Ja ik weet het en ja ik heb alle lange threads over OC-en etc. doorgelezen maar voor mijn doelgroep kan ik niet zo heel veel terugvinden over het volgende; ik heb vandaag de basis van mijn nieuwe systeem besteld:
- mobo: asus k8v deluxe
- cpu: athlon 64 3200+
Nu wil ik er 1Gb aan geheugen bij bestellen. Mijn broertje heeft precies dezelfde setup en heeft er 2x512Mb Kingston 400Mhz CL2.5 inzitten. Dit geheugen is niet superduur, ook niet super goedkoop en hij is tevreden met zijn systeem. In de OC-threads over de Athlon 64 borden zie ik dat er vaak ander geheugen wordt gepromoot. Even als voorbeelden:
- Kingston HyperX geheugen
- Corsair XMS
- Corsair TwinX
Nou zie ik mezelf niet als overclocker. Nu is de vraag, als ik a) geen overclocker ben en b) wel wil dat mijn mem niet de slechtste factor in mijn systeem is, heb ik dan aan 'gewoon' geheugen zoals die CL2.5 van Kingston genoeg, of, raden jullie mij desondanks dat het eigenlijk voor OC-ers bestemd is, toch duurder geheugen aan?
Het scheelt al gauw 100 euries, dus wat raden jullie me aan?
[edit: probeer objectief te zijn dus ga uit van standaard non OC usage]
Bedankt!
- mobo: asus k8v deluxe
- cpu: athlon 64 3200+
Nu wil ik er 1Gb aan geheugen bij bestellen. Mijn broertje heeft precies dezelfde setup en heeft er 2x512Mb Kingston 400Mhz CL2.5 inzitten. Dit geheugen is niet superduur, ook niet super goedkoop en hij is tevreden met zijn systeem. In de OC-threads over de Athlon 64 borden zie ik dat er vaak ander geheugen wordt gepromoot. Even als voorbeelden:
- Kingston HyperX geheugen
- Corsair XMS
- Corsair TwinX
Nou zie ik mezelf niet als overclocker. Nu is de vraag, als ik a) geen overclocker ben en b) wel wil dat mijn mem niet de slechtste factor in mijn systeem is, heb ik dan aan 'gewoon' geheugen zoals die CL2.5 van Kingston genoeg, of, raden jullie mij desondanks dat het eigenlijk voor OC-ers bestemd is, toch duurder geheugen aan?
Het scheelt al gauw 100 euries, dus wat raden jullie me aan?
[edit: probeer objectief te zijn dus ga uit van standaard non OC usage]
Bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2004 22:29 ]