Toon posts:

Ik kom IRC niet meer op via netwerk :((

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou na een nieuwe server hiero met een dedicated line kom ik irc.xs4all.nl niet meer op :(.

Foutmelding is:
*** Connecting to irc.xs4all.nl (6660)
-
Closing Link: [L][T][R][unknown@195.18.91.2] (Unauthorized connection)
-
*** Disconnected
Ik als zwaar chatverslaafde eikel>:) kan met dit verlies niet leven, ook niet met het werken van applets, iemand een id wat het probleem kan zijn?

:'(

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:41
je link wordt geclosed.. dus je hebt wel verbinding. Probeer eens een andere nick, ident, real name of zo in te stellen, en probeer om eens op de standaard poort (6667) te connecten.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

/server irc.nl.net:6660
/server irc.sci.kun.nl:6660
/server irc.snt.utwente.nl:6660
/server irc.stealth.net:6660

Komt heeelemaal goed ;)

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Heb je wel een ident server draaien op die nieuwe server van je? wel zo handig..

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Kettrick

Rantmeister!

lijkt er op dat je geen reversed DNS loopup hebt,

toch dacht ik dat XS4ALL daar niet moeilijk over deed...

:?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 11:01 schreef TheOneLLama het volgende:
Heb je wel een ident server draaien op die nieuwe server van je? wel zo handig..
Leg dat eens uit aub? De rest van de opties, is niet gelukt :(. Alles is unautohorized, ik denk dat het ligt aan me hostmask dat ie daarom niet connect, hij herkent het niet als nederlands ip / hostmask ofzo. Het lukt niet echt, heb alles al proberen in te stellen in Mirc, echt lukken doet het niet :(

Ik heb overigens geen XS tot de server, systeembeheerder haat chatters, maar ben bang dat er weini anders op zit dan hem ff lunch te laten halen en dat ik er ff snel achter spring ofniet? >:)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je open socks proxy draait, kom je tegenwoordig niet meer op irc-net servers.

Als je secure proxy draait, dus dat mensen vanaf het internet jouw proxy kunnen gebruiken wordt je niet toegelaten..

moet je eens kijken of je poort 1080 op je server dicht ken gooien voor het internet, of een andere proxy nemen waar je users op moet instellen.. probleem zelf ook gehad.. Zo'n freeware proxy servertje is leuk voor HTTP, maar voor IRC zuigt het..

Succes

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

ik heb ook ooit dit prob gehad, was nog iets erger zelfs poort 6669 ed zat dicht:P

toen een vriend van me die thuis een pctje 24/7 aan had staan op inet, hadvoor mij op poort 110 (pop3 mail) een soort van ircproxy draaien (of hoe je het ook wilt noemen), deze diende gewoon als brug naar de gewone irc server en werkte perfect :) misschien kun je ook zoiets regelen.... je krijgt nl dan ook een ander ip (die van de pc die bv poort 110 daarvoor heeft openstaan) dus zal je, als je geluk hebt geen access denied krijgen:)

bnc is goed proggie, moet je maar is op www.freshmeat.net zoeken :P

grtz
Pagina: 1