Toon posts:

max temp voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overral gezocht maar kan nergens vinden wat de max temp voor mn voeding is...
ik heb een chieftec 340 watt (hpc-340)
weet miss iemand wat gem max temp voor een voeding is?
})

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:39:
ik heb overral gezocht maar kan nergens vinden wat de max temp voor mn voeding is...
ik heb een chieftec 340 watt (hpc-340)
weet miss iemand wat gem max temp voor een voeding is?
})
Neem voor elektronika een grens van 50-60 graden aan en je zit veilig.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik heb ff voor je op het internet gekeken maar de maximale tempratuur van schakelende voedingen ligt op 70-75 graden.. dus dat is de max.. maar waarvoor wil je dit weten??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
heb er ff een nieuwe fan ingezet
en mn aerogate er op aangesloten enz dus ook de temp..
en nu wil ik em zo stil mogelijk maken

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hm... ik heb een el-cheapo "maxpower" ofzo voeding, om stil te maken heb ik de fan terug gemod naar 7 volt. Ik ben er hardhandig achtergekomen dat die voeding een thermische zekering schijnt te hebben. kast dicht, alle warmte van het hele systeem komt door de voeding voor het naar buiten gaat. op gegeven moment ben ik half uurtje aan het gamen, hoor iets wat *leek* op een tik, kan best me hdd zijn door de voeding die er ineens mee op hield, en systeem slaat uit. voel aan voeding, mwa, dat was best wel heet zeg maar. kast open en er kan genoeg koele lucht bij de voeding om het net te trekken.

Verwijderd

meeste duurdere voedingen hebben een thermische beveiliging. Die schakelt de voeding uit bij te hoge temperaturen.

Zelf zou ik toch een max van 50 graden aan houden (direct gemeten op koelvinnen)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:54

Exigence

dnkroz

Zo heb ik dus een Q-tec gesloopt. M'n Enermax (die ik voor mijn huidige CWT had) was verkocht en ik had er tijdelijk een Q-tec 350 Watt op aan gesloten ( :/ )
Fan @ 5v, en dat op een AMD Athlon XP 1800+ @ 2400 MHz @ 2,0Vcore met een Ati Radeon 9800.... en dat vond de voeding niet zo fijn :P

*poef* :+

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb precies dezelfde voeding als jij en hij draait al zo'n 2 jaar goed, eerst had ik een fan op 1500rpm en dat heeft al 1/1,5jaar goed gedraait, toen ik me cpu ging oc'en heb ik hem naar 1800rpm gezet. Blijkbaar kan die voeding dat wel hebben. En zo niet, na.. dat zien we wel })
Pagina: 1