Toon posts:

5.1 set wil 5e speaker geen geluid geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gister een ligitech z640 set gekocht. Maar nou als ik dat ding wil gaan instellen kan ik alleen geluid krijgen uit mijn center, sub, left en right en left achter maar me right achter werkt niet :S de speaker zelf werkt wel want in een andere port op de sub doet ie het wel. Als ik bij het nvidia bedienings paneel kijk van mijn geluids kaart en dan bij speaker instellingen heb ik die op 6 speakers staan. Als ik alle surround instellingen uit heb staan werken alle 2 de achter boxen niet. Als ik dan midden kanaal aanmaken klik dan werkt alleen links achter. Mijn geluids kaart is een onboard 6kanaals op mijn abit n7-s.

Nou kunnen er volgens mij 2 dingen aan de hand zijn:

1. die port waar die box inzit is stuk. Dit zou kunnen maar weet ik niet omdat geen 1 box het doet die ik erin stop.
2. Ik doe wat fout waardoor die box rechts achter het niet doet.

zou iemmand mij kunnen helpen?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik denk idd dat het optie 1 is..

als geen van de boxen in die port werkt, en die ene box het wel doet in een andere port zou je toch denken dat die port kapot is.

Ik zou zeggen, ga even met die set (of alleenn die sub) naar de winkel en laat hem daar ff testen :)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Heb je wel de drivers gebruikt van ABIT zelf en niet die van Windows XP?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de drivers van nforce dus niet die van xp.

optie 1 zou kunnen maar die testoon zegt uit welke speaker die geluid geeft en dat klopt nooit. Bij links achter zegt ie bv center :? Dus het zou ook nog kunnen dat ik het verkeerd heb ingesteld maar ik heb eigelijk geen idee hoe het goed zou staan (je zou denken gewoon 6 speakers aanklikken maar dat is het dus niet).

Verwijderd

Topicstarter
optie 1 van de stukke port valt dus af :D Ik heb nswap gedlt van de nvidia site en die krijgt wel geluid uit al mijn boxen. Alleen heb ik geen flauw idee hoe je daar je boxen mee kan instellen want met dat prog zie je ook 1 box die geen geluid geeft en dat is net mijn box :S maar via een andere box op dat schermpje komt er wel weer geluid uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik hen met dat nvswap het voor elkaar gekregen om uit al me boxen geluid te krijgen maar als ik dat prog sluit dan werkt die 1e box nogsteeds niet :S

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je toevallig de kabeltjes in de verkeerde poorten (in je pc) gedaan? dat je misschien n center kanaal over je rear boxen stuurt? dat die daarom center zegt bij links achter...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 20-02-2004 18:17 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar de kleurtjes gekeken en die zitten goed. Ik zou echt niet weten welke van me center zou zijn oid.
Pagina: 1