Toon posts:

[Flash MX] Movie embedden volgens XHTML cacht movie niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier gelezen hoe je een Flash object op je site kan plaatsen, maar toch de code XHTML compliant kan houden. Werkt allemaal prima, probleem is alleen dat ik op deze manier iedere keer mijn movie moet inladen en dat deze dus niet gecached wordt. Voor mij niet zo'n probleem (64 kb is zo geladen) maar voor de modemers wel natuurlijk.

Even kort de inhoud van het artikel: je maakt gebruik van een lege flash movie (de container) die op zijn beurt de werkelijke movie inlaadt met een loadMovie command. Is er een manier om toch gebruik te maken van een reeds gecachte movie?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 09:13
Voor zover ik weet worden alle .swf bestanden gecached bij de browser... ook bij een loadMovie()
Hoe weet je zo zeker dat je movie niet gecached wordt?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik mijn preloader iedere keer zie... heel even maar dus waarschijnlijk klopt het wel wat je zegt, maar ik ben er niet helemaal gerust op. Het is maar een kleinigheidje op zich, maar ik moet even zeker weten dat modemers er geen last van krijgen

overigens goed artikel, scheelt een hoop rotzooi in je code :)

• Canard
dubbelpost...

[ Voor 84% gewijzigd door Canard op 20-02-2004 08:09 ]

• Canard
Je kunt gewoon in je Temporary Internet Files kijken of je .swf file er staat...

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:36
In hetzelfde artikel staat meteen een oplossing voor je probleem. Het gebruiken van een klein flash-filmpje dat de juiste SWF laat zien hef je het streaming-probleem en misschien ook het caching-probleem op. Zie kopjes 'The Satay Method' en 'The container movie' in het artikel.

[ Voor 13% gewijzigd door David op 20-02-2004 09:17 ]

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
daar staat in principe alleen dat op deze manier streamen mogelijk is. Dat wist ik en dat zie ik ook, alleen over cachen staat niets
Pagina: 1