Toon posts:

Waterkoeling!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had even een vraag over waterkoeling.
ik heb nu een Aero 7+ op mijn processor.... maar die houdt mijn barton 2800+ niet op goede temperatuur.

nu dacht ik : ik wil eigenlijk wel van mijn tornado geluid af en wil me cpu op lage temps laten draaien, dus zocht even op www.tweakers.net >pricewatch naar waterkoeling.

nu zag ik 2 staan voor een leuke prijs ( ik wil niet te veel er aan uitgeven. )

Thermaltake Aquarius II vs Aucma Coolriver AMD

even 2 plaatjes voor de duidelijkheid:

http://www.geizhals.at/img/pix/66860.jpg < Aucma Coolriver AMD
http://www2.ko-soku.co.jp/sales/cooler/a1604_big.jpg < aquarius 2

welke van deze 2 kan ik nou het beste kiezen?.

waardoor nou de twijfels:
- de ene heeft meer mogelijkheden tot koeling : vga, northbridge, CPU (Aucma Coolriver AMD )

- de andere heeft alleen maar CPU koeling maar is denk ik van een wat beter merk.
(Aquarius 2 )

wie kan mij aub advies geven over deze producten?

greetz
HEWO

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 21:43 ]

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:42:
Beste Tweakers,

Ik had even een vraag over waterkoeling.
ik heb nu een Aero 7+ op mijn processor.... maar die houdt mijn barton 2800+ niet op goede temperatuur.

nu dacht ik : ik wil eigenlijk wel van mijn tornado geluid af en wil me cpu op lage temps laten draaien, dus zocht even op www.tweakers.net >pricewatch naar waterkoeling.

nu zag ik 2 staan voor een leuke prijs ( ik wil niet te veel er aan uitgeven. )

Thermaltake Aquarius II vs Aucma Coolriver AMD

even 2 plaatjes voor de duidelijkheid:

http://www.geizhals.at/img/pix/66860.jpg < Aucma Coolriver AMD
http://www2.ko-soku.co.jp/sales/cooler/a1604_big.jpg < aquarius 2

welke van deze 2 kan ik nou het beste kiezen?.

waardoor nou de twijfels:
- de ene heeft meer mogelijkheden tot koeling : vga, northbridge, CPU (Aucma Coolriver AMD )

- de andere heeft alleen maar CPU koeling maar is denk ik van een wat beter merk.
(Aquarius 2 )

wie kan mij aub advies geven over deze producten?

greetz
HEWO
Ik vind het allebei niks,sorry.

Verwijderd

Topicstarter
dus je zegt dat ik meer geld uit moet geven voor asetek o.i.d ?, ik ben nog een noob in waterkoeling hoor duzz hou daar ook ff rekening mee.
Ik ga niet ver overklokken enzo.

greetz
HEWo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 21:50 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Haeg... hier heeft de topic starter natuurlijk niet veel aan :)

@ TS.. Je kan beter zelf een setje gaan samenstellen.. Deze setje's zijn meestal goedkoop maar koelen maar net zo goed als een goede lucht koeling.. wil je echt een beetje betere koeling dan zal je zelf wat samen moeten gaan stellen of een wat duurder setje kopen..

Tevens kan je beter zelf revieuws gaan zoeken over deze twee setje's.. dan zal je de prestatie's kunnen zien en dan afwegen welke je zelf wilt gaan kopen..

Tevens kan dit beter in het Grote waterkoelinsvragen topic part ??

Je hoeft trouwens niet onder elke post te groeten.. Dat doen wij tweakers automatisch ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 19-02-2004 21:52 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 19 februari 2004 @ 21:51:
Haeg... hier heeft de topic starter natuurlijk niet veel aan :)

@ TS.. Je kan beter zelf een setje gaan samenstellen.. Deze setje's zijn meestal goedkoop maar koelen maar net zo goed als een goede lucht koeling.. wil je echt een beetje betere koeling dan zal je zelf wat samen moeten gaan stellen of een wat duurder setje kopen..

Tevens kan je beter zelf revieuws gaan zoeken over deze twee setje's.. dan zal je de prestatie's kunnen zien en dan afwegen welke je zelf wilt gaan kopen..

Tevens kan dit beter in het Grote waterkoelinsvragen topic part ??

Je hoeft trouwens niet onder elke post te groeten.. Dat doen wij tweakers automatisch ;)
ik heb reviews proberen te zoeken voor de Aucma Coolriver AMD maar deze zijn onvindbaar :|, onbekend merk? :X
ik wil eigenlijk een klein beetje overklokken, maar het belangrijkste is dat me pc dan stil is.

greetz
HEWO

Verwijderd

ik heb die coolriver echt super je kan het je echt niet voorstellen hoe goed (voor die prijs) die is bij mij ik snap het ook maar heb al bij andere mobo geprobeerd zelfde temps :?

hij is nu 36 graden, een xp 2600@ 200x11=2200mhz @ 1.75volt

ik ben er erg tevreden over....

edit:
hij is zeker stil
ik heb de fan op 10 volt draaien (1100rpm) en je hoort hem echt niet

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 21:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:54:
[...]

ik heb reviews proberen te zoeken voor de Aucma Coolriver AMD maar deze zijn onvindbaar :|, onbekend merk? :X
ik wil eigenlijk een klein beetje overklokken, maar het belangrijkste is dat me pc dan stil is.

greetz
HEWO
Ik zou zo zeggen: houd het dan nog maar even uit met je Aero7+ want veel verschil zul je niet merken in prestaties. :9 Kwa geluid denk ik ook niet super, tenzij die Aero 7+ op het hardst draaien :X By the way wat zijn je temps :+ ?

offtopic:
Je hoeft dus niet meer te groeten

Verwijderd

Topicstarter
idle 56 graden: stressed 62 graden ( alle spelletjes crashen na ongeveer 5 minuten spelen terug naar desktop ) :( :( :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 22:07 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Bij die temps zou ik eerder eens kijken naar je airflow, en of je heatsink wel goed contact maakt met je core, want dat is inderdaad redelijk onbeschaafd voor een barton.

Zijn die temps trouwens overclocked (zoals in je sig staat) of op de standaard temp?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem alweer terug geklokt naar 2800+ |:(

mijn airflow is goed, ik heb al van alles geprobeerd maar niets verlaagd de temp.... alleen het afhalen van de sidepanel helpt een beetje, en het helpt een beetje door de fan op het aller hardst te laten blazen.... ( WAZZAA tornado )

Verwijderd

als al je spellekes falen, na 5min, dan zou je is moeten zien hoe hoog je C-core, teneerste? |:(

ik zelf heb een 2600+ draaien op 2350mghz, stressed 44° aircooled,
V-core 1.775

:7

Verwijderd

wat voor 2600 heb jij eigenlijk TbredB of barton?

Verwijderd

een barton

;)

http://users.pandora.be/Belgian_westwoodsite/

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 22:20 ]

Verwijderd

dacht ik al ik een TbredB :O

Verwijderd

hehe, wat ik raar vind is dat hij nu op 166fsb draait en, en dat als default speed aangeeft.
en als ik hem naar 200fsb duw geeft hij dat als default aan met crystalcpuid.

raar maar waar.

:7

Verwijderd

Dit is dus het schoolvoorbeeld van niet de FAQ lezen, en geen eigen research doen.
Topicstarter: begin met de FAQs te lezen, zoek daarna op beide setjes hier, en daarna, pas daarna, mag je vragen stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.