Probleem met Kingston 512 MB PC2700

Pagina: 1
Acties:

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:55
Ik heb op m'n Gigabyte 7VAXP plank twee identieke Kingston ValueRAM 512 MB PC2700 modules (typenummer KVR333X64C25/512) zitten. Nu heb ik één van die twee modules al ruim een jaar, de andere heb ik in januari 2004 gekocht.

Sinds ik die tweede module bijgeplaatst heb, loopt Windows regelmatig vast. Met Memtest86 beide modules afzonderlijk van elkaar getest, de nieuwe bleek defect. Memtest vond ruim 40000 geheugenfouten na een paar uur testen. Duidelijk verhaal, RMA aangevraagd en module retour.

Nu heb ik afgelopen woensdag een nieuwe (wederom exact hetzelfde typenummer als de andere) module ontvangen en deze geinstalleerd. Na nog geen 5 minuten crasht het systeem weer. Ik opnieuw met memtest86 het geheugen getest. En wederom blijkt de module defect. Omdat ik dit iets te toevallig vond (zeker omdat het hier om merkgeheugen gaat), heb ik het geheugen is in een ander systeem getest. En nu blijkt het geheugen daar zonder probleem te draaien (memtest vind na een paar uur testen gewoon geen fouten). :?

Wat kan hier aan de hand zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Compatibility issue tussen de afzonderlijke chips en je mobo (chipset).

Het feit dat je DIMM dezelfed modelnr heeft zegt niets over de chips die erop zitten bij 3rd party reepjes als Kingston, Corsair enzo. Het is prima geheugen, maar je weet niet of het prima voor jou is...

Als compatibility een issue zou kunnen zijn ben je beter af met Brand on Brand reepjes (van de chipbakkers zelf dus), omdat je dan zeker weet wat voor chips je krijgt. Met iets als Kingston is het altijd een beetje een loterij :z

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DIMM sockets vuil? Modules al eens verwisseld van DIMM socket? Timings nagekeken?
Er is nog genoeg wat je zelf zo kunt proberen voordat je hier voor hulp komt. Staan dit soort dingen ook niet in de FAQ? Anders wordt het tijd dat ze eens opgenomen gaan worden.

* Ultraman heeft nu geen zin+tijd om te kijken want ik ga naar bed. Trustuh @ all!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:55
@cybersteef, vergeten te vermelden in m'n eerste post:

ik heb de DIMM sockets nagekeken, die zijn schoon, ook andere socket geprobeerd. De timings staan goed, komen overeen met de specs.

@dion_b, ik dacht juist dat je met ValueRAM ook wel redelijk op safe speelde. Zeker t.o.v. die noname sh*t. Maar goed, blijkbaar dus niet. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Senser op 19-02-2004 23:23 ]

Verwijderd

misschien dat je toch 2e keer rma moet
heb nl zelf mobo en 2 kingston 400 mhz ddr erin
zitten icm met 2500+ werkt perfect :)

en mooi timings ook :)