[dv capture] storing bij capture in premiere

Pagina: 1
Acties:

• phoxetis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 14:28
Een paar dagen terug heb ik al m'n spaarcentjes opgemaakt aan een JVC BR-DV600ea, een standalone miniDV recorder. Voor de lol heb ik er een (Conceptronic, redelijk no-name volgens mij) firewire kaartje (VIA chip) en een kabeltje bij gekocht.

Resultaat is op zich OK, ik heb beeld en geluid in het preview-window en de softwarebediening werkt met de bandtransport van de JVC.

Als ik aan het capturen ben met Premiere 6 krijg ik soms om de paar seconden, soms om de paar minuten opeens een paar grijze blokjes in m'n beeld en een luide kraak/ruis/storing in het geluid. Met 6.00 en 6.01 is het niet leuk meer, met 6.02 is het iets minder.

Bij het terugspelen naar de JVC krijg ik niet opeens nog meer blokjes, ofzo, dat schijnt goed te werken.

Als ik met de televisie en koptelefoon meekijk met het orgineel op de JVC, is er niets aan de hand. Ik heb dan ook het idee dat het niet aan de JVC ligt.

Ik zit nou een paar dagen te pielen, ik word er gek van. Komen die grijze blokjes en storing iemand bekend voor ?

Overige info: verse Windows'2000, Directx 9 erop, ABIT BX133 moederbord, P3-667MHz processor, 512MB geheugen. Computer heeft jaren met Win'98 en een DC10+ gewerkt zonder problemen.

Ik heb wat gespeeld met de "PCI Latency" in de BIOS, was ook geen oplossing...

[ Voor 6% gewijzigd door phoxetis op 19-02-2004 22:53 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je proc is wel heel erg krap voor DV capture. Mischien dat 'ie het net niet kan bolwerken oid?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• phoxetis
Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar de belasting komt niet boven de 50% uit. Ik capture trouwens op 'n losse (lege) 7200rpm schijf. Dat ging met de DC10+ nog prima op 6MB/sec, dus over Firewire zou dat toch ook moeten kunnen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ja DV is ongeveer 4MB/s dat zou dus geen probleem moeten zijn. Ik neem aan dat je alle hardwarematige dingen (dma etc.) goed hebt staan.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• phoxetis
Yup. Als ik die DC10+ er weer in stop, werkt het goed. Die snelheidstest (miro expert) geeft aan dat ik met puur lezen en puur schrijven ongeveer op zo'n 30 MB/s zit; dat lijkt me zat.

Da's natuurlijk nep, want het is alleen maar onzin schrijven.
Maar 4 MB/s zou-ie dan ook moeten halen.

Het zou kunnen dat die firewire kaart ruzie heeft met een andere PCI kaart ?

Ik zou graag de IRQ willen veranderen, maar dat mag niet in Win2000. Op de een of andere manier blijft die optie grijs. Ik mag wel de kaart de-installeren, maar geen instellingen veranderen :/

[ Voor 34% gewijzigd door phoxetis op 19-02-2004 23:33 ]