[IIS6 - RDC via http] Remote computer cannot be found...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb thuis 'n IIS6 geinstalleerd op m'n Windows Server 2003.
Hij draait op poort 80, en op de router heb ik poort 443 naar poort 80 gemapt (omdat hier op m'n werk alleen poort 443 in 2 richtingen open is)

Ik kan zonder problemen surfen naar http://www.shaidar.be:443, en ook naar http://www.shaidar.be:443/tsweb (de webpagina voor een remote desktop connectie...)

Op die pagina kan je de hostname (of IP adres) invullen van een server waar je op wilt connecteren, maar als dat die service draait op dezelfde machine als de IIS6, dan is dat niet nodig.

Maar als ik op die pagina op connect klik, krijg ik een foutmelding: the specified remote computer cannot be found. Verivy that you have typed the correct computername or IP address, and then try connecting again

Bij mij thuis op m'n intern netwerk werkt alles zonder prolemen, en kan ik connecteren m.b.v. m'n IE6.

Heeft er iemand ervaring met RDC via IIS6? Kan het zijn dat de RDC sessie toch nog poort 3389 wil openen, of werkt alles via poort 443?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Port 3389 moet altijd voor rdp openstaan.
Jammer maar helaas.
Via het register kan je hem wel op een andere port laten luisteren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Deze opent uiteraard alsnog gewoon op poort 3389. De luisterpoort is een registerwaarde welke je kunt wijzigen. De poort zal dan voor alle TS-verbindingen veranderen. Zoek even op '3389' in je register en je hebt de juiste key zo gevonden. Dan rebooten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik dacht doordat je via die IIS6 werkte, dat hij dat ook door poort 443 liet werken?

Ik had thuis moeten nakijken met netstat -a of dat ie werkelijk een connectie opbouwde op poort 3389...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je draait nog steeds die Remote Desktop Client op je eigen client machine, alleen is het nu een ActiveX component ipv een standalone applicatie. Maar die client wil nog steeds naar buiten op poort 3389. Die laatste poort kun je volgens mij wel in je registry aanpassen dacht ik.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 10:30

philipnorth

Zeg maar Danny

nem zelf ook beetje aan t prutsen met TSWEB
en kwam het volgende tegen, denk dat je er wel wat aan hebt ;)

[rml][ XP] Remote Desktop werkt niet via TSWeb portal[/rml]

Staat hoe je die port aan kan passen in de html file zodat t zou moeten werken

[ Voor 18% gewijzigd door philipnorth op 21-02-2004 22:25 ]

-Xbox Gamertag: Dbongers

Pagina: 1