[outlook] Email apart ophalen

Pagina: 1
Acties:

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Ik heb demon sinds vandaag en heb nog een vraagje over mail.

Hoe moet ik outlook instellen dat mijn vriendin alleen M@systeemnaam.demon.nl krijgt en ik alles@systeemnaam.demon.nl ZONDER m@systeemnaam.demon.nl of een kopie is ook goed

Nu heb ik dus als username systeemnaam.demon.nl ingesteld en krijg ik alles en ook haar mail, omdat haar mail al is opgehaald door mij krijgt zij het dus niet meer.

http://www.demon.nl/support/email/mailfaq.html#11 Geeft niet de oplossing. Kopie achterlaten op de server kan eventueel wel maar is niet heel handig. Omdat zij soms wel 10 dagen haar email niet checkt en dan heb ik al veel teveel mails met veel mbs ontvangen.

Beide pc's winxp, 1*outlook xp en 1*outlook2003. Geen server, wel modem+router.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 21:06
Berichtregels toepassen dus je email filteren bij het ophalen.

Heb je de search gebruikt, volgens mij lopen er al topics over

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ja is niet moeilijk..

ik outlook aangeven bij berichtregels dat je email van haar adres niet van de server af wilt halen en omgekeerd ook... nogal basic...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• tatata
Maar die regels die doet hij toch pas nadat hij de email heeft opgehaald? Dan is haar mail toch al eraf?

edit:
En dan zie ik tussen alle regels (outlook2003 eng) nergens iets staan als alle ophalen behalve van M@systeemnaam.demon.nl

edit2:
Volgens mij bestaat er dus geen functie in outlook2003 die de email op de server laat. In oudere topics lees ik dat dit wel kon.

[ Voor 62% gewijzigd door tatata op 19-02-2004 22:21 ]

• Rac-On
  • Niet online
where the to line contains jevriendinsnaam do not download it from the server.

Staat toch echt in mijn outlook....

je kan dus niet bepalen wat je wil hebben, maar wel aangeven wat je niet wil hebben.. ik doe dit al maanden met mijn vriendin en onze chello adressen...

[ Voor 40% gewijzigd door Rac-On op 19-02-2004 22:48 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hmm, mag ik vragen waarom je niet gewoon http://www.demon.nl/support/email/pop3.html hebt gelezen :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
rac-on schreef op 19 februari 2004 @ 22:47:
where the to line contains jevriendinsnaam do not download it from the server.

Staat toch echt in mijn outlook....

je kan dus niet bepalen wat je wil hebben, maar wel aangeven wat je niet wil hebben.. ik doe dit al maanden met mijn vriendin en onze chello adressen...
Dat kan echt niet met Outlook 2003 hoor. Outlook Express kan wel mails controleren voordat je ze van de server haalt, OL2003 kan alleen maar controleren na het ophalen en voor het verzenden. Ja, in dit opzicht is OE dus beter dan OL :P .

• Rac-On
  • Niet online
excuus, u heeft inderdaad gelijk. Misschien is dat wel de reden dat ik OE gebruik thuis.. maar hier op kantoor zit ie inderdaad niet in mijn outlook...

maar om mijn fout bij deze goed te maken heb ik de link van moto-moi even iets dieper gelinkt:

http://www.demon.nl/support/email/mailfaq.html#11

• tatata
Mmm mag ik dan vragen waarom je niet gewoon de eerste post leest. Begin maar eens bij de 4de alinia te lezen. Tss modje toch.

Rac-on ik gebruik dus outlook2003 en daar zie ik het NIET staan. Thx voor de excuuse maar die link had ik zelf al gepost.

Harm hulde erg goedgelezen maar geen oplossing dus?

Quote van de demon site:

# Hoe kan ik e-mail apart ophalen per gebruiker?

Alle e-mail die gericht is aan @systeemnaam.demon.nl komt in uw mailbox aan, ongeacht wat er voor het apestaartje staat. U kunt op deze manier een oneindig aantal e-mailadressen gebruiken. Wilt u deze e-mail gescheiden ophalen, zodat gebruiker A alleen de e-mail voor gebruikerA@systeemnaam.demon.nl ontvangt, en gebruiker B alleen de e-mail voor gebruikerB@systeemnaam.demon.nl? Er zijn verschillende mogelijkheden waarmee u dit kunt realiseren. U zou kunnen overwegen een eigen SMTP server te installeren: dan zal alle e-mail aan uw mailserver afgeleverd worden, en op uw mailserver kunt u vervolgens de mail verder verspreiden over verschillende postbussen met verschillende wachtwoorden. Wilt u de e-mail met POP3 blijven ophalen, dan kunt u een instelling in uw e-mailprogramma aanpassen. De gebruikersnaam waarmee u zich op de server pop3.demon.nl aanmeldt, is normaal gesproken uw systeemnaam. Wilt u echter alleen de mail ophalen die gericht is aan gebruikerA@systeemnaam.demon.nl, vul dan als gebruikersnaam voor de server pop3.demon.nl in: gebruikerA@systeemnaam.

Dus probleem blijft wanneer GebruikerA alles wil ontvangen en gebruikerB alleen die van B en gebruikerA eerst de email ophaalt dat gebruikerB haar mail nooit meer ontvangt.

en Niemand heeft hier last van?
Pagina: 1