Toon posts:

[WinME] BSOD bij boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier met een behoorlijk irritant probleem: tijdens het booten van m'n pc (HP Pavilion 7885) krijg ik volledig at random een bsod, dus de ene keer wel, andere keer niet. Deze bsod verschijnt op het punt waarop windows wil starten, wanneer je zeg maar de tik van je monitor hoort door het omschakelen van resolutie. PC hangt dan compleet, reageert op geen enkele toets meer. Na een harde reboot werkt alles soms weer perfect, soms gebeurt dit meerdere keren achter elkaar. Dan heb ik er een tijdje geen last meer van, en dan gebeurt het ineens weer. De pc draait nog gewoon op de standaard 1300 mhz, er zit 384 mb SDRAM in, verder niet mee gekloot (is de pc van m'n ouders). Er zat standaard 128 mb in, 256 is er later bijgezet. Ik dacht dat het daar misschien aan lag, een voor een een dimmetje in elk slot geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Overigens staat er de volgende fout-code bij de bluescreen (weet niet of iemand er wat aan heeft though): 0E : 017F : BFF7B018

somebody?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wordt in je bios je hardware wel goed herkend?
Heb je toevallig Norton geinstalleerd?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op 19 februari 2004 @ 21:13:
Wordt in je bios je hardware wel goed herkend?
Heb je toevallig Norton geinstalleerd?
geen Norton, ik gebruik Avast _/-\o_
en de pc werkt verder perfect, alleen 'af en toe' deze foutmelding

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

en heb je al een hardwarecheck gedaan in je BIOS?

heb je driver-updates gedaan of progs geinstalleerd?

gooi die virusscanner er toch eens af en kijk eens of je er dan nog last van hebt, zoeken op google levert toch wel een aantal keren suggesties op dat het de virusscanner kan zijn.....

[ Voor 85% gewijzigd door kamstra op 19-02-2004 21:34 ]

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al eens getest met memtest? Krijg je niet meer info tijdens de BSOD?

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op 19 februari 2004 @ 21:30:
en heb je al een hardwarecheck gedaan in je BIOS?

heb je driver-updates gedaan of progs geinstalleerd?
geen nieuwe programma's, geen driver-updates, alles is zoals het eerst was toen het nog werkte.

wat bedoel je met hardwarecheck in bios? alles klopt zoals het er staat

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 19 februari 2004 @ 21:32:
Heb je al eens getest met memtest? Krijg je niet meer info tijdens de BSOD?
memtest zal ik eens doen, maar dat is het enige wat ik krijg tijdens de BSOD

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:32:
[...]

wat bedoel je met hardwarecheck in bios? alles klopt zoals het er staat
misschien een IRQ conflict oid?

Verwijderd

Topicstarter
kamstra schreef op 19 februari 2004 @ 21:35:
[...]

misschien een IRQ conflict oid?
ja maar dan zou het probleem zich toch altijd voor moeten doen? het volledig at random, dat is nou juist het vreemde :/

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:36:
[...]

ja maar dan zou het probleem zich toch altijd voor moeten doen? het volledig at random, dat is nou juist het vreemde :/
mja, da's waar...

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
^I agree met de memtest.
http://www.memtest86.com/ <-- of iets dergelijks. :)

Verwijderd

Topicstarter
Exe-cuter schreef op 19 februari 2004 @ 21:41:
^I agree met de memtest.
http://www.memtest86.com/ <-- of iets dergelijks. :)
memtest is bezig :) iig bedankt, ik hoop dat dit een oorzaak zal geven

hoeveel tests zijn dat eigenlijk? is nu al 1 uur bezig, zit nu op test 4 zonder errors

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
na 14 uur memtest nog geen errors, dus dat geheugen is wel in orde denk ik :)

iemand nog een suggestie?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Heb je je virusscanner nou al ge-uninstalled? Zoek eens op die foutmelding dan, er zijn echt verschillende mensen waarbij het aan de virusscanner lag ( en niet alleen bij NAV)

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-04 20:52
probeer m eens kaal op te starten, nouja kaal, alleen maar de dingen die je nodig hebt dus cpu, mem, hd, videokaart.....

zaken als geluidskaart, netwerkkaart, cd-romspelers, floppy enz allemaal niet aansluiten en kijken watie doet....gaat alles dan goed zonder blauwe schermen ga alles dan een voor een weer terugzetten om te kijken waar het probleem zit...

en probeer eens je BIOS-defaults te laden?

smile an everlasting smile

Verwijderd

Topicstarter
RooN schreef op 20 februari 2004 @ 12:48:
probeer m eens kaal op te starten, nouja kaal, alleen maar de dingen die je nodig hebt dus cpu, mem, hd, videokaart.....

zaken als geluidskaart, netwerkkaart, cd-romspelers, floppy enz allemaal niet aansluiten en kijken watie doet....gaat alles dan goed zonder blauwe schermen ga alles dan een voor een weer terugzetten om te kijken waar het probleem zit...

en probeer eens je BIOS-defaults te laden?
bios is default.
ik kan wel de hardware los gaan trekken, maar het gebeurt niet altijd en misschien krijg ik zonder cd-rw en dvd inderdaad geen bsod, terwijl dat met dat spul ook niet was gebeurd. dat is dus het rotte aan de situatie, er zit gewoon geen regelmaat in.

AV zal ik eens uninstallen, maar denk niet dat het daar aan ligt omdat dat allemaal pas later wordt ingeladen, hij slaat vast op het punt dat windows geladen wordt, nog voor alle andere software. maar niet geschoten is altijd mis he :)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb een soortgelijk probleem met win2k ;) maar dan is et een duidelijke foutmelding en weet ik de oorzaak ook. rotte hdd zorgt voor inaccesible_boot_device BSoD... komt doordat die schijf vol zit met bad sectors. soms wil ie wel booten, vaak blijft ie alleen maar BSoD'en.

Check je harde schijf eens...

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 23:12

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Heeft WinME niet net als Win98 de optie om bij startup alle drivers 1 voor 1 te laten initialiseren?

Kijk voor de grap eens of er misschien iets geladen wordt dat je niet (meer) gebruikt. Weet ik veel, oude modem-drivers of zo (zie je verdacht vaak)

s6

specs

Verwijderd

Topicstarter
_fool schreef op 20 februari 2004 @ 14:13:
Heeft WinME niet net als Win98 de optie om bij startup alle drivers 1 voor 1 te laten initialiseren?

Kijk voor de grap eens of er misschien iets geladen wordt dat je niet (meer) gebruikt. Weet ik veel, oude modem-drivers of zo (zie je verdacht vaak)

s6
zal eens kijken, maar dan zou ik toch altijd een bsod moeten krijgen?

scandisk geeft geen fouten aan, maar hoe betrouwbaar is SD... ik zal die hdd eens in een ander systeempje duwen :)

again, thanks ik kan alle hulp gebruiken :Y
Pagina: 1