Waar kan ik een r9800 tv out kabel kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04-2025
De tv out kabel van mn 9800 is laatst gestorven, en ik ben al langs een paar computerzaken en electronicazaken geweest om te vragen of ze ze los verkochten, dit was niet het geval.

Daarom denk ik ik probeer het maar ff hier.
( heb search gebruikt maar niks bruikbaars gevonden)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor kabel heb je dan nodig? (van s-video naar composite ofzo?)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet in wat voor electronicazaken en computerzaken je komt, maar s-video en/of composietkabels zijn echt overal te krijgen. Misschien dat ze niet snappen dat een tv-outkabel niet bestaat en gewoon een s-video of composiet kabel heet, maar ik zou er toch nog eens naar vragen...

* pagani vraagt zich af hoe je een tv-out kabel laat sterven, ziet horrorbeelden van snijdende voorwerpen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 20-02-2004 09:35 ]

Verwijderd

Dit lijkt mij een gewone svhs naar composite kabel. Ik werk zelf in een electrowinkel en daar hebben we ze voldoende. Velleman artikel nummer avw139 als ik me niet vergis. www.velleman.be . Is een groothandel. Advies prijs retail 7.50 euro.

Waar ik werk: www.benvandijk.nl zijn we velleman dealer

Succes!

• rcarter
Dmark bedankt, maar je geeft me precies hetzelfde blokje dat ze me in electronicazaken ook willen geven,
het probleem is is uitgang van de 9800 7 pinnetjes in gaan, en die jij me laat zien heeft er 4. toch bedankt ( 7pins mini dim heb ik nodig denk ik )

(En nee er zijn geen snijdende voorwerpen aan toegekomen)

[ Voor 7% gewijzigd door rcarter op 20-02-2004 11:08 ]

• rcarter
Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat bij club3d kaarten de tvout kabel anders is dan andere 9800 kaarten, deze kabels zijn bijna nergens te verkrijgen.

Nu wil ik graag toch gebruik van mn tv-out maken ik zag dit bij alternate

http://www5.alternate.nl/...he%20kaarten%20Toebehoren

Nu denk ik niet dat dit gaat werken, maar ik probeer het toch.
Ik hoop dat iemand anders nog wat online winkels weet waar het mischien wel te koop is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

rcarter schreef op 25 februari 2004 @ 17:50:
Nu denk ik niet dat dit gaat werken, maar ik probeer het toch.
Ik hoop dat iemand anders nog wat online winkels weet waar het mischien wel te koop is.
Ik denk ook dat dit niet gaat werken.
Waarschijnlijk wordt er bij de matrox via een driver (of een chip) geregelt dat er een tv-out signaal door je vga uitgang wordt geworpen.
dit gaat je met een totaal andere videokaart waarschijnlijk niet lukken.

Heb je al eens een mailtje gestuurt naar club3d.
met de vraag of ze jou een nieuwe kabel kunnen leveren?

Of je zult zelf een kabel moeten solderen.
kwestie van oude kabel openhalen kijken welke draadje van welke pin naar welke pin gaat. 7 pins din stekker halen tulp stekker en solderen maar.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 25-02-2004 17:54 ]

• rcarter
Bedankt gelijk ff club3d mailen, ik zal mn soldeerbout ook maar uit de kast halen ;)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En anders kun je in de faq lezen hoe je het 4 pins s-video signaal omzet naar composite. Los van de hoeveelhied pinnetjes je tv-out heeft, om de 4 standaard pinnetjes staat s-video signaal. De overige gebruikt de club3d waarschijnlijk voor andere signalen. Die mag je, maar hoef je niet te gebruiken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Hercules heeft van die kabels met andere aansluitingen.

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb een Club3D Radeon 9700. Deze heeft inderdaad een S-Video Tv-out met 7 gaten. Aangezien er geen S-Video kabels bestaan met 7 pinnetjes pak je een gewone S-Video kabel met vier pinnen. Die steek je in de TV-out en in de TV, en op miraculeuze wijze zie je dat die 4 pinnen toch in die 7 gaten passen !!!! ;)
Volgens mij heeft het bijgeleverde S-Video verloopstuk naar composite wel een aansluiting met 7 pinnetjes. Waar die allemaal voor dienen weet ik niet. Maar ik begrijp dat je dat convertor-kabeltje nog wel hebt?

Limbids

• rcarter
Limbids schreef op 26 februari 2004 @ 14:09:
Ik heb een Club3D Radeon 9700. Deze heeft inderdaad een S-Video Tv-out met 7 gaten. Aangezien er geen S-Video kabels bestaan met 7 pinnetjes pak je een gewone S-Video kabel met vier pinnen. Die steek je in de TV-out en in de TV, en op miraculeuze wijze zie je dat die 4 pinnen toch in die 7 gaten passen !!!! ;)
Volgens mij heeft het bijgeleverde S-Video verloopstuk naar composite wel een aansluiting met 7 pinnetjes. Waar die allemaal voor dienen weet ik niet. Maar ik begrijp dat je dat convertor-kabeltje nog wel hebt?
Ja dat wou ik ook al proberen, maar dan moet ik het zwarte plastic blokje dat onder de pinnen zit eruit halen. Ik neem aan dat jij dat ook zo hebt gedaan

Verwijderd

Waarschijnlijk werken die 7 pinnetjes voor een TV in en Out Signaal

Bij mijn ASUS ATi 9800 XT TVD Limited Edition zit een "box" die voor de tvin/out zorgt en deze box heeft 9 pinnetje, hierbij heb ik op die "box" 2 Coax (tulp) aansluitingen, of 2 S-VHS kabel aansluiting, elk is 1 voor tv in of out.

Hoewel S-VHS bij mij zwart beeld geeft, werkt een 4 pins connector ook direct op een 9 pins aansluiting, deze zet ik om van S-VHS naar Coaxiaal (tulp) en die prop ik in mn t.v. en voila kleur!

7 Pins kabel is wel te verkrijgen overigens, bij een PC - beurs heb je verschillende lengtes enz.
Moet je maar es kijken ;)

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik hoef niets te veranderen aan de standaard S-video kabel. Ik kan hem zo inpluggen...

Limbids

Pagina: 1