Toon posts:

raar hd geluid in asus pundit barebone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb sinds 6 weken een asus pundit barebone en krijg zo af en toe te maken met een raar geluid dat bij de hd vandaan komt.
Ik geluid klinkt als een drooggelopen stukje mechaniek maar duurt maar iets van 1 to 2 seconden, daarna is het geluid verdwenen maar komt ongeveer elke 15 tot 20 minuten weer terug.

Bij deze barebone zit de hd op de zijkant gemonteerd en ik vroeg mij af of dit wel verantwoord is aangezien de disc volgens mij nu maar op een specifiek aantal lagers rust en mij dit niet optimaal lijkt.

Ik heb de hd eruit gehaald en hem vervangen voor een nieuwe hd maar die geeft hetzelfde probleem.

De oude hd heb ik verplaatst naar een externe hd-box en die geeft nu ook nog steeds spontaan hetzelfde geluid.

beide hd's werken wel goed maar ik ben bang dat ik erop kan rekenen dat ik binnenkort 2 verotte hd's erbij heb omdat ik af en toe dat vage geluid hoor.

Iemand enige ervaring hiermee of tips???

Verwijderd

Volgens mij moet een op z'n kant gemonteerde HD niet dit soort problemen opleveren. Tegenwoordig heb je veel externe HD's en die staan vaak ook op hun zijkant.
Ik heb ook weleens dat m'n HD plotseling een geluid maakt alsof ie kapot gaat, maar dan is het meer omdat een bepaald programma de schijf heel snel laat zoeken of lezen.
Kun je er niet achterkomen of het geluid op de een of andere manier veroorzaakt wordt door zo'n zoek- of leesactie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 09:31:

Ik heb ook weleens dat m'n HD plotseling een geluid maakt alsof ie kapot gaat, maar dan is het meer omdat een bepaald programma de schijf heel snel laat zoeken of lezen.
Kun je er niet achterkomen of het geluid op de een of andere manier veroorzaakt wordt door zo'n zoek- of leesactie?
De hd in die pundit hoeft helemaal niks te doen , ik gebruik die computer alleen maar als tv computer hij komt alleen op toeren als ikvan zender verander en het piepende geluid treed pas op als hij een tijdje op volle toeren draait.
Hetzelfde geld voor de andere hd in de hd-behuizing.

Zou het misschien kunnen dat ze te warm zijn geworden aangezien er in mijn beide barebones geen ruimte zit om een hd cooler te plaatsen??

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

wat voor merk harddisk?

Verwijderd

Topicstarter
De eerste hd was een elexsior 80 GB ata 133 en de tweede (die er nu in zit ) is een ibm deskstar 60 gb.