Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PSU] kabels splitsen vanaf psu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje misschien hebben jullie nog tips.

Ik heb een 400w AOpen voeding in mijn kast hangen met een hele spagetti aan draden.
De bracket waar mijn CPU inzit is een stukje dieper (4 cm) als de psu zelf.
Ik wil eigenlijk geen doorgelusde kabels meer, maar alles bij voeding spitsen en dan vanaf bracket 1 gemeshde kabel per device.

Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon een aantal kroonsteentjes net achte voeding en dan vanaf daar gaan splitsen? Dit i.v.b. met evt extra aanluitingen later.

Zijn er nog echt dingen waar ik serieus rekening mee moet gaan houden???
Het is mijn bijv. al opgevallen dat ik op 1 gelusde kabel geen 2 SATA schijven kon draaien wat op 2 kabels wel goed ging....

Hoor het graag allemaal.... 8)7

Verwijderd

wat ik iemand heb zien dioen is een plastic doosje achter aan zn voeding gemaakt met daarin 5 4 male molex connectors. dan had ie een soort stopcontact waar ie verbindingssnoeren in kon pluggen zag er cool uit =)

edit: hier is de pic
Afbeeldingslocatie: http://www.aros.net/~gary3985/computer/jpg/psudone.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 01:03 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 23:13:
Zijn er nog echt dingen waar ik serieus rekening mee moet gaan houden???
Het is mijn bijv. al opgevallen dat ik op 1 gelusde kabel geen 2 SATA schijven kon draaien wat op 2 kabels wel goed ging....
verspreiding ;) Probeer de belasting zo gelijkmatig mogelijk te verdelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 20-02-2004 02:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal,

dat stopcontact idee ziet er wel cool uit idd!

Maare in principe kan ik de kabels gewoon splitsen met een paar kroonsteentjes of zeg ik nu iets geks?

Verwijderd

ik weet niet of kroonsteentjes echt de juiste oplossing zijn, het lijkt me beter om gewoon de draadjes om elkaar te winden en vervolgens een drupje soldeertin er tussen te foen. als je er dan een stukje krimpkous overheen doet zou het moeten gaan denk ik =)

waarom wil je eigk voor elk apparaat een aparte kabel? dat wordt echt een cable mess daarbinnen dan, als ik jou was zou ik de kabels precies op maat maken en wel laten doorlussen, dat scheelt je vooral boven in de kast een boel draden...

... just my 2€ cents

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:25

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 01:01:
wat ik iemand heb zien dioen is een plastic doosje achter aan zn voeding gemaakt met daarin 5 4 male molex connectors. dan had ie een soort stopcontact waar ie verbindingssnoeren in kon pluggen zag er cool uit =)

edit: hier is de pic
[afbeelding]
iemand een idee waar en hoe je dit kan hebben/maken/krijgen? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41

Exigence

dnkroz

Hubert schreef op 20 februari 2004 @ 14:21:
[...]

Krijgen kun je nooit, en maken is simpel. Je haalt gewoon wat molexjes en een bakje bij de electronicawinkel. Is dat nou moeilijk :P

Verwijderd

Hubert schreef op 20 februari 2004 @ 14:21:
[...]

klik hier voor meer info over die PSU mod

deze staat bij mij ook nog steeds in de planning, ik ben alleen nog op zoek naar zwarte male molex connectors... en moet nog wat oefenen met het overspuiten, dus ga eerst oefenen op een oude psu =)
Pagina: 1