Nieuw moederbord, hangt constant

Pagina: 1
Acties:

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021
Heb dinsdag een gigabyte moederbord gekocht, omdat me oude asus (A7V8X)moederbord, de geest had gegeven. Het is mij alleen nog niet gelukt om er ook maar iets mee te kunnen doen..

Als ik de basic aansluit, (videokaart, toestenbord, 1x memory, harddisk en cdrom)
Start hij wel op... soms doet het toetsenbord het niet, en moet de ps2 paar keer in en oud doen.. Vervolgens bij de installatie van XP loopt de computer volledig vast.. Steeds meer kwalen komen boven, en steeds sneller bevriest me systeem. Laatste kwaal is dat ik 9 van de 10 keer geeneens beeld krijg.

Heb ondertussen van alles geprobeerd.. (ander toetsenbord, harddisk, memory zelf andere monitor) en begin ondertussen goed de neiging te krijgen om de drag en drop optie van 7 hoog te testen..

Specs:
Moederbord: GigaByte GA-7N400-L
Processor: AMD 2000XP
HQ-08 Kast, met orginele voeding
Sapphire 9600 265MB
200Gb, 80 Gb en 20 Gb disken (wd, en maxtor..)

Hebben jullie nog een idee wat er in godsnaam mis kan zijn met me systeem, wat ik nog kan proberen te vervangen/testen

42

• Toink
  • Niet online
Hmm heb jij niet toevallig een afstandsbusje laten zitten waarmee het oude moederbord vastzat en wat nu onder het nieuwe bord vastzit op een plaats waar geen schroefgaatje meer zit? (begrijp je wat ik bedoel?)

Het gaat om die koperen busjes waar het moederbord op 'ligt'...

• Prutser_IA
Nee, dat kan niet..
heb het moederbord op een doos gelegd om te kunnen testen..

Ik begin te denken dat het de videokaart is, alleen heb ik geen andere kaart meer om te testen.. Heb XP nu geinstalleerd gekregen, alleen zodra ik hem na de eerste reboot wil opstarten hangt het systeem weer..

Snap ook niet waarom dit soort dingen de week voordat je stageverslag af moet...

42

Verwijderd

wat dacht je van een voeding die niet meer aan kan?
of toch ergens iets verkeerd aangesloten?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 22:41 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Dubbelcheck even of je processor goed in de socket zit, dan bedoel ik niet dat ie gedraaid is, maar of ie echt goed vastzit, dit kan ook voor rare problemen zorgen (zelf meegemaakt).

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Prutser_IA
Ik werd net heel attent op het vierkanten stekkertje op me moederbord gewezen.
Ga vanavond, als ik weer thuis ben, proberen of het met deze aangesloten wel werkt.

42

• Prutser_IA
Heb gisteren met een vriend elke mogelijke combinatie geprobeerd..
Ook andere voeding en videokaart, wat ik nog niet eerder heb kunnen testen..

Bij het opstarten van windows loopt het gehele zooitje steenvast vast...
Vervolgens al mijn hardware bij hem op het moederbord geprikt.. en dat werkte wel.. Ik ben band dat het dus me nieuwe moederbord is..

tenzij iemand nog andere suggesties heeft ?? :?

42

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:20

Meneer aard

Porsche rulez!

Prutser_IA schreef op 21 februari 2004 @ 08:25:
Heb gisteren met een vriend elke mogelijke combinatie geprobeerd..
Ook andere voeding en videokaart, wat ik nog niet eerder heb kunnen testen..

Bij het opstarten van windows loopt het gehele zooitje steenvast vast...
Vervolgens al mijn hardware bij hem op het moederbord geprikt.. en dat werkte wel.. Ik ben band dat het dus me nieuwe moederbord is..

tenzij iemand nog andere suggesties heeft ?? :?
Ik vermoed dat het geheugen brak is. Probeer eens een ander reepje/ test je mem met memtest :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Atari Paul
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 21:12
Een tijdje geleden heb ik ook een nieuw moederbord van Gigabyte aangeschaft (7NNXP). Bij dit bord kreeg ik niet eens Windows 2000 geinstalleerd.

Maar bij mij was het een van de eerste BIOS releases, na een nieuwere BIOS er op te hebben geflashed werkt alles perfect.

Stability ?? My Atari still has it :)

• Prutser_IA
Memtest heeft gedraait, kon geen fouten vinden...

hmmz, bios versie.. zou wellicht een oplossing kunnen zijn.. Omdat ik hem wel zag doorstarten op windows 95 (hele oude disk :D )

Ga ik nog proberen, thnx

42

Pagina: 1