Ik ben sinds een aantal dagen aan het proberen te programmeren in Visual Basic .NET. Hierdoor heb ik nog niet zoveel kennis opgedaan, mocht mijn vraag te basic zijn, sluit hem dan maar..
Ik wil graag een waarde wijzigen in het register, maar.... de Registry key lijkt Read-Only te zijn. Onderstaande melding krijg ik te zijn bij het runnen van het tooltje:
Na de MSDN Library (April 2003) doorgespit te hebben, blijkt dus dat de key/waarde Read-Only is.
Na flink gezocht te hebben in de MSDN en op Internet, heb ik niks kunnen vinden wat ik moet doen om de waarde (DWORD) te veranderen door de key bewerkbaar te maken..
Ik hoop dat één van jullie een oplossing voor deze n00b heeft..
Ik wil graag een waarde wijzigen in het register, maar.... de Registry key lijkt Read-Only te zijn. Onderstaande melding krijg ik te zijn bij het runnen van het tooltje:
code:
Eerst dacht ik dat het met de register beveiliging niet goed zat, maar dit was niet het geval..1
2
3
4
| An unhandled exception of type 'System.UnauthorizedAccessException' occurred in mscorlib.dll Additional information: Cannot write to the registry key. |
Na de MSDN Library (April 2003) doorgespit te hebben, blijkt dus dat de key/waarde Read-Only is.
Na flink gezocht te hebben in de MSDN en op Internet, heb ik niks kunnen vinden wat ik moet doen om de waarde (DWORD) te veranderen door de key bewerkbaar te maken..
Ik hoop dat één van jullie een oplossing voor deze n00b heeft..