kabelgoot aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 17541

Topicstarter
hey, ik wil een kabelgoot aanleggen met cat5 bekabeling naar walloutlets. natuurlijk komt er ook vmvk kabel voor voeding in te liggen. verder nog 3 telefoonlijnen waaronder 1 isdn lijn. waar moet ik op letter bij het aanleggen van de goot? mvg daggoth.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 11:20
Op donderdag 14 december 2000 10:00 schreef daggoth het volgende:
hey, ik wil een kabelgoot aanleggen met cat5 bekabeling naar walloutlets. natuurlijk komt er ook vmvk kabel voor voeding in te liggen. verder nog 3 telefoonlijnen waaronder 1 isdn lijn. waar moet ik op letter bij het aanleggen van de goot? mvg daggoth.
Dat je geen stroomdraden bij je cat5 kabels legt!

Anoniem: 10890

Je moet er voor zorgen dat er een scheidingsschot in de kabelgoot zit en de signaal kabels en de stroomkabels geschijden houd. Anders krijg je interverentie.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Lijkt me ook, proberen zoveel mogelijk gescheiden te houden. Wat voor een voeding ga je daar in aanleggen? als het een klein vermogen is kan het nog meevallen. Het is en blijft wel afrader.

Ik schijn het te moeten weten.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op donderdag 14 december 2000 10:23 schreef MacDweal het volgende:
Je moet er voor zorgen dat er een scheidingsschot in de kabelgoot zit en de signaal kabels en de stroomkabels geschijden houd. Anders krijg je interverentie.
Interferentie, oftewel overspraak.

Dat loopt wel los hoor. Ik heb bij mij thuis alles in één kabelgoot gepleurd, en 't werkt zonder problemen. Is alleen niet langer dan een paar meter.

Als je het goed wilt doen, moet je idd stroom en data gescheiden houden, en het liefst je UTP-kabels helemaal apart. Veel zal het voor korte afstanden echter niet uitmaken. Op de wat langere afstand (100m of zo) zou je het kunnen merken aan een trager netwerk door overspraak. Er gaan dan datapakketjes verloren en die moeten opnieuw verzonden worden. Meestal komen ze wel goed aan.

Dus: hoe langer je kabels, hoe beter gescheiden je ze moet houden.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Anoniem: 17541

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden, waar ik me nu ook zorgen om maak is het volgende: in de muur heb ik een gat gemaakt voor de vmvk, isdn en analoge tel. ze lopen dus redelijk strak tegen elkaar voor een 30cm. zou ik om de isdn/tel kabels anders een metalen pijpje doen?
en nog het volgende (voor de experts!):
de ene kant van de utp kabel wordt aangesloten op de walloutlet mbv een
dogger maar de andere kant van de walloutlet wil ik direct op een jack
klemmen met een krimptang. wat is de kleurvolgorde die ik op de jack moet
aanhouden als de volgorde op de walloutlet (EIA/TIA 568B) als volgt is:

oranje bruin/wit
oranje/wit bruin
blauw groen/wit
blauw/wit groen

groeten, daggoth.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Nee i.p.v. VMVK VMVK-As grondkabel, die is iets dikker maar heeft een metalen afscherming, sluit deze aan op de randaarde en viola je kabel is afgeschermt en je hebt geen problemen meer..

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16273

Goeiedag.

Ze zeggen op mijn werk dat ik het zou moeten weten omdat ik Cat7 (bestaat dat ? JA!) gecertificeerd ben als monteur zijnde. Dat je je goot moet splitsen in twee delen dmv een schot is helemaal correct.

Alleen dat je VMvK gaat gebruiken zou ik niet doen. Wij gebruiken altijd XMvK 3x2,5 wat normaal gesproken goedkoper is.

Ook zou ik als ik jouw was, en je wil het in 1 keer goed doen, Cat5 afgeschermde kabel nemen. Is iets duurder, maar is geheel gevoeloos van andere signalen.

En ik weet niet waar je woont, maar zou je best willen helpen hoor met het testen van je netwerk, want ik heb hier een meter liggen, waarmee je zo de fouten eruit trekt.

Hoop hiermee voldoende gezegd te hebben, en tot horens
Pagina: 1