LSI Megaraid 150-4 for Freebsd

Pagina: 1
Acties:

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik ben een server aan het bouwen en was op zoek naar een leuke raid kaart (sata) dus ik heb de tweakers.net review gelezen erover waarin een aantal veelbelovende kaarten werden getest. Nu zit ik te twijfelen tussen de lsi megaraid, en de 3ware. Ik neig nu naar de 3ware, maar dat is vanwege de freebsd support, die lsi toch mist. ik heb namelijk tot nu toe de lsi drivers voor freebsd niet kunnen vinden. Ik weet dus ook niet waar femme deze drivers gevonden heeft. iemand enig idee?

reviews: Vergelijking van intelligente Serial ATA RAID-adapters

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik zou toch zeker voor de 3ware kaart gaan, gewoon al omdat die door FreeBSD supported wordt. Als je met een half tot slecht werkende RAID controller zit ben je ook niet blij. Anders moet je ff een mailtje sturen naar freebsd-hardware@freebsd.org en kijken wat hun daar van vinden. (zet wel in je mailtje dat je je niet heb aangemeld bij die mailing list)

Verwijderd

FreeBSD heeft voor 3ware kaarten al heel lang native support, uberhaupt worden 3ware kaarten vrij goed ondersteunt onder zowel linux als bsd. De lsi zal in een server omgeving misschien iets beter presteren zoals ook uit de review bleek maar ik denk dat je met de 3ware in dit geval beter uitbend.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik denk ook wel dat ik de 3ware kaart zal nemen. Nu nog bedenken of gigabit lan wel zo nodig is als ik dacht. maar das ee kwestie van testen (aan de andere kand alle hd's worden wel uit de pc's gehaald (althans niets meer dan het minimum:))

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)