draadjes volgorde vanaf isra punt

Pagina: 1
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:50
ik heb tegenwoordig nogal is het probleem dat mn adsl geen verbinding meer heeft. dan gaat het lampje van de adsl knipperen. ik zonnet gemailt en kreeg een mailtje terug of ik mn bedrading goed had liggen. Ik weet dat dat niet helemaal het sterkste punt is hierzo, maar zoals het nu ligt ging het goed met 256. maar dus niet met 1mbit .

heb vandaag vrij dus dacht kom ff nieuwe kabel trekken en alle draadjes aansluiten ipv alleen de blauwe en de rode.

maar in de meterkast, komen er 5 draadjes van die kabel de grond uit.
rood blauw aarde oranje wit
A1 B1 midden A2 B2

maar welke draadjes van je normale telefoonlijn moeten aan welk draadje dat de grond uit komt????? in mijn telefoonlijn zit een rood groen geel en zwart draadje.

rood - rood
blauw - groen
geel - oranje
wit - zwart

moet ik ze zo aansluiten of in een andere volgorde??? 8)7 :?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:22
Op rood + blauw je splitter, van je splitter naar je telefoon makat niet uit, als je maar aan beide kanten dezelfde gebruikt (maar officieel is het ook rood+blauw)

En zat er voor de verbinding tussen modem en splitter niet een standaard kabeltje bij?

Edit: Oops... je gebruikt dus dzo'n dunne kabel van je splitter naar de telefoon... daar moeten rood + groen gebruikt worden als ik me niet vergis. Andere zijn niet nodig.

Enne: niet die dunne kabel met zwart - rood - groen - geel tussen het aansluitpunt en je splitter gebruiken he! Da's vragen om problemen!

[ Voor 39% gewijzigd door jurri@n op 20-02-2004 09:22 ]

Verwijderd

het maakt niet uit hoe je de polariteit aansluit. Als je teleffon hebt heb je simpelweg de juiste draden.
Ik denk dat Zonnet bedoelt of je de splitter echt voor het telefoontoestel hebt zitten dus :
ISRA - SPLITTER en dan aan de splitter het ADSL modem aan het goede punt van de splitter en de telefoon(s) aan het andere aansluitpunt van de splitter !
De splitter MOET voor alle telefoons zitten !

De kleuren maken niet zoveel uit , het gaat alleen om de beide binnenste draadjes in de plugjes !

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 09:25 ]

• Opperhoof
jurri@n schreef op 20 februari 2004 @ 09:20:

Enne: niet die dunne kabel met zwart - rood - groen - geel tussen het aansluitpunt en je splitter gebruiken he! Da's vragen om problemen!
welke kabel dan tussen het aansluitpunt en de splitter?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:22
Opperhoof schreef op 20 februari 2004 @ 09:29:
[...]

welke kabel dan tussen het aansluitpunt en de splitter?
Nee, daar hoort normaal geen kabel... en dat probeerde ik te zeggen. Er zijn mensen die vanaf het aansluitpunt een (lange) kabel leggen, daarna een splitter en de rest... Dat moet je dus niet doen :)

Die dunne kabels zijn gewoon van vele malen mindere kwaliteit dan de normale telefoonkabel, zeker als je er ook ADSL overheen wilt hebben.

Verwijderd

je moet een ronde kabel met de vier kleuren (rood blauw oranje wit en een aarde draad) hebben in vaktermen ook wel eens ''bichel kabel'' genoemd (bij kpn dan wel te verstaan) dat is als het goed is dezelfde kabel zijn als die naar je huiskamer loopt (ls alles in de meterkast binnen komt).
Anders loopt hij door een buisje naar boven (vanuit je huiskamer)
De dunne kabel geeft te veel weerstand vandaar dat hij het wel zal doen maar nooit goed genoeg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 09:52 ]

Verwijderd

jurri@n schreef op 20 februari 2004 @ 09:48:
[...]

Nee, daar hoort normaal geen kabel... en dat probeerde ik te zeggen. Er zijn mensen die vanaf het aansluitpunt een (lange) kabel leggen, daarna een splitter en de rest... Dat moet je dus niet doen :)
.
Wat is het verschil tussen de standaard 5 aderige kabel die de KPN naar mijn isra heeft gelegd door het trappenhuis en een stuk standaard 5 aderige kabel wat ik er vervolgens aan vast knoop naar de splitter ? Mijn inziens niets (vooral als je dezelfde kabel als de KPN gebruikt).

Verder maakt de lengte niets uit als je al 1500 meter van de centrale zit en het wordt dan 1520 meter !

Ik ben het wel met de vorige posters eens dat je niet van die gammele dunne kabelstjes moet gebruiken die ook in omloop zijn.

(Als Securman straks zin heeft zal ie eens een foto maken van zijn ISRA punt en alle apparatuur die er omheen zit).

Hier op kantoor komt de telefoonkabel binnen , dan met een kruis naar een tweede klemmenstrook, dan met een 50 adrige kabel naar een patch panel , dan een patchsnoer en dan achterin het modem. Zonder een enkel probleem (zowel de ADSL van XS4ALL als de beide DSL van Versatel).

• Opperhoof
nouja, ik heb het nu allemaal netjes gelegt, goed stekkertjes en voor adsl en telefoon een apart snoertje gepakt, (eerst telefoon door geel en zwart en adsl door rood en groen)
ook de a2 en b2 aangesloten tot nu toe al 27 min online... :)
Pagina: 1