Toon posts:

Linksys BEFSR41 en Chello Com21 modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn router.
Voor ik eventueel een andere ga kopen wil ik toch zeker weten dat het niet aan mijzelf of Chello ligt.

Ik heb de router (Linksys BEFSR41 ver 2.0) nu ruim anderhalf jaar. Een aantal maanden terug, ik meen november had ik al 2 dagen bijna geen internet meer. et was zeeeeeeeer traag een webpagina inladen daar kon je rustig een kop koffie bij drinken als het al lukte.
Chello/UPC gebeld maar er was geen storing bekend.
Na metingen van hun kant en pingen door mij kwam als antwoord "haal de router er maar tussenuit en u zult zien dat het wel werkt".
Ik stond met de mond vol tanden hoe weten hun dat ?
Zo gezegd zo gedaan en inderdaad chello op volle snelheid.

Heb de router toen weggezet maar na veel zeuren door de kids ben ik weer aan de slag gegaan.
Ik heb gezocht ook hier ! Heb in ieder geval het macadres gekloond. Volgens mij is dat niet nodig trouwens want welke pc ik ook aan het modem hang het werkt.

Ik heb de nieuwste firmware er op gezet maar ook dat helpt niet.

Inmiddels ben ik ten einde raad en wil ik een ander aanschaffen maar ik wil het nog een keer gaan proberen. Daar hebben we die pc troep toch voor.

De situatie is nu zo dat als hij er tussen zit met de naar mijn idee juiste instellingen dan doet hij het heel even.

Wie o wie wil mij helpen. Misschien doe ik iets fout of heb ik toch verkeerde instellingen.

Ter aanvulling:

Wel verbinding maar snelheid bijna nul

mijn configuratie is:

Router: Linksys , type BEFSR41.
Modem: Com21, model Comport type staat er niet bij
PC1: XP, straight-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.100, netwerkkaart: Realtec , RTL918
PC2: XP, straight-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.101, netwerkkaart: Realtec, RTL 9181
PC3: XP, straight-kabel, Het locaal IP is: 192.168.1.103, netwerkkaart: onbekend
De locale ip's worden uitgedeeld door: automatisch.

Ik krijg heb een vast ip adres ... IP van chello. 212.187.xx.xxx

Dit wil ik er nog bij vertellen:
Zonder router doet hij het prima, op willekeurige pc. Ook mac adres is gekloond maar eigenlijk niet nodig.

Alvast Bedankt, Johnny Mnemonic.

gemaakt met FireFly's Auto Router Vraag Generator versie 1.1.

Alvast mijn dank , John

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Misschien doe je toch iets verkeerd, waardoor Chello weet dat je een router gebruikt. Als straf knijpen ze misschien je verbinding.

Dat is wat ik zou denken(als geen Chello fan) maar ik ken die Chello modem niet. In principe moeten ze niet kunnen zien of jij een router er achter hebt hangen.

Wat ook mogelijk is is dat de router is overleden, probeer hem eens op alle poorten tussen je pcs.

Misschien kan je op http://www.chelloo.com iig verder uit de voeten.

Verwijderd

Hiero hadden ze ook zoiets gedaan. Nadat ik het MAC van de BEFSW had veranderd in een MAC van een van de tig 3Com NIC's die hier nog lag EN de hostname van de router had aangepast naar "Game-PC", de router gereboot, modem gereboot en what you know? Het werkte opeens weer als een trein.

Conclusie: Waarschijnlijk blokken /throttlen ze verkeer afkomstig van MAC #'s die bekend zijn als zijnde router /NAT doosje MAC #'s. Succes met je strijd richting de gestapo praktijken van chello. Ik heb het hierna (ruim 3 weken geleden) Demon ADSL aangeschaft. Want ze waarschuwen je ook niet ff bij chello.. Neej, gewoon pats boem de knijper op je internet. :( Stelletje sjaken ook..

Tis dat ik snel doorhad wat ze flikten, maar het zat met dus echt helemaal tot hier..
( houd hand boven de kop ).

Als je vragen heb hoe en wat, stel ze gerust hierzo. Wat ze ook proberen bij chello, je komt er altijd wel omheen, trust me. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 17:49 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Zover ik weet kan je met de linksys je mac adres aanpassen aan de kaart die je van Chello gekregen hebt.
Ik heb hier een Befsx41 (gelijk aan sr, maar dan met VPN endpoint) icm een Com21 modem (@home) en draai zonder problemen.

Wat ook handig is mischien is, om de netwerkkaart van Chello nadat je het MAC adres in de router hebt gezet NIET in je locale netwerk te gebruiken. De router vind het waarschijnlijk niet fijn om zijn eigen mac adres ook nog eens van een andere pc te krijgen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op 20 februari 2004 @ 17:50:
Zover ik weet kan je met de linksys je mac adres aanpassen aan de kaart die je van Chello gekregen hebt.
Ik heb hier een Befsx41 (gelijk aan sr, maar dan met VPN endpoint) icm een Com21 modem (@home) en draai zonder problemen.

Wat ook handig is mischien is, om de netwerkkaart van Chello nadat je het MAC adres in de router hebt gezet NIET in je locale netwerk te gebruiken. De router vind het waarschijnlijk niet fijn om zijn eigen mac adres ook nog eens van een andere pc te krijgen.
Dit heb ik al geprobeerd zonder suc6. Ook de zelfservice bij UPC mocht niet baten.
Eeenmaal ingelogd zag ik keurig mijn vaste IP maar bij macadres stond: niet bekend.
Dat kon ik niet wijzigen.

Voor alle duidelijkheid ik kan elke willekeurige pc aan het modem hangen, het werkt als een speer.
Zodra ik de router en tussen plaats is het echt bagger bijna nul.
Ik heb natuurlijk de instellingen op de pc dan weer aangepast.

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-04 07:33

quexy

/quit

Ik stond met de mond vol tanden hoe weten hun dat ?
Bij je isp kunnen ze modemtestjes doen en kan je het mac adres uitlezen. Bij dit mac adres staat vaak vermeld of het een router of een netwerkkaart is. Routers (goedkope of slecht ingestelde) zijn 99 van de 100 keer het probleem van een slechte verbinding.

Als je dan toch besluit om je router aan te sluiten, zorg dan dat ie op automatisch dhcpserver en automatisch dhcp client staat; geef je kabelmodem een reset (lees: stroom eraf voor minimaal 5 minuten). Computers opnieuw opstarten (met winxp hoeft dat niet). En klaar is kees!

[ Voor 11% gewijzigd door quexy op 21-02-2004 01:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
quexy schreef op 21 februari 2004 @ 01:36:
[...]

Als je dan toch besluit om je router aan te sluiten, zorg dan dat ie op automatisch dhcpserver en automatisch dhcp client staat; geef je kabelmodem een reset (lees: stroom eraf voor minimaal 5 minuten). Computers opnieuw opstarten (met winxp hoeft dat niet). En klaar is kees!
Oke ga ik dat maar eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:04:
[...]

Oke ga ik dat maar eens proberen.
Tja ik hoef het nioet te proberen want dat staat al zo ingesteld.
En dat werkt ook prima.
Er moet dus iets zijn tussen de router en het modem maar wat :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 16:20
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:24:
[...]

Tja ik hoef het nioet te proberen want dat staat al zo ingesteld.
En dat werkt ook prima.
Er moet dus iets zijn tussen de router en het modem maar wat :?
Router WAN poort is 100Mbit, modem poort is 10Mbit? Heb ik ooit al eens meegemaakt bij een brakke Com21 modem.
Op een of andere manier probeerde dat dnig op 100Mbit met de router te lullen, wat dus totaal niet ging, want die modem is maar 10mbit.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 21 februari 2004 @ 22:43:
[...]

Router WAN poort is 100Mbit, modem poort is 10Mbit? Heb ik ooit al eens meegemaakt bij een brakke Com21 modem.
Op een of andere manier probeerde dat dnig op 100Mbit met de router te lullen, wat dus totaal niet ging, want die modem is maar 10mbit.
Zou misschien kunnen, het heeft echter wel meer dan een jaar gewerkt.
Als ik de netwerkkaarten nu op 10 mbit full duplex instel i.p.v. auto zoals voorheen, zou dat wat uitmaken ?
Ik heb bij de linksys geen optie gezien om deze op 10 Mbit te zetten.
Het zou dus ook nog aan het modem kunnen liggen ?

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem.... com21 + linksys BEFSR41
zonder router werkt het prima, maar als ik de router ertussen zet heb ik helemaal geen internet meer.
Bij internet IP ((router settings)) staat 0.0.0.0 :/ :'( :?
ikke niet meer snappe

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Dat is een probleem wat veroorzaakt wordt door een verkeerd MAC adres in je router. Zo kun je het oplossen:

1. druk op start -> run/uitvoeren
2. Open: CMD
3. In de dosprompt toets in: ipconfig /all
4. Je zult zien dat je gegevens krijgt. Achter Physical Address. . . . . . . . . : staat een nummer, noteer dit.

5. Open de instellingen van je router en clone het mac-adres van je netwerkkaart of voer het nummer wat je net hebt genoteerd in als MAC-adres van de router

6. Als het goed is, werkt je router nu als een trein

Verwijderd

al een paar keer gedaan....
ik ken met alle NIC's gewoon op internet komen zonder router ertussen, zou dus niet aan MAC moeten liggen denk ik.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 16:29:
al een paar keer gedaan....
ik ken met alle NIC's gewoon op internet komen zonder router ertussen, zou dus niet aan MAC moeten liggen denk ik.
Dan heb je waarschijnlijk een Com21-modem en woon je ergens bij Rotterdam in de buurt. Bij de rest van de modems in de rest van NL is alles op MAC gebaseerd.

Als je die router ertussen zet zou die dus ook meteen een IP-adres moeten krijgen. Probeer eens eerst het IP-adres vrij te geven (ipconfig /release) en dan pas de router ertussen te hangen.

Verwijderd

Bergen schreef op 25 oktober 2004 @ 16:37:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk een Com21-modem en woon je ergens bij Rotterdam in de buurt. Bij de rest van de modems in de rest van NL is alles op MAC gebaseerd.

Als je die router ertussen zet zou die dus ook meteen een IP-adres moeten krijgen. Probeer eens eerst het IP-adres vrij te geven (ipconfig /release) en dan pas de router ertussen te hangen.
moet dat met mn oude router ertussen of zonder router???
ik woon IDD in de beurt van rotterdam en heb een COM21.....

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 18:52:
[...]

moet dat met mn oude router ertussen of zonder router???
Eerst rechtstreeks op je pc aansluiten zodat je gewoon verbinding hebt. Dan geef je 't IP-adres vrij met ipconfig /release. Dan sluit je je router aan zodat die het IP-adres weer kan aanvragen.
ik woon IDD in de beurt van rotterdam en heb een COM21.....
It's magic! ;)

Verwijderd

AAAHH
hij wil nog niet werken :( :( :(

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 08:48:
AAAHH
hij wil nog niet werken :( :( :(
Uhm... is die router dan wel ok? COM21's met dynamische IP-adressen zijn de coolste modems die er zijn: aansluiten en gaan met die banaan. Geen gepruts met MAC-adressen enzo. Als je router dus geen IP-adres krijgt zou ik toch beginnen te twijfelen of die router wel 100% is...

Verwijderd

jah die is geloof ik wel goed... ken pingen/sharen enz
de oorzaak ligt bij chello rotterdam denk ik.
weer een reden om ADSL te nemen.........

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 12:47:
de oorzaak ligt bij chello rotterdam denk ik.
Hoezo, je pc krijgt toch ook gewoon een IP-adres? Als je pc ook geen verbinding kon krijgen, dan zou ik de oorzaak idd bij chello zoeken, maar nu dus niet.

Verwijderd

Bergen schreef op 29 oktober 2004 @ 17:02:
[...]
Hoezo, je pc krijgt toch ook gewoon een IP-adres? Als je pc ook geen verbinding kon krijgen, dan zou ik de oorzaak idd bij chello zoeken, maar nu dus niet.
ligt wel bij chello.....
intern werkt alles prima, maar krijg geen internet IP te zien en dus ook geen internet -_-'

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 09:01:
[...]

ligt wel bij chello.....
intern werkt alles prima, maar krijg geen internet IP te zien en dus ook geen internet -_-'
Dat kan dus net zo goed aan de router liggen...

En dan kan je nog zo lekker ADSL gaan nemen, maar als het aan je router ligt, loop je er met een andere provider/modem net zo hard tegenaan :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

jah oke

ik probeer m wel een keer bij mn zus (adsl)
als die het daar niet doet ga ik mensen schoppen......
Pagina: 1