Asus K8V Deluxe -> SATA (SB) geeft geen LED indicatie.

Pagina: 1
Acties:

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik heb dus een Asus K8V Deluxe, met aan de southbridge 2 SATA HD's (geen RAID).

Alles werkt perfect, alleen de HD LED doet het niet. De LED gaat wel branden als ik ga fikken met m'n NEC 1100, dus de LED zelf en de aansluiting op het mobo zijn in orde. BIOS revisie is 2005 (laatste).

Mis ik iets, en zit er ergens een "geheime" pin-header voor SATA-activity indicatie, of werkt dit gewoon niet?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Ik heb over die probleem al een email gestuurd naar Asus maar tot heden nog niets gehoord.. Vind het zelf ook frusty. Welke revisie heb jij van die plank. Ik heb hier rev. 1.12 ronken.

AKA Rinkel weblog

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 12:00
HD-LED? Je bedoelt IDE_LED zeker. Denk (nog) niet dat er zoiets bestaat als een SATA_LED.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Hoeveel LED aansluitingen zitten er op je moederbord?

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 16:24
Als je ze aansluit op de Promise controller krijg je wel een mooi knipperend ledje in je kast :7

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Erick81 schreef op 20 februari 2004 @ 13:10:
Als je ze aansluit op de Promise controller krijg je wel een mooi knipperend ledje in je kast :7
Duh, Maar wat als je 3 sata schijven hebt ?

AKA Rinkel weblog

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Erick81 schreef op 20 februari 2004 @ 13:10:
Ik wil ze niet aansluiten op de Promise, omdat die over de PCI bus loopt, en dus moet delen met alles wat ook op de PCI bus zit.

De VIA SATA heeft voor zover ik weet een dedicated bus, die niet moet delen met de PCI bus.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 12:51

CaDje

Framedrops for life

volgens mij kun je hier weinig tegen doen. Ik heb ook een SATA schijf op mijn Via chip lopen, maar dat ledje boeit me niet echt.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:14
De MSI k8t Neo heeft het zelfde probleem. Wel via de Promise controller en het werkt niet via de Via controller.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

superbikkel schreef op 20 februari 2004 @ 14:15:
[...]

Ik wil ze niet aansluiten op de Promise, omdat die over de PCI bus loopt, en dus moet delen met alles wat ook op de PCI bus zit.

De VIA SATA heeft voor zover ik weet een dedicated bus, die niet moet delen met de PCI bus.
Daarin tegen is de via controller wel meer afhankelijk van de processor. Dat gerucht heb ik ergens gehoord. Als ik er aan toe kom ga ik op zoek naar review die het cpu gebruik test van de ide controller. Maar het is geen style dat die raid controller geen ide led laat knipperen. Of doet die dat alleen bij een array ?

AKA Rinkel weblog

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
ArieKanarie schreef op 20 februari 2004 @ 10:11:
HD-LED? Je bedoelt IDE_LED zeker. Denk (nog) niet dat er zoiets bestaat als een SATA_LED.
Ik heb hier ook een SATA schijf op een Aopen AK77-600GN en hier brand de led wel gewoon zoals het zou moeten, dus het werkt wel met SATA

Verwijderd

Ik heb ook een K8V en de sata op de Promise controller en dat werkt.

Daarbij knippert ie ook bij de Nec2500, terwijl de plextor op dezelfde bus het niet doet, dus het kan ook wat anders zijn waarom het ledje wel of niet reageert.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 14:34 ]

Verwijderd

Anders installeer je ff disk tray 1.2 http://www.tucows.lu/preview/330245.html
Zie je ook harde schijf activiteit met de VIA SATA controller
Pagina: 1