Toon posts:

[Exchange 2k3] Mail naar clients op ander nt-domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

We hebben 3 lokaties, en op iedere lokatie een apart nt-domein. Op een van de lokaties staat een exchange server waarop de mail voor 3 mail-domeinen binnen komt. Wat we willen is dat dmv trusts op de domeinen onderling, de clients, op de 2 andere domeinen als waar de exchange server staat, hun smtp-mail op kunnen halen op de exchange server.

Is dit mogelijk?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:46

rammes

koekebakker 1e klas

tuurlijk is dat mogelijk... zorg in iedergeval voor een trust. en dan je settings in outlook goedzetten, domain enzo

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval zouden alle users een account op zowel het lokale domein als het domein met de exchance server moeten hebben... dat hebben we liever niet.

Voordat zoiets dus mogelijk is zou je op de exchange-server mailboxen aan moeten kunnen maken voor users op de andere domeinen, en dat lukt dus niet.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:46

rammes

koekebakker 1e klas

ja dat kan wel dat heet dus een trust!

Ik zou het doen!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Beaves

Usque ad Finem

rammes schreef op 19 februari 2004 @ 23:44:
ja dat kan wel dat heet dus een trust!
Precies, dat gebruiken wij nu ook tot onze Exchange 5.5 server opgewaardeerd is naar Exchange 2003 is en in ons nieuwe domein hangt. Tot die tijd hebben we nog een trust tussen ons oude NT 4 domein en ons nieuwe Windows 2003 domein. Zo kunnen mensen inloggen op de 2003 DC en toch zonder problemen hun mail ophalen op de oude mail server. Tijdens de migratie hebben we dat ook gedaan, mensen konden nog een tijdje in het oude domein inloggen en toch gebruik maken van de fileserver die in ons nieuwe domein stond.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
De trust is er... Alleen als ik een user aanmaak in het andere domein, kan ik er geen mailbox aanhangen (die zou moeten komen op de exchange server in het andere domein), ook kan dit niet als ik de user aanmaak in het domein met de exchange server, en aangeef dat de user bestemt is voor het andere domein.

Maar goed, dit is verder geen probleem mer, we hebben besloten er een domein boven te zetten, waar de anderen onder vallen.
Pagina: 1