Go AMD levert +3 op

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=233040
Dit is een test mobo hoop ik, want die PCI slot staat daar toch wat vreemd, en die Power connector staat daar ook op een zeer abnormale plaats.
Hij is de vierde die hierover begint, en 17:06 is dus echt veel te laat tov de eerste van 16:55. Overbodig dus. Opvallend is dat de 2e en 3e al wel op Overbodig stonden.
Spijtig dat die performance zo tegenvalt, hopelijk brengt Via het er beter vanaf, want de Duron is bedoeld als Budget chip, dus mag het mobo ook een beetje meer budget zijn, dan kan ik me er nog een tweede bijkopen
Klopt wel, maar voegt niets meer toe aan wat al in de nieuwspost staat. Ook overbodig dus.
Dan wordt AMD bijna gegarandeerd budget marktleider. Go AMD
Dan moet dit dus wel zijn waarop hij +3 heeft gescoord :?
(OK, hij zal wel vanwege het middelste stuk +3 gekregen hebben, maar ik twijfel toch of het niet vanwege het Go AMD is)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Opmerking is maximaal een +2 (eigenlijk ook minimaal :?). Dit commentaar kon ik zelf ook nog wel verzinnen.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=233159
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=233262
Misschien -1?

ecteinascidin: als dit al in de nieuwspost staat
Wonderboy Anand heeft zijn bevindingen over de SiS730S online gezet. Deze Socket-A SDR chipset moet gaan zorgen voor een passend value platform voor de AMD Duron zodat deze CPU wat populairder kan worden in het low-end segment
zie ik niet wat dit nog toevoegt
Spijtig dat die performance zo tegenvalt, hopelijk brengt Via het er beter vanaf, want de Duron is bedoeld als Budget chip, dus mag het mobo ook een beetje meer budget zijn
dus zou ik geen +2 geven. Maar goed. Misschien zou je kunnen zeggen dat hij nog even benadrukt waarom zo'n goedkoop mobo van belang is.
(Ik blijf bij mijn mening dat het een 0 is hoor >:) )

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ben erg meegaande met de algemene kwaliteit van de site. Technisch is het een 0, vergeleken met de gemiddelde posting is het een +2.
Hij geeft toch aardig weer dat er een echt budget-bord nodig is voor de budget-CPU. Hoewel overbodig en open deur etc....

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
:D
Zo dacht ik een tijdje geleden ook. Ook over mijn eigen posts. Als ik dan iets tussen een paar zwaar overgewaardeerde posts zette vond ik ook dat dat dan minimaal een +3 verdiende, al was het eigenlijk een gewone +2 post. Maar daar ben ik mee opgehouden. Het gaat gewoon om de technisch correcte waardering.
Maar er valt idd best wat voor te zeggen om de voor beginners leerzame posts goed te waarderen zodat ze hopelijk wat minder gaan blaten.
;( :Z

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Jongens, blijven we wel in de gaten houden dat niveau + 1 het niveau is voor _default_ postings ?

Ik denk dat er te snel dingen naar 0 gezet worden, omdat _wij_ vinden dat het niets toevoegd, maar je moet het wel vanuit het perspectief van de gemiddelde bezoeker bekijken.

Hetzelfde geldt voor de "standaard open deur" die in iedere posting weer terugkomt.

Voorbeeld : "Er zit geen ISA slot op dat MoBo"

Die zien _wij_ wel weer in iedere posting terugkomen, maar hou wel in de gaten dat de gemiddelde bezoeker niet iedere thread met alle reakties doorleest....

Standaard crap dus gewoon op +1. Echt heel erg overbodig op 0, en trolls/flamebait op -1.

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat was misschien een punt dat ik beter had kunnen aanhalen.

Overigens, nadat dezelfde opmerking tientallen keren is herkauwd, mag deze wel richting 0 gaan. Over 1 maand (of zo)is de vraag:"wat is een CNR-slot" gewoon een 0.

Hier op mijn werk is de vraag "wat kost het" en "is het commercieel verkrijgbaar" een zeer makkelijke manier om te scoren.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ook over een maand is de vraag : "wat is een CNR Slot" nog steeds relevant, omdat er nieuwe users bij blijven komen.

Niet iedereen gaat nieuwspostings van MoBo's afzoeken om te kijken of die vraag toevallig bij een oudere nieuwspostings al eens is beantwoord.

Als je zo gaat denken is bijna iedere vraag (behalve hele nieuwe ontwikkelingen offcourse :P ) al een keer beantwoord, dus kun je het reaktiesysteem net zo goed afschaffen....

Aannames zijn fataal.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Over 1 maand (of zo)is de vraag: "wat is een CNR-slot" gewoon een 0.
Waarom niet nu al? Maar van mij mag dat als gewone vraag ook gewoon op 1 hoor.
Ik denk dat er te snel dingen naar 0 gezet worden, omdat _wij_ vinden dat het niets toevoegd
Als _ik_ vind dat het niets toevoegt geef _ik_ het overbodig. Vindt iemand anders het niet overbodig, dan geeft die maar een +1. Het is tenslotte een democratisch systeem waar iedereen volgens zijn eigen mening mag modden.

Maar je hebt uiteraard gelijk dat een regelmatig terugkerend onderwerp niet automatisch overbodig wordt. Dat probeer ik ook helemaal niet te zeggen. Ik zeg alleen dat iets wat alleen een herhaling is van wat al in de nieuwspost staat overbodig is, ook al is het voor sommige newbies misschien leerzaam.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Euh....
Als _ik_ vind dat het niets toevoegt geef _ik_ het overbodig. Vindt iemand anders het niet overbodig, dan geeft die maar een +1. Het is tenslotte een democratisch systeem waar iedereen volgens zijn eigen mening mag modden.
Wat je wel in de gaten moet houden is dat "wij" hier in dit Forum als "die-hards" beschouwt worden, en dus in principe een soort van "voorbeeld-rol" hebben.

En ja, het is een democratisch systeem, maar zoals jij formuleert naar "je eigen mening" modden vindt ik erg eng overkomen. Ik denk dat we gewoon in de gaten moeten houden dat we niet _weer_ te streng gaan modden, op basis van onze eigen kennis en ervaring, dat is tenslotte de reden geweest dat het nieuwe systeem uberhaupt in het leven geroepen is. Met de tijd die wij aan T.net besteden, mag je niet gaan denken dat ons *niveau* (gadver, wat klinkt dat arrogant... :P ) gelijk is aan dat van de gemiddelde bezoeker...
Ik zeg alleen dat iets wat alleen een herhaling is van wat al in de nieuwspost staat overbodig is, ook al is het voor sommige newbies misschien leerzaam.
Mja, het punt is alleen dat jij wat sneller door een bepaalde afwijkende formulering van de tekst heenprikt dan dat een ander dat doet. Op het moment dat iemand in eigen bewoordingen iets neerzet, dat _in principe_ hetzelfde is als al in de nieuwsposting wordt geplaatst toch nog een toegevoegde waarde heeft, omdat het "makkelijker" te lezen is.

Aannames zijn fataal.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

We hebben dan wel een vorbeeld-functie, maar dat iemand een andere mening erop nahoudt vergroot de geloofwaardigheid. Dan laat ieder voor zich zien dat ze erover nadenken (ik modereer niets zonder te kunnen hardmaken dat het zo moet) en je laat zien dat er discussie over mogelijk is. Ook lat je zien dat het geen homogene bende is hiero.

Dat iemand wat anders vind dan ik vind ik prima, dan hoor je eens een ander geluid dan je eigen.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Jammer dat je wat in je tweede quote staat blijkbaar eng vindt, want daar slaat die eerste quote ook op. Die post van Nitro is ook een voorbeeld van iets wat naar mijn mening een 0 is maar naar andere meningen niet en wat ook best volgens iedereen zijn persoonlijke mening gemod kan worden. Beide meningen zijn immers gefundeerd.
Maar die eerste quote slaat niet op b.v. AMR/CNR/ISA gedoe. Dat is voor mij persoonlijk wel overbodig omdat ik dat al zo vaak gelezen heb, maar niet in het algemeen.
----------------
Dit was een reactie op GameOver, maar ecteinascidin zegt ook al zoiets :*

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 10:22 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ook over een maand is de vraag : "wat is een CNR Slot" nog steeds relevant, omdat er nieuwe users bij blijven komen.

Niet iedereen gaat nieuwspostings van MoBo's afzoeken om te kijken of die vraag toevallig bij een oudere nieuwspostings al eens is beantwoord.

Als je zo gaat denken is bijna iedere vraag (behalve hele nieuwe ontwikkelingen offcourse :P ) al een keer beantwoord, dus kun je het reaktiesysteem net zo goed afschaffen....
Volledig mee eens. We kunnen niet allemaal zo slim zijn als irellevant, mij is altijd geleerd dat de gene die lacht om een vraag dommer is dan de gene die de vraag stelt. Als het al een keer bij een eerdere post gevraagd is is het wel een 0 waard ja.

Verwijderd

Wat is een CNR slot? ik zou het ECHT niet weten. Ja ik lees C!T, dus wellicht komt het daardoor :D

Echter, www.google.com en dan "What is a CNR slot" intikken geeft al wat sites waar het opstaat. emmeren in een posting wat een bepaalde term inhoudt is pure karmawhoring: iemand een voorzet geven (wellicht zn andere accountjes) om +2 behulpzaam te scoren zonder enige moeite.

Verder modereer je nooit te streng. Je modereert wellicht alleen verkeerd, omdat het T.net supreme court anders wil dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Die "erg eng" opmerking van GameOver zit me toch niet lekker. Dat geeft toch aan dat ik iets ernstigers fout doe dan een andere mening hebben.

Ik wil eerst even zeggen dat ik wel degelijk weet dat het standaardniveau 1 is. Ik zet iets alleen naar 0 als ik het overbodig vind om te lezen, en ik denk dat het ook voor anderen overbodig is. Daar gaat het dus blijkbaar soms fout.

Misschien moet ik weer wat meer volgens het criterium gaan modden: waardeer een post naar zijn hoogst te waarderen onderdeel.

Als je nog even terugkijkt naar waarmee ik deze thread opende dan is IMHO de hele post overbodig, behalve het zinnetje
de Duron is bedoeld als Budget chip, dus mag het mobo ook een beetje meer budget zijn
Maar aangezien dit ook al (weliswaar in "moeilijkere" bewoordingen) in de nieuwspost stond en de rest van de post echt overbodig was (volgens mij dus) heb ik een 0 gegeven. Dat is misschien fout, maar is het nou echt zo eng?

ecteinascidin vindt het dus een +2 waard. Is het wel goed als ik het een 1 vind of is dat ook nog te streng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Soms, Irrelevant, heel soms heb ik het idee dat je een post helemaal uitkauwd om em maar omlaag te (kunnen) modden.

{Nee dit denk ik niet, maar zo zou je over kunnen komen} ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

nitraat,
Volledig mee eens. We kunnen niet allemaal zo slim zijn als irellevant
Hoe slim irrelevant is doet niet terzake, jij bent ook destijds niet naar beneden gemod om "gepest" te worden, maar meer omdat irrelevant vond dat jouw posting geen toegevoegde waarde had, terwijl er door anderen weer anders over gedacht werd. Even voor de duidelijkheid, er wordt hier niet op de man gespeelt, maar op de bal.

Ik zeg dit er even bij omdat ik het idee heb dat jij pissig bent op irrelevant, omdat hij jou naar beneden gemod heeft.
mij is altijd geleerd dat de gene die lacht om een vraag dommer is dan de gene die de vraag stelt. Als het al een keer bij een eerdere post gevraagd is is het wel een 0 waard ja.
Eens, in principe bestaan er geen domme vragen, omdat jij nooit goed in kunt schatten wat het kennis-niveau van een ander is, en dus ook niet kunt beoordelen of een vraag die een persoon stelt nu wel of niet dom is. (Als een MCSE'er vraagt wat een "Start" knop is, dat is wel dom... :P )

Als het idd in dezelfde thread al eerder gevraagd is, en beantwoord, en er zit niet maar iets van 2 minuten tussen (dus dat beide tegelijk aan het tiepen waren, en de tweede heeft de vraag van de eerste nog niet gezien omdat die er op dat moment dat hij begon met replyen nog niet stond) dan is dat niet al te handig.

Otis

Niet iedereen is bewust met de methode bezig zoals jij hem omschrijft, op het moment dat iemand niet weet wat iets is, dan kan dat komen omdat hij het gewoon niet weet, en de vraag daar in de nieuwsposting stelt omdat

A.) Hij daar gegarandeerd een antwoord krijgt.
B.) Niet weet dat hij het zelf ook kan opzoeken.
C.) Niet weet _hoe_ hij dat zelf op kan zoeken.

irrelevant,

Ik vind het een gewone +1 posting, maar gezien het gemiddelde niveau in zo'n thread misschien een +2, maar dat zou ik zelf niet doen... >:)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GameOver: ik zeg ook niet dat iedereen of erg veel mensen zo bezig zijn, ik vind alleen dat veel mensen ERG SNEL over gaan tot het stellen van vragen die ze zelf met een BEETJE moeite ook op hadden kunnen zoeken. Zelfs mn MOEDER weet een searchengine te vinden en te gebruiken. :D

Ik denk dat het alleen maar goed is om bij postings van mensen die bij het minste geringste wat ze niet weten een vraag posten (newsgroep of hier) vraagtekens te zetten bij die posting: heeft degene wel voldoende gedaan om het uit te zoeken. Want alleen DAT levert de vragensteller wat op; niet het antwoord, maar de kennis tot kennisvergaring, anders dan domweg vragen.

En ja: ik erger me mateloos aan domme vragen, en JA ik vind dat sommige mensen die vragen NIET mogen stellen, domweg omdat ze met MINDER moeite dan het stellen van die vraag er zelf achter kunnen komen. Men is echter te beroerd om het zelf op te zoeken. "ik vraag wel effe", met de illusie dat ze wat leren. Nee, ze absorberen gegevens. Mensen die in minder tijd via google of altavista of zelfs yahoo de vraag zien beantwoord, DIE leren.

Verder zijn er geen domme mensen op de wereld, alleen is er een verschil in snelheid waarmee de ene mens verbanden legt tussen A en B dan de ander.

En verder blijf ik bij het feit dat +2 behulpzaam aan vragenstellers een van de beste karmawhoring zaken zijn die je je kunt voorstellen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hehe...
En verder blijf ik bij het feit dat +2 behulpzaam aan vragenstellers een van de beste karmawhoring zaken zijn die je je kunt voorstellen.
Je moet die punten ook niet aan de vragensteller geven, maar aan diegene die het beantwoordt ! :P

Otis, dat ik dat jou moet uitleggen... ;)

Maar eens, mensen die de makkelijke weg kiezen met betrekking tot iets wat ze niet weten zijn de mensen die niet zelf kennis vergaren, maar tijdelijk iets onthouden. Om het vervolggens na een bepaalde tijd weer te vergeten offcourse.

Leren doe je door _Zelf_ dingen uit te zoeken, daar wordt je ene bikkel van !

Maar goed, ik denk dat die kennis voor de wat-meer-dan-gemiddeld nadenkende mens behoorlijk gemeengoed is...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben daarom ook behulpzaam. :)

Domme vragen bestaan niet, maar na twee maanden steeds dezelfde vraag te zien moet een newbie toch 's ergens anders gaan zoeken. Ik zal nu een vraag over CNR slot niet omlaag gooien, want ik wet het nu dus ook niet. Maar over 2 maanden is het compleet overbodig, al was het alleen al omdat er 2000 karma punten aan behulpzaamheid is uitgegeven.
Als ik nu vraag wat een AGP-poort is, dan word ik vierkant verrotgescholden (en terecht).

Interesante vragen blijven altijd boeien. De vraag waarom 30 cm wafers zo moeilijk zijn is een hele goede vraag. En daar kwam een heel goed antwoord op. Dat soort vraag en antwoordspelen zie ik heel graag op Tnet, omdat iedereen er iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe slim irrelevant is doet niet terzake
Ik vind dat dit wel degelijk mee kan spelen. Kijk het mag duidelijk zijn dat irrelevant dus best veel verstand heeft van computers en dergelijke. Ik heb echter het idee dat er posts zijn die op zich vrij onschuldig zijn en voor de gemiddelde tweaker van een acceptabel niveau zijn, waarvan b.v irrelavant bij zichzelf denkt dat het niveau veel te laag is puur omdat zijn kennis een stuk uitgebreider is. Ik vind echter dat je net als een scheidsrechter die in de geest van een wedstrijd fluitt ook een beetje coulant moet zijn tegenover b.v. de beginnende tweaker. Als we nou allemaal alles zouden weten zou je alle forums e.d. op kunnen doeken en zou niemand meer op tweakers hoeven te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als het goed is, houdt irrelevant echt wel rekening met het feit dat er tweakers zijn die minder weten dan hem. En als het goed is zal daarop worden gemodereerd.

Geloof me, als er in mijn ogen een open deur staat (omdat ik over dat gebied ontzettend veel weet), dan nog kan ik het naar +4 waarderen omdat er iets geschreven is dat vrijwel niemand weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Soms, Irrelevant, heel soms heb ik het idee dat je een post helemaal uitkauwd om em maar omlaag te (kunnen) modden.
:D

LOL!

Ik kauw hem nu juist uit om te kunnen begrijpen waarom jullie hem niet omlaag modden. Alles is immers overbodig op 1 zin na. (Nu hou ik echt op met zeuren :z)

nitraat: je hebt gelijk. En omdat de zin
de Duron is bedoeld als Budget chip, dus mag het mobo ook een beetje meer budget zijn
voor de beginnende tweaker wel interessant is geef ik toe dat hij niet naar 0 hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Gezellig druk vandaag op het Forum ! Is het toevallig vrijdag vandaag ? :)

Hehehe.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Yep, 'tis vrij(e)dag.

Zo ff lunche (uurtje naar buite) lekker vrete, je kent ut wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar zal het voor mij in ieder geval niet aan liggen. Zelfs op m'n stage wordt er druk getweaked :) Gewoon een kwestie van je werk voor de dag heel snel af hebben om vervolgens weer flink wat tweakotine op te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Precies :9~
Pagina: 1