cpu vervangen op MSI K7T turbo hoger dan 2000+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-07 20:08

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Topicstarter
in vervolg op mijn cpu problemen zit ik er toch over te denken om toch maar een andere cpu te halen nu gaan deze moederborden tot 1800+ ~ 2000+

deze zijn bijna niet meet te krijgen nu kan ik wel een 2100+ krijgen wat kan ik verwachten ??

doet hij het helemaal niet ?? of als loopt hij max 1800~2000 (heb ik geen moeite mee :)

of gaat het niet werken ??

gaat dus om een MSI K7T turbo riad (133A chipset) met sdram geheugen !!

iemand een idee ???

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Kijk anders eens op Marktplaats. Ik weet zeker dat je daar nog wel een XP2000+ kan vinden.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 09:12
Ik heb een 2000+ een tijdje draaiende gehad op een MSI K7T Turbo Limited Edition. Hij was op 133 MHz FSB erg onstabiel, op 100 MHZ FSB was ie wel stabiel. Lag niet aan het geheugen, dus ik heb vermoed dat de CPU te warm werd. Denk er ook aan dat de 2000+ samen met de 2100+ meestal de laatste uit een AMD-serie zijn en daardoor behoorlijk warm worden.

Als het enigszins kan zou ik een 1800+ ofzo kopen.

Verwijderd

kijk eens in de pricewatch

Verwijderd

Ik zit zelf toevallig ook te zoeken naar een CPU voor de MSI K7T, omdat mijn duron 750 overleden is.

Ik heb ff zitten kijken op de site van MSI maar volgens de specs kan je die 2100+ wel vergeten, die word niet ondersteund. De 1800+ zou wel moeten kunnen. Hier is een linkie

http://www.msi.com.tw/pro...upport_detail.php?UID=100

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Je kan er max een 2000+ op kwijt...
Let er wel op dat je een cpu koopt met een Palomino core....
Alles nieuwer doet het er niet op, eigen ervaring....

Verwijderd

Volgens de MSI-site is de 1800+ het maximum en dan moet het ook nog een Palomino core zijn.
Nou had ik een beetje hetzelfde probleem als jij een paar maanden geleden (exact hetzelfde MoBo). Ik kon toen alleen nog een 1800+ (of hoger) kopen met Thoroughbred-B core, wat dus eigenlijk niet zou moeten werken.
In elk geval, ding erin gedaan en die draait nu vrolijk en stabiel op 1800 MHz (2200+) via de maximale multiplier en de FSB op 140 MHz.
Dit is natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook werkt, maar je kunt vragen of je hem terug mag sturen als het niet werkt (en de core is nog heel ;) ).

Let er wel op dat bij een Thoroughbred-B de Vcore op +/- 1,6 volt moet staan ipv hoger, zoals bij de T-Bird en Palomino het geval is. Eerst omlaag zetten dus voordat je hem installeert (of op default).

Ik heb de mijne toen bij pcglobe gehaald en daar hebben ze er volgens hun site nog 10 op voorraad (€51). Ze zijn daar wel schappelijk, dus misschien kun je iets afspreken over retourneren als het niet werkt.

www.pcglobe.nl

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Finwe schreef op 20 februari 2004 @ 09:28:
Ik heb een 2000+ een tijdje draaiende gehad op een MSI K7T Turbo Limited Edition. Hij was op 133 MHz FSB erg onstabiel, op 100 MHZ FSB was ie wel stabiel. Lag niet aan het geheugen, dus ik heb vermoed dat de CPU te warm werd. Denk er ook aan dat de 2000+ samen met de 2100+ meestal de laatste uit een AMD-serie zijn en daardoor behoorlijk warm worden.

Als het enigszins kan zou ik een 1800+ ofzo kopen.
Ik heb een 1800+ die air-cooled op 1667 mhz kan draaien(2000+)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1