Toon posts:

geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey kunnen jullie mij vertelen wat je beter kunt hebben
762 mb DDR @ 400mhz
of
1024 mb DDR @ 333mhz

alsvast bedankt

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ligt aan je geheugenverbruik, waar gebruik je je computer vooral voor?

Games --> 762, je komt toch niet boven de 512 mb gebruik, dus liever het snelste geheugen
Graphische applicaties, 3d rendering etc. --> soms wel boven 762, dan dus liever meer geheugen

[ Voor 58% gewijzigd door sdomburg op 20-02-2004 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
vooral voor gamen, surfen, photoshop, beetje videobewerking en gewoon standaart dingen office enzo

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:43

w0w

1024mb en lees de faq's

• sdomburg
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 00:21:
vooral voor gamen, surfen, photoshop, beetje videobewerking en gewoon standaart dingen office enzo
Hou eens in de gaten of bij Photoshop of videobewerking je geheugenverbruik hoger dan de 762 komt. Zo nee, 762 @400MHz doen, anders die 1024.

Verwijderd

Topicstarter
oh voor gamez enzo is dus 768 genoeg @ 400mhz???

• sdomburg
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 00:26:
oh voor gamez enzo is dus 768 genoeg @ 400mhz???
Zoals ik al eerder heb gezegd, als je niet meer dan 762 gebruikt, is de meer toch overbodig. Je kan dan dus beter kiezen voor de snelste variant.

Verwijderd

Topicstarter
okej bedankt

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

1024 mb pc333 levert meer op als je het verkoopt, dus doe die maar ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

dat hangt TOTAAL van je mobo en cpu af......... heb je een dual mobo??? enz enz enz.... kan ik echt totaal nix zinnigs op zeggen!!!

lees eerst een de faq, en dan begrijp je hoe wazig je vraagstelling is.... want die vraag KAN GEWOON niet beantwoord worden, snap ook niet dat de posters hier je proberen te helpen, met die info kun je niet geholpen worden, dus vertel eens iets over je setup...........

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik weet niet wat je plannen zijn, maar het heeft weinig zin om je geheugensnelheid asynchroon te draaien met de fsb (dus bijv. 166Mhz fsb en 400Mhz DDR). Dat levert geen snelheidswinst op, misschien werkt het zelfs trager!

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

[/quote]
dat hangt TOTAAL van je mobo en cpu af......... heb je een dual mobo??? enz enz enz.... kan ik echt totaal nix zinnigs op zeggen!!!

lees eerst een de faq, en dan begrijp je hoe wazig je vraagstelling is.... want die vraag KAN GEWOON niet beantwoord worden, snap ook niet dat de posters hier je proberen te helpen, met die info kun je niet geholpen worden, dus vertel eens iets over je setup...........[/quote]

Dit vind ik pas een waardeloos antwoord.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat momenteel bij algemeen gebruik je zelden meer dan 768mb aanspreekt derhalve zal deze gebruiker een sneller systeem hebben omdat ie profiteert van sneller geheugen. alles wat jij verder zegt is irrelevant, gewoon ff simpel en logisch denken en niet moeillijk maken omdat je interessant wil doen. :+

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 19:04
1792Mb @ 333 mhz ;)

• Chevy454
  • Niet online
Hoe hard loopt jouw processor? welke FSB?

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 20-02-2004 02:07 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chevy454 schreef op 20 februari 2004 @ 02:06:
Hoe hard loopt jouw processor? welke FSB?
^^^ with stupid ;) En hoe wil je dat evt doen icm hypertrheading? 762 / 2 = ????? Ik ken veel geheugenblokjes maar die ken ik nog niet. Als je er zoeen hbt: ff op de nieuwsposter droppen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd 2000 xp @ 1666 mhz d8 ik dat ie loopt heb in ieder geval wel amd 2000 xp en A7v8x moederbord van asus en ik heb een radeon 9800 128

Verwijderd

Dit vind ik pas een waardeloos antwoord.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat momenteel bij algemeen gebruik je zelden meer dan 768mb aanspreekt derhalve zal deze gebruiker een sneller systeem hebben omdat ie profiteert van sneller geheugen. alles wat jij verder zegt is irrelevant, gewoon ff simpel en logisch denken en niet moeillijk maken omdat je interessant wil doen. :+
omdat ik interessant wil doen????? LOL.... klein kind...!! wat jij zegt is onzin.....
zou de topicstarter een dual mobo met 400fsb hebben dan zou hij beter af zijn met 2x 512 dus 1024 dan met een zooi aan 768mb op 333, omdat jij niet weet wat de topicstarter heeft KUN jij niet ordelen wat beter is, daarom lijkt het me verstandig om eerst een beetje verstand van zaken te hebben voordat je met je kinderachtige reacties dit topic komt verkwanselen!! want dat is het zelfde als ik jou ga vragen wat beter is voor mij: een porsche 911, of een ferrari 360 modena! daar kun je ook geen antwoord op geven want niet alleen hangt het van je smaak af maar ook ligt het eraan wat je ermee wilt gaan doen, wat je budget is, enz enz enz

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zoals in de vorige posten, als je weinig geheugen gebruikt, kies dan voor snel en weinig geheugen.

Als je veel geheugen gebruikt, zorg dan ervoor dat je pc niet moet swappen, vol gooien met RAM en trager ram is geen probleem, want swappen op een harddisk is ongeveer 1000x trager tov ram.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Antwoord van Needforspeed hierboven lijkt me duideljik- als de FSB 166MHz is, is de meerwaarde van snellere 200MHz (PC3200) geheugen verwaarloosbaar, terwijl met een 200MHz FSB je juist snellere RAM nodig hebt. Hier is sprake van 166MHz FSB dus maakt het daar niet uit.

Omgekeerd is het verschil tussen 768MB (waar zijn die andere 6MB heen :? :? :? ) en 1024MB alleen merkbaar als je daadwerkelijk de volle 768MB gebruikt. Dat doe je bij alleen gamen niet snel, maar met name met Photoshop kom je er heel gauw aan. Dan is enorme snelheidsverschil tussen 768MB en 1024MB te verwachten, want RAM is zeker 100x sneller dan HDD.

Maareh, dit had je ten dele in de (RAM) FAQ kunnen lezen en voorzover daar niet duidelijk was een search ook nuttig geweest.

Bovendien is je topicstart asboluut ontoereikend- lees hier om te zien wat we er zoal in willen lezen: PMG Beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.