Versterker, links geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Topicstarter
Hallo,

ik heb een Koda versterker aangesloten op mijn creative live 5.1 digital geluidskaart, doormiddel van zon tulp-minijack splitter en een tulp kabel. Tot zo ver alles goed. Na een paar weken opeens links geen geluid meer :? Ik pak dus een andere kabel, en alles werkt weer. Maar ik slimmerd heb toen ook een andere uitgang gepakt, dus ik dacht gewoon dat de kabel kapot was. Afijn, na een paar weken alweer hetzelfde verhaal. Toen begon ik al wat te vermoeden. 2e uitgang was dus ook kapot. Bij de derde hetzelfde, en net is de 4e (en laatste) ook kapot gegaan.

Kan ik de versterker nog maken of is het afgelopen? (is pas 2 jaar en weinig gebruikt)? Ik had al wat gezocht, en ik zag dus een gebruiker met een creative geluidskaart, die ook 4 aansluitingen dusdanig had veranderd dat de linker uitgang alleen een extreem zacht geluid produceert, ik heb nu hetzelfde probleem :'(.

Mijn spec's | Modelbouwforum

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Wat voor versterker is het precies? (type?, 5.1 of stereo?)
Wat voor speakers had je er aanhangen?

Hebben de versterker en de geluidskaart geen digitale uitgang/ingang die je kan proberen?

[ Voor 42% gewijzigd door Glenfiddich op 19-02-2004 21:46 ]

Catch a smile out there!

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
versterker is stereo, je kunt er wel nog een center + 2 surround aanhangen, maar dat doe ik niet. Het is een Koda AV-1068A. Geluidskaart heeft geen andere ingangen behalve een oranje, en die op mijn versterker doen het allemaal niet meer, ook niet met een losse tuner of cdspeler.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Het kan ook niet zijn dat de versterker kapot is juist doordat je er geen center+surround speakers aan hebt hangen? sommige versterkers kunnen daar niet tegen namelijk. Maar vaak heb je wel een optie om die uitgangen gewoon uit te zetten, is dat bij jou het geval?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Haemorrhage schreef op 19 februari 2004 @ 23:02:
Het kan ook niet zijn dat de versterker kapot is juist doordat je er geen center+surround speakers aan hebt hangen? sommige versterkers kunnen daar niet tegen namelijk. Maar vaak heb je wel een optie om die uitgangen gewoon uit te zetten, is dat bij jou het geval?
bij deze niet achter die center + suround kanaalen zit gewoon een 2.5 watt opampje ofzo. heb zelf ook zo`n monster en gerbuik hem als disco versterker speelt erug hard voor 50 euro [ is 2 x 160 watt]

bij mij is ook 1 van de ingangen op rare wijze overleden. [ vcd hier hing ok toevallig mijn pc aan]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18
Het is niet zo dat er zekeringetjes zijn doorgebrand in je versterker ?

PVoutput

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
knights16 schreef op 19 februari 2004 @ 23:11:
Het is niet zo dat er zekeringetjes zijn doorgebrand in je versterker ?
ik hoop het wel, ik maak hem straks eens open, en dan maak ik wel eens een foto.

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Hmm, ff een kickje van de topicstarter. Ik had deze versterker eens naar de lokale handige harry gebracht, maar die dacht dat het waarschijnlijk de eindtrappen waren, en voor deze versterker de investering niet meer waard natuurlijk. Ik ga hem morgen eens openmaken, maar ik heb met de search soortgelijke topics gevonden waar het probleem verholpen was (tijdelijk dan) als de versterker warm was.

Ik laat hem nu dus eens de hele nacht aanstaan en kijken wat ie dan doet......

Geen mensen meer met hetzelfde probleem?

Verwijderd

Als eerst ingang 1 't begeeft, een paar weken later ingang 2, etc. lijkt het me stug dat 't aan de eindtrap ligt. Dan zouden nl. in 1 klap geen van de ingangen meer werken...

• Thunde®

Thunde®

Topicstarter
Hmm, enig idee wat het wel zou kunnen zijn. Tuner, CD speler, niks doet het meer behalve het rechter kanaal!

Pagina: 1