AMD athlon 3200 400 of PVI 3.2

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• sunhillclan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-03-2022
dag allemaal ik denk dat deze topic snel zal worden gesloten maar ff een vraagje. jullie denken alweer?? ja maar toch jullie mening.

ik wil een nieuwe systeem kopen en ik heb alle geld van de wereld :z maar ik kan niet kiezen.
ik gebruik deze comp voornamelijk spelletjes, films kijken en internetten.
hieronder een paar gegevens:

Merk AMD
Type Athlon XP
Model 3200+
Snelheid 2,2 GHz
Front Side Bus 400 MHz
L1 cache 128 KB
L2 cache 512 KB
Platform Socket A

Merk Intel
Type Pentium 4
Model Hyper-Threading
Snelheid 3,2 GHz
Front Side Bus 800 MHz
L1 cache 128 KB
L2 cache 1 MB
Platform Socket 478

welke zou toch iets beter zijn?? sorry :+ _/-\o_ B) :O

Rustaaaahhhhgg

Verwijderd

Wat voor merk/type Moederbord is niet onbelangrijk en je front side bus zegt genoeg denk ik. :*)

• sunhillclan
maar nu heb ik me laten weten dat fsb niet altijd belangrijk is.
toch?
of wat is dan tegen woordig de snelste AMD CPU?
want die 64 dingen kan je toch niet zomaar gebruiken??

Rustaaaahhhhgg

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 11:10
ff snelle reactie; ik heb zelf net voor de AMD keuze gekozen (en al besteld)

en oh; die 3200+ is 2Ghz, geen 2.2Ghz, daar moet je de 3400+ voor hebben.
grtz en suc6 met het maken van de keuze

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 19-02-2004 22:31 ]

Verwijderd

Kortom P4 is sneller en dus beter. Ook HT bevorderd de snelheid van de pc omdat windhoos 2 processoren herkent. Je FSB is wel degelijk belangrijk, hoe hoger hoe sneller ALLES in je pc met elkaar samenwerkt. P4 duz.... :7

Verwijderd

sunhillclan schreef op 19 februari 2004 @ 22:29:
want die 64 dingen kan je toch niet zomaar gebruiken??
Ja wel dus alleen de 64-bit extensies (whatever) kan je nog niet gebruiken omdat bijna geen software fabrikant daar nog software voor heeft. Verder zijn het prima processoren.

• sunhillclan
ghehe ok dan ;) ik zal wel verder kijken wat de revievs zijn misschien iemand met leuke vergelijkingen van CPU??

Rustaaaahhhhgg

Verwijderd

en oh; die 3200+ is 2Ghz, geen 2.2Ghz, daar moet je de 3400+ voor hebben.
grtz en suc6 met het maken van de keuze

3 GHZ bedoelt ie.... :X

• sunhillclan
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:32:
[...]

Ja wel dus alleen de 64-bit extensies (whatever) kan je nog niet gebruiken omdat bijna geen software fabrikant daar nog software voor heeft. Verder zijn het prima processoren.
ja dat had ik ook gehoord dus niet echt makkelijk voor @home

Rustaaaahhhhgg

Verwijderd

sunhillclan schreef op 19 februari 2004 @ 22:33:
ghehe ok dan ;) ik zal wel verder kijken wat de revievs zijn misschien iemand met leuke vergelijkingen van CPU??
Dan kijk je toch gewoon op THG, Anandtech etc etc. :+ :P

Verwijderd

Maar waar maak je je eigenlijk druk om? Koop gewoon wat... het is snel genoeg voor je bedoelingen! Als het je niet bevalt koop je gewoon een nieuwe, je heb toch poen zat. of nog beter.... koop gewoon beide pcees! :P

Verwijderd

Ik hou deze topic in ieder geval in de gaten want na jaren loyaal te zijn geweest aan Intel zit ik nu toch sterk te denken aan de 64 bits versie van de AMD. Is overigens socket 754 die AMD, maar een kniesoor die daarop let. Ik kan me persoonlijk namelijk niet voorstellen dat er snel veel 64 bits software geschreven gaat worden waardoor de AMD interessant gaat worden. Plus over een half jaar gaat men om naar een ander socket type. Moeilijk he, keuzes maken?!

Verwijderd

sunhillclan schreef op 19 februari 2004 @ 22:34:
[...]

ja dat had ik ook gehoord dus niet echt makkelijk voor @home
Tuurlijk wel want alle normale (32 bit) programmas draaien er ook gewoon onder dus alles werkt gewoon en je hebt het voordeel van in de toekomst 64 bit dingen te kunnen gaan doen als je dat zou willen.

• sunhillclan
hahha nee zo is het niet ik mag ineen keer een nieuwe kast kopen en shit dus ik wil graag een zo nieuw en snel mogelijke kast hebben. die nieuwe PVI 3.4 is wel leuk maar dat geld wil ik er niet uit voor geven. want er komt ook waterkoeling in. kheb ook zo sunbeam kast gekocht :+

Rustaaaahhhhgg

Verwijderd

De grap is... Intel zit ook echt niet stil hoor.... die komen ook nog wel binnenkort met nieuwe speeltjes.....

• sunhillclan
hahaha ja waarom anders deze topic ik moet meningen en kennis hebben van andere mensen die er ook verstand van hebben.

ja jullie dus

Rustaaaahhhhgg

• sunhillclan
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:36:
De grap is... Intel zit ook echt niet stil hoor.... die komen ook nog wel binnenkort met nieuwe speeltjes.....
kheb gelezen dat er binnen kort een pIV komt !! :| maar ik ben ongeduldig

Rustaaaahhhhgg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sunhillclan schreef op 19 februari 2004 @ 22:25:
dag allemaal ik denk dat deze topic snel zal worden gesloten maar ff een vraagje. jullie denken alweer?? ja maar toch jullie mening.
Als je dat al weet, waarom post je dan :?

En inderdaad is dit een onderwerp dat tig keer voorbij gekomen is en bovendien in zowat elke actuele CPU review besproken wordt. Volstrekt overbodig om er nog een topic aan te wijden, en volstrekt onbegrijpelijk dat je, dat wetende, het ook doet :/

Oslik blyat! Oslik!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 00:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 22:36:
[...]

Tuurlijk wel want alle normale (32 bit) programmas draaien er ook gewoon onder dus alles werkt gewoon en je hebt het voordeel van in de toekomst 64 bit dingen te kunnen gaan doen als je dat zou willen.
dat kan nu al met ut2004 64 bit :*)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.