Toon posts:

advies inruilen of geld terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, wegens een aantal problemen met een laptop bij ik bij de lidl heb gekocht in september 2002. Heb ik na een flink aantal brieven 2 opties gekregen namelijk:

€1019 RETOUR, de laptop met accesoires inleveren natuurlijk

OF

inruilen tegen een targa visionary 2500 met de volgende specs:

Moederbord VIA KT 333
Processor(s) Mobile AMD Athlon XP-M 2500+
Geheugen 512 MB DDR-RAM PC2700 333 MHz
Hard Disk(s) 60 GB 4200rpm
Videokaart(en) ATI Mobility Radeon 9600 64MB DDR
Monitor(en) 15,1" XGA TFT
Brander(s) 8x/24x/10x/24x DVD-CDRW-Combo
Geluidskaart(en) AC 97 2.2
Netwerkkaart(en) 10/100 MBit LAN
Muis Logitech Optical Wheelmouse Black

Operating System Windows XP Home NL
Extra 1x firewire (IEEE 1394)
2x USB 2.0
1x infrarood
1x parallel
1x PCMCIA type II
1x monitor
1x PS2
1x RJ 11 modemaansluiting
1x RJ 45 netwerkaansluiting
10/110 Mbit
1x microfoon
1x audio out
1x TV-out voor SVHS-video

· Incl. 32 MB USB memory adapter
· Geïntegreerde Wireless LAN Mini-PCI kaart met antenne
· Draadloze netwerktoegang met 22 Mbit/s
· Snelle en mobiele internettoegang

Incl. 2 PCMCIA geheugenkaartenlezers 4 in 1 voor de volgende kaarten:
SD, MMC, memory stick en smart media Compact flash

Met DJ audio funktie: Eenvoudig afspelen van audio en MP3 CD¹s zoals bij een CD-speler

Ik vind dit een mooie deal, maar ik weet natuurlijk dat er een paar maanden later een 2e versie met dvd brander en extra's op de markt is gekomen.
Ik zou graag willen weten wat jullie in mijn geval zouden doen

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben zelf eigenaar van de laptop die jij als alternatief aangeboden hebt gekregen. Ikzelf zou na ervaring met het ding voor het geld gaan en een fatsoenlijk merk kopen.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Wat zou je in leveren?

Verwijderd

Die alternatieve laptop is wel mooi, maar er zijn te veel negatieve commentaren over Targa (veel warmte, videokaarten die vaak gewoon ophouden met werken, ...), dus zou ik het geld nemen en een ander merk zoeken. Zal je uiteindelijk waarschijnlijk wel een paar honderd EURO bij moeten betalen, maar dan heb je hopelijk geen problemen met de laptop.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah is dat alternatief echt zo slecht, als je alleen de specs vergelijkt met een ander notebook (van een bekender merk) dan is het natuurlijk wel een goede deal. maar aan de andere kant ben ik best bereid om bijvoorbeel 300 euro bij te betalen
zijn er geen tevreden gebruikers van de targa 2500 xp?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 06:58:
ah is dat alternatief echt zo slecht, als je alleen de specs vergelijkt met een ander notebook (van een bekender merk) dan is het natuurlijk wel een goede deal. maar aan de andere kant ben ik best bereid om bijvoorbeel 300 euro bij te betalen
Qua specs is het zeker een nette laptop, ik tik er nu dit bericht op. Echter, de afwerking is bijzonder gammel imo. Lijkt dus alsof ze op alles behalve wara de consument na kijkt (specs) bezijnigd hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 06:58:
Ik heb een Targa Visionary XP10 (AMD 2500+) en ben er best tevreden over. Het enige nadeel is dat ruim een half jaar na koop de accu zienderogen slechter wordt en de verf van de plastic delen dunner wordt.
Wat de warmte betreft: mijn Dell notebook was een stuk koeler maar ik kan niet zeggen dat de Targa te warm wordt, althans niet voor mij.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Als ik jou was zou ik voor de geld gaan.

Als je idd nog wat geld bij legt heb je een mooie merk laptop.

Minder gezeik en stuk betere service als het om garantie gaat en om afhandeling van je probleem. Als je een probleem hebt kan je dan gewoon naar de winkel gaan. En nu ga je naar een supermarkt om over de probleem met je laptop te praten.

Ik zou gewoon dus voor het geld kiezen. En een beter merk kopen.

Ach ja..........

Pagina: 1