3d apps.. welke videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Goed, allereerst is net mijn (asus) geforce 4 ti 4400 overleden, doordat m'n fan is vastgelopen. wit /zwarte blokjes, nog zwartere blokjes.. ploef.. weg kaart.

Dus ik afstruinen op tweakers, GoT, tomshw e.d. en ik kwam tot de conclusie dat een radeon 9800 het snelst is qua games. Nu ben ik best wel een game freak, maar ik werk ook heel veel met Maya (5) en andere 3d apps die op OpenGl draaien. Helaas heb ik me de laatste jaren niet meer in grafische kaarten verdiept, dus weet ook niet precies wat ik nu aan moet schaffen. Het liefst zou ik natuurlijk de allersnelste videokaart willen hebben , maar het moet wel compatible zijn met maya. (zelfs de gforce ti 4400 is niet 100% geschikt voor maya).

Als ik alleen puur naar games kijk, dan zou ik gelijk voor een 9800 gaan, maar de reviews op tweakers konden me niet over de streep trekken ivm 3d apps.

dus mijn vraag : ondersteund 9800 100% opengl, en zo nee, welke kaart zou ik dan aan moeten schaffen ?! (en dan geen high end kaarten zoals quadro's of wildcards aub ) . de gfx5900 was al 40% trager dan een 9800 (als ik het moet geloven), maar als maya daar wel om mee kan gaan, dan moet ik toch voor die kaart kiezen!

traktor scratch!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Veel van mijn huisgenootjes gebruiken maya op een divers aantal kaarten en dat loopt prima, ati 9200, geforce 5200, het licht er ook maar aan wat je wil doen.

wat waren de problemen met je ti 4400?

Ik denk dat je met een 9800 wel een goede keus maakt...(maja das ook zon beetje het snelst wat er is)

wat je ook kan proberen is om een ait 9500 of 9700 kaart met rivatuner om te zetten in een fireGL.

Want alleen proffesionele 3d kaarten ondersteunen ALLE openGL foefjes zoals hardware versnelde lijnen, AA lijnen etc...

specs

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Het grootste probleem was dat als ik met nurbs zit te 'trimmen' dat hij een gedeelte van de wireframe niet liet zien. Ook andere kleine dingetjes zoals multimonitor in maya ging ook niet helemaal lekker, of painteffects was ook niet hardware accelerated.

maar de allergrootste teleurstelling is dat ze zo'n ellcheapo ventilatortje op zo'n beest gooien :S

traktor scratch!

• maratropa
  • Niet online
:) Heb je veel van drivers gewisseld want ik merk met MAX dat het heeeeeeel veel uit maakt. (ik heb ti 4200, tijdje al quadro gedraaid)

Als je de pieken hebt zou ik een 9800 kopen. Kijk nog even rond of er met die kaart "problemen" binnen maya zijn, maar als ik mijn huisgenootjes niet hoor klagen over hun 9200 dat neem ik aan dat je ook niet zo veel problemen zult hebben met een 9800.

specs

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
gladiool schreef op 19 februari 2004 @ 23:07:
:) Heb je veel van drivers gewisseld want ik merk met MAX dat het heeeeeeel veel uit maakt. (ik heb ti 4200, tijdje al quadro gedraaid)

Als je de pieken hebt zou ik een 9800 kopen. Kijk nog even rond of er met die kaart "problemen" binnen maya zijn, maar als ik mijn huisgenootjes niet hoor klagen over hun 9200 dat neem ik aan dat je ook niet zo veel problemen zult hebben met een 9800.
lol.. ik had m'n ti4400 ook op quadro gedraaid (via een hele vage rusische site), maar op een gegevenmoment kreeg ik toch last van spontane reboots, en vage beelden, dus ben maar weer terug gegaan. maargoed, m'n ti4400 is verleden tijd :)

ps.. verschil tussen 9800 se / pro en xt is alleen de geheugensnelheden?!

-'k zoek wel wat benchmarks. Als ze maar sneller zijn dan m'n dooie ti4400 !

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
'k heb nog even gezocht naar die chart 'Qualification of Maya 5.0 on supported Windows Operating Systems.' , en de 9800 staat er niet tussen.. (gelukkig)

link : http://www.alias.com/eng/...are/QUAL/maya_50_win.html

lol.. en dit schrijven ze over de gforce 2 - 4 kaarten :

There are many cards based on GeForce256, GeForce2, GeForce3 and GeForce4 chipsets. nVidia and Alias do not recommend these cards for use with Maya as you may experience various refresh, display and stability problems and inadequate performance.
We suggest you choose from nVidia's workstation cards instead, such as the Quadro families which are much better suited to high-end 3D packages such as Maya.

[ Voor 51% gewijzigd door Erikie op 19-02-2004 23:44 ]

traktor scratch!

• maratropa
  • Niet online
het jammere is dat rivatuner maar tot bepaalde drivers werkt qua quadro's maken. Ze waren er laats weer even mee gestopt..

En ik geloof best dat ze het er wat dik bovenop gelegd hebben om de quadro verkoop te pushen...

ik zou het wel durven te gokken met een 9800

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 20-02-2004 00:25 ]

specs

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Dat met nvidia drivers omzeil ik gewoon door eerst een oudere driver te installeren en dan de hacken naar een Quadro, en dan installeer ik de nieuwe, en ik heb nog steeds een Quadro4 900 XGL :)

Verwijderd

de 9800 se heeft maar 4 pixel pyplines de 9800 pro en de xt hebben allebij 8 pixel pyplines alleen heeft de xt een hogere clock snelheid op zowel de core als het geheugen
Pagina: 1