stp - PSN ID: stp_4
[ Voor 31% gewijzigd door avon op 20-02-2004 09:11 ]
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
En daar signaalsterkte bepalend is voor de ontvangst zou je hier dus iets aan kunnen hebben.
Iets is immers beter dan niets
Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn maar ik wil ook gemiddelden meten in huizen, waar veel beton e.d. aanwezig is. Dan is het lastig om hemelsbrede afstanden zelf te berekenen.olof schreef op 20 februari 2004 @ 09:19:
Lijkt me dat je het beste de afstand zelf kunt vastleggen en dan meten op signaal sterkte. Dus je meet eerst bij bijvoorbeeld 10 meter, dan bij 20 meter, enz. Op deze manier kun je (mits je met dezelfde apparatuur blijft werken) er wel een grafiek van maken waaruit je aan de hand van de gemeten signaal sterkte de afstand kunt bepalen.
En het lijkt er zeker op dat er geen eenvoudige manier voor is.
Wat je nog wel kunt proberen is een email sturen met jou vraag naar alle grote netwerk bedrijven.
3com, Realtek, US Robotics, Belkin, etc...
Wie weet kunnen zij je meer vertellen.
Je moet namelijk rekening houden met de demping van de lucht en andere obstakels, de zendsterkte, de versterking aan de ontvangende kant en type antenne aan zowel zendende als ontvangende kant. Een omni die 100 mwatt uitstraalt heeft bijvoorbeeld 'n veel kleiner vermogen in 'n bepaalde richting dan 'n circulaire antenne van 100 mwatt. Die circulaire antenne richt die 100 mwatt grotendeels in één richting.
De maximale afstand die je kan halen hangt dus niet alleen af van de afstand en obstakels, maar ook van de zendsterkte en ontvangstgevoeligheid en type antennes.
[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 20-02-2004 17:46 ]
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Nu zoek ik al een week naar een oplossing om zelf een programma te maken wat de signaalsterkte in de gaten houd.
Iemand daar een idee over?