Toon posts:

Sweex 56KPCI Hardware modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Sweex 56K PCI hardware modem Met een Intel Ambient Chipset. Deze heb ik alleen nog nooit aan de praat gekregen.....

Wanneer ik de kaart in een PCI slot zet dan start de computer niet meer op..... Nu heb ik via via gehoord dat de chip op deze modem problemen geeft met een Intel moederboard... en dat er een patch beschikbaar is..? Wie weet hier meer van want ik kan bij Sweex en Intel GEEN patch vinden voor dit probleem....

Op de intel chip van de modem staat het volgende:

DQ82536EP
W336Q801
SELA2

INTEL -01

De groeten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Intel chipset die problemen zou geven met Intel moederbord... lijkt me erg raar...

Die Intel/Ambient dingen gebruikte ik zelfs als standaard terugvalmogelijkheid als Winmodems problemen gaven. Desnoods wilden ze zelfs met 'Standaard 56K V90 modem' instelling/driver werken.

Als je met zo'n ding in een PCI slot niet eens kan booten, klinkt het als een forse hardwaredefect. Probeer evt in een paar andere PCI sloten (kan aan mobo liggen namelijk) en zorg dat je'm goed aandrukt, maar als dat niet werkt, terug naar winkel (als hij daar gekocht is) voor een andere :o

Oslik blyat! Oslik!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:06
Ik heb nu al vaker problemen gehad met dit modem icm een intel processor met HT.
Als jij ook zown processor hebt raad ik je aan om een ander modem te halen.