[firefox 0.8] problemen met screen.height in htc document

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Na al de leuke verhalen van Clay ea over wat er allemaal voor leuks gedaan kan worden met behulp van .htc documentjes heb ik besloten zelf ook eens wat te proberen. Ik ben van plan om te kijken of het mogelijk is om doormiddel van een htc plugin de schermgrote te detecteren en al naar gelang de grootte die terugkomt een achtergrond afbeelding te laten zien. Dit stukje code is werkzaam te zien op http://www.weijmans.net/onresize/

Probleem is nu echter dat in firefox screen.height niet goed wordt terug geven zodra er een onresize optreedt. bij de oncontentready is er echter geen probleem, en dit zelfde geldt wanneer ik de onresize event attach aan bijvoorbeeld de body (onresize="alert(screen.height);")

Heeft iemand wellicht een idee waar de oorsprong van dit probleem zit? Heb ik wellicht iets fout gedaan in het opmaken van het htc document? Of is er iets anders aan de hand?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ik zie nergens screen.height?
Ik zie wel dat je de height van je body opvraagt, en die klopt op zich wel als je bedenkt dat enkel de inhoud van je body op dit moment de hoogte bepaald.
Ik vermoed zelfs dat Moz/FF in 1e instantie de window.innerHeight teruggeeft, en pas na een resize de body.offsetHeight.

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 20-02-2004 08:50 ]

Intentionally left blank

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
ik vraag inderdaad de grootte van de body uit.
zat me gisteravond in me bedje ook te realiseren dat het probleem waarschijnlijk daar zou liggen, en heb ik nu bewezen door nog een extra output te printen; dit laat duidelijker zien dat firefox in eerste instantie uitgaat van de window.innerHeight en na resizen overgaat op document.body.offsetHeight..
even een andere manier zoeken om hierin onderscheid te maken dus..

iig bedankt voor je antwoord :)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder