Rubbertjes los te koop van Sony EX71 oordopjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:52
Ik heb net de Sony EX71 oordopjes gekocht. Op internet las ik óf hele positieve berichten, óf hele negatieve. Ik ben er erg blij mee (zie reviewtje onder)

Mijn vraag: :? de rubbertjes, deze lijken mij vrij kwetsbaar. Zijn ze los te koop/bestellen als ze stuk zijn? Wat kost dat en waar?

Tweede vraagje :?: ik wil de mid-size wel eens wisselen voor small/large, maar ik weet niet hoe ze er af gaan. Ik heb wat getrokken, maar ik wil ze niet stuk maken....

Review:
Positief:
:)
-Ik denk dat de omgevingsgeluiden met zo'n 20dB (wilde gooi) worden geblocked.
-Je hoeft je niet meer te ergeren aan hard pratende/bellende mensen in de metro terwijl jij muziek luisterd.
-De muziek kan een stuk zachter om de omgevingsgeluiden te overstemmen: goed voor je oren.
-Er zijn veel meer details te horen: zachte bas-geluiden zelfs met megabass op 0!
Negatief: :'(
-Als je geen ab hebt, is snoer óf te kort, óf te lang (met verlengsnoertje).
-Onbruikbaar op de fiets: hard geruis bij wind. Daarentegen het beste wat je kunt hebben in de metro.
-Het stereobeeld lijkt even wennen (nauwer?), maar daarna wil je niets anders meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/assets/big/sony-mdr-ex71-lp.jpg

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

deze zijn (Sony kennende)
absoluut los te leveren, maar (Sony kennende) reteduur.
in principe bij elke Sony dealer te bestellen.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

pmeter schreef op 19 februari 2004 @ 22:31:
Tweede vraagje :?: ik wil de mid-size wel eens wisselen voor small/large, maar ik weet niet hoe ze er af gaan. Ik heb wat getrokken, maar ik wil ze niet stuk maken....
gewoon het rubbertje samenknijpen en deraf trekken :)
Die van m'n ex-70 gingen langer mee dan de oordopjes zelf. En die van de ex-71 zijn precies hetzelfde dus je zal niet snel nieuwe moeten kopen.

Inderdaad irritant snoer trouwens, het kronkelt ook nog eens alle kanten op
Dat stuk van links naar rechts is ook zo belachelijk lang :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 00:41 ]

• pmeter
Rubbertjes bij Minidiscworld.nl
Deze zijn helaas niet los verkrijgbaar.
Met Vriendelijke Groet,
:'(

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

De rubbertjes van deze oordopjes lijken misschien kwetsbaar, maar dat zijn ze absoluut niet! Ik heb de EX-70's al een paar jaar (weet niet eens meer hoe lang al!) en ze hebben al heel veel meegemaakt. De rubbertjes zijn nog steeds prima! Ze blijven nog steeds goed zitten, ondanks het feit dat ik ze er wel afentoe af haal.

• pmeter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 00:32:
gewoon het rubbertje samenknijpen en deraf trekken :)
Nu ben ik er echt voor gaan zitten, maar ik krijg ze er niet vanaf. Als ik ze samenknijp en trek, glijen mijn vingers er vanaf (glad). Als ik het dikke gedeelte iets wegbuig en direct waar het dunne om het plastic vast zit duw, gebeurt er ook nix... Ik wil ze er af om de andere maten te testen, maar hoe? :?

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:36
Misschien is het wel handig om dopjes te gaan ruilen.
Ikzelf gebruik medium en heb small en large nog nooit gebruikt, iemand ruilen :P

oja, top-dopjes, goed inspelen bevordert de geluidskwaliteit :)

• pmeter

Hier zijn voor $10,- in amerika reserve-rubbertjes te koop.

Maar ik krijg ze nog steeds niet los |:(
:D

[ Voor 83% gewijzigd door pmeter op 21-02-2004 21:30 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
beetje late bump, maar ehmz...

ff randje omvouwen... zeg maar zoals een paraplu in de harde wind omklapt, daarna kan je gemakkelijk de boel van het midden stuk af peuteren.

easy toch.

Heb ze net vandaag gekocht en ben verbaasd over

a) hoezeer ze afschermen (normaal gesproken hoorde ik nog wel wat met m'n doppen in, maar nu is het echt "huh wat zeg je?"
b) ze zitten lekker (heb de small dopjes erop gezet)
c) snoer is ff wennen

nu heb ik een vraagje...... Ik heb ooit eens een heeeele antieke walkman van Sony gekregen, de dopjes die daarbij zitten heb ik helaas tikkeltje opgeblazen (reutelen als een zot, probably los "papiertje" wat tussen het rooster en de driver zit).. maar dat snoer wat tussen de 2 oordoppen zit is nog hardstikke soepel.

Van alle andere Sony oordoppen die daarna in mijn bezit zijn gekomen (2 walkmans en 1 discman) is dat verbindingssnoer ontiegelijk stug geworden .......

Gaat dit ook gebeuren met m'n nieuwe Sony EX71? Ik hoop het niet, nagoed, ik heb er 2 jaar garantie op (boekje zegt 1, maar wetgeving zegt 2 :P) dus als het binnen een jaar of twee weer hard wordt gaat het retour fabrikant, maar toch? Iemand ervaringen daarmee?

• B_FORCE
  • Niet online
een tipje voor iedereen met oordopjes met rubbertjes.

ik heb een philips oortelefoon (wel iets anders, maar het verhaal is denk ik etzelfde)
daar gaan na een tijdje de dopjes ook van af, gewoon terug gaan naar de winkel en ze ruilen, het valt nmlk onder de garantie.
((B_FORCE haalt dus om de zoveel tijd nieuwe oordopjes :P )

One World Concepts

Pagina: 1