook. Merkte ook meteen dat de hdd langzamer werkte. Heb dus meteen een backup gemaakt, ben naar maxtor.com gegaan, en een advanced rma opgesteld. Khad een week later een nieuwe hd.
Dus ik zeg hetzelfde wat de anderen zeggen. Gebruik de garantie en neem een nieuwe. Enneh, in de tussentijd: elke nacht gewoon een backup draaien

System Specs

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:08 ]

Verwijderd

AngelDust schreef op 20 februari 2004 @ 19:21:
[...]

en wat voor voeding had/heb je ?
Heb de 360WATT van chieftec, en denk ook dat het aan mijn voeding ligt, want die TIK'jes zijn NIET normaal, als het een keer in de week voorkomt, mja, valt mee te leven, maar is niet normaal. Mijn 12V lijn is beetje te hoog, en ik heb al gehoord dat Maxtor's daar gevoelig voor zijn.

ik ga binnenkort een nieuwe voeding kopen

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hier nog een. ook een Maxtor plus 9. Klik, klikkerde klik -> dood. Vandaag een nieuwe gekregen van de winkel. Helaas. :w 90 gig aan data. (was download drive, dus niets verloren kan allemaal weer opnieuw gedownd worden)

Lijkt wel of deze serie een beetje de kant van de IBM 75GXP op gaat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:32:
[...]

Heb de 360WATT van chieftec, en denk ook dat het aan mijn voeding ligt, want die TIK'jes zijn NIET normaal, als het een keer in de week voorkomt, mja, valt mee te leven, maar is niet normaal. Mijn 12V lijn is beetje te hoog, en ik heb al gehoord dat Maxtor's daar gevoelig voor zijn.

ik ga binnenkort een nieuwe voeding kopen
vraagje, hoeveel was je +12V en -12V lijn precies?

• lrietveld
Nog een tip, als je een rma maakt bij maxtor.com, gebruik dan ff de advanced RMA. Je krijgt dan eerst de nieuwe hdd opgestuurd, en dan pas hoef je de kapotte op te sturen. Zo kom je tenminste niet zonder hdd te zitten. Je moet wel de gegevens van je creditcard invullen.

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aan een ieder die mee heeft geholpen met het toelichten van de mogelijke oorzaken bedank ik van harte!.

Ik weet nu zeker dat er een foutje in de HDD zit, alhoewel PowerMax Diagnose geen errors geeft wil dit dus inderdaad niet zeggen dat er niet iets fout is.

In ieder geval die tik blijft!

Ik had niet verwacht dat deze topic redelijk zou uitgroeien tot twéé pagina's 8)7
Zo zie je maar weer dat er ook anderen met dezelfde model HDD ook dezelfde probs. hadden ondervonden.

Alleen ben nu ff met de shop bezig.

Ik moet nu dat ding terug sturen en ze gaan het "onderzoeken?" :?
Als het goed is moet ik'm gewoon kunnen ruilen tegen een zelfde model en type toch? Immers ik heb'm pas 4 dagen in bezit.

Anyhow, mijn dank voor jullie hulp. _/-\o_

FW

• lrietveld
Ik heb dus excact hetzelfde probleem gehad. Bij mij gaf powermax ook geen foutmeldingen, maar bij mij lukt het rma maken bij maxtor gewoon goed.
Ik hoorde ook van iemand anders op dit forum (khad er ook een topic over gemaakt) dat hij bij een winkel werkte die regelmatig maxtor hdd's terugstuurde naar maxtor, en dat hij nog nooit een 'kapotte' schijf terugkreeg die volgens maxtor in orde was. Ik heb ook het idee dat maxtor heel weinig van die schijven test, want ze moeten zoveel kapotte schijven elke dag terugkrijgen, als ze dat allemaal moeten testen, dan zou dat voor hen een godsvermogen schelen.
Enneh, je krijgt gewoon hetzelfde model en type terug hoor.
Ik zou dus echt gewoon een (advanced) rma maken. Je krijgt er heus geen problemen van.

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
lj2000 schreef op 21 februari 2004 @ 12:04:
Ik heb dus excact hetzelfde probleem gehad. Bij mij gaf powermax ook geen foutmeldingen, maar bij mij lukt het rma maken bij maxtor gewoon goed.
Ik hoorde ook van iemand anders op dit forum (khad er ook een topic over gemaakt) dat hij bij een winkel werkte die regelmatig maxtor hdd's terugstuurde naar maxtor, en dat hij nog nooit een 'kapotte' schijf terugkreeg die volgens maxtor in orde was. Ik heb ook het idee dat maxtor heel weinig van die schijven test, want ze moeten zoveel kapotte schijven elke dag terugkrijgen, als ze dat allemaal moeten testen, dan zou dat voor hen een godsvermogen schelen.
Enneh, je krijgt gewoon hetzelfde model en type terug hoor.
Ik zou dus echt gewoon een (advanced) rma maken. Je krijgt er heus geen problemen van.
Mare ik heb helemaal geen Creditcard, behalve een normale bankpas.
Dat terzijde, ik moet'm toch gewoon bij de shop waar ik het heb gekocht kunnen omruilen?

FW

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 11:51:
Oké PowerMax geeft geen enkele errors, maar die tik blijft.

Enig idee?

FW
Zou hem toch proberen om te ruilen of weg te brengen.
Ik heb op m`n werk ong. 300 machines draaien en de helft heeft een maxtor.
Als ik er een hoor tikken gaat ie er bij mij uit.
Dat risico wil ik nie lopen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• lrietveld
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:29:
[...]

Mare ik heb helemaal geen Creditcard, behalve een normale bankpas.
Dat terzijde, ik moet'm toch gewoon bij de shop waar ik het heb gekocht kunnen omruilen?

FW
Je kan ook de gewone rma doen. Dan moet je eerst je kapotte driver opsturen, en dan pas sturen ze een nieuwe drive. Of je kan de creditcard van je pa of zo lenen.
Je kan het natuurlijk ook proberen bij de winkel, maar bij mij deden ze daar een beetje moeilijk over.

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
lj2000 schreef op 21 februari 2004 @ 12:42:
[...]

Je kan ook de gewone rma doen. Dan moet je eerst je kapotte driver opsturen, en dan pas sturen ze een nieuwe drive. Of je kan de creditcard van je pa of zo lenen.
Je kan het natuurlijk ook proberen bij de winkel, maar bij mij deden ze daar een beetje moeilijk over.
Nou ik denk dat ik het maar naar maxtor.com ga sturen, want ik zie nu al dat de shop moeilijk begint te doen! daar zullen ze mij dus niet meer zien kopen.

Maar hoelang zal het in beslag nemen ( de RMA richting Maxtor toe ) dan?
Enne waar gaat het naartoe?

FW

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag een zo'n 160 gig maxtor (diamond max) af kunnen schrijven :(

m'n pc was 's nachts gecrashed, en bij het rebooten begon die schijf continu te klikken (klonk als een schakelend relais)
Ik heb toen geprobeerd dat ding in een andere pc te bouwen (was m'n boot schijf) maar bios herkende hem niet meer. Soms stopte het klikken en kon je de schijf horen zoeken.

Verwijderd

Ik heb dezelfde schijf. Bij mij tikt hij ook regelmatig, in het begin maakt ik me er zorgen over, na een goed jaar doet ze het nog altijd uitstekend, maar het getik is er wel nog altijd. Ik heb ze gewoon zo goed mogelijk geisoleerd, nu hoor ik het nauwelijks meer. Als je dat doet, wel op letten dat ze niet volledig ingesloten wordt, anders wordt ze te warm.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb ook weleens in de zoveel tijd dat me Maxtor ineens een "klik!" geeft... dit is eigenlijk altijd met abnormaal hoog traffic wat bijna nooit voorkomt. Denk dat het dus geen kwaad kan, omdat iedereen hier dus last van heeft. ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus zo alle reply's doorlees dan ziet het ernaar uit dat Maxtor met de Plus 9 series een slechte produkt heeft uitgebracht.

Klopt dit?

Dus twijfel ik nu helemaal of het nou wel verstandig is om het voor dezelfde HDD te ruilen.
Dus overweeg ik nu toch maar om het om te ruilen tegen een Western Digital.

Verstandig?

FW

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:17:
Als ik dus zo alle reply's doorlees dan ziet het ernaar uit dat Maxtor met de Plus 9 series een slechte produkt heeft uitgebracht.

Klopt dit?

Dus twijfel ik nu helemaal of het nou wel verstandig is om het voor dezelfde HDD te ruilen.
Dus overweeg ik nu toch maar om het om te ruilen tegen een Western Digital.

Verstandig?

FW
hou er rekening mee dat wdc meer 'lawaai' maakt.
en zeker niet alle plus9's zijn slecht, maar wel veel. Is bij wdc trouwens ook zo.
(ik werk in pc winkel en volgens mij komen er ongeveer evenveel maxtor's terug als wdc's)
je moet gewoon geluk hebben (of pech :P)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik heb nu weer iets ontdekt.

PowerMax Burn in Test geeft bij pass 1 aan:
- Test: Failed

Dus hij is inderdaad defekt!

Nou leuk dan. :(

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Raar idd... ik dacht dat die Diamond Max Plus 9 dingen wel goed waren. Zou binnenkort ook nieuwe HDD halen, haal dan maar een Seagate 7200.7 SATA met 8 Mb cache.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

ik heb dit probleem ook gehad in een S-ATA RAID0 opstelling,
1 van de 2 schijven ging klikken, ik ging schoppen, :) , hielp wel eens, maar uiteindelijk bleek het 1 molex te zijn, waar nog een fan bij-opzat.
heb toen de Molexjes verwisseld, prob gone.

dus verwissel eens een molexje.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
BadMotha schreef op 22 februari 2004 @ 00:16:
ik heb dit probleem ook gehad in een S-ATA RAID0 opstelling,
1 van de 2 schijven ging klikken, ik ging schoppen, :) , hielp wel eens, maar uiteindelijk bleek het 1 molex te zijn, waar nog een fan bij-opzat.
heb toen de Molexjes verwisseld, prob gone.

dus verwissel eens een molexje.
Maar al is er een molex losjes, dan nog moet toch de diagnose progie ( PowerMax ) bij Burn In Test geen errors aangeven? Lijkt me wel erg stug anders..

Maar ik ga't ff doen dan.

FW

Verwijderd

Topicstarter
Oké,

Kan het ook doordat ik er 5 partities op heb?

Dit zijn namelijk:

C: = 40 GB
D: = 10 GB
E: = 10 GB
F: = 10 GB
G: = 11 GB

Zou dit eventueel die tiks kunnen veroorzaken?

FW

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb zelf 2 van die schijven ook 80 Gb 8mb wel ata, dus geen sata en die maken absoluut geen herrie. Die werken toch al ongeveer een jaar zonder problemen.

Daar staan ook de nodige partities op, en dat geeft ook geen problemen.

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké mensen,

Ik denk dat het probleem is opgelost....?

Ik heb'm op SATA aangesloten en de tikkies zijn weg... hopelijk voor goed _/-\o_

Raar heh..

man o man... het ligt dus niet aan me voeding ;)

pfoe pfoe... heeft wel tijd in beslag genomen.

Maar ik ben er uit...

Voor één ieder die mee heeft geholpen toch bedankt!

Wat mij betreft mag deze topic op slot...

Ik ben weg hier...

L8tor....

FW

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Maar eens weer een post achterlaten.
Al met al was het toch een defect aan de HDD zelf.

Dus had ik het voor een RM _/-\o_ A naar ierland gestuurd, en na 4 weken heb ik een geheel nieuwe HDD van Maxtor ontvangen.

Bedankt!

Nou die shop is dus errug te noemen.
Heb de probleem gefixed zonder de Shoppie!!!!!

Ik ben eruit....

Aan een ieder die mee heeft gewerkt met deze prob. velen malen mijn dank..

FW

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, waarom had ik dit topic opengelaten? :X Dit stukje uit de FAQ is namelijk 100% van toepassing op alleen al jouw startpost: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

Anyway, mooi dat het probleem is opgelost :P

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 13-05-2004 15:39 ]

Pagina: 1