Toon posts:

Athlon of Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop en nu is mijn oog gevallen op 2 laptops:

ACER Aspire 1353LC Athlon XP2400+,512Mb,40Gb,15"
Mobile AMD Athlon™ XP processor with: 512KB L2 cache
VIA ProSavage™ KN400 chipset + VT8235

of

ACER TM 243LCe Cel.2.5Ghz,512Mb,40Gb,15"
Intel® Celeron® processor with 128KB L2 cache
400MHz processor system bus
Intel® 852GME chipset

Het gaat mij dan met name om het verschil tussen deze twee processors.
Ik heb er niet zoveel verstand van en ik wil tussen deze twee kiezen, kan iemand mij helpen?? Alvast bedankt

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Nope.... dat kunnen we niet.... ten minste niet met deze gegevens.

Het is ERG belangrijk om te weten WAT je precies met je laptop wil gaan doen. Waar wil je werken, heb je toegang tot stopcontacten, welke programma's ga je draaien,...... etc

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Celeron vs Athlon

en als je nog wat wilt weten is er modje [at] tweakers [dot] net

:) en nogmaals welkom.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09
Ondanks dat de Celeron 2.5 Ghz heeft en de Athlon XP 2400+ 'maar' 2 Ghz is die laatste véél sneller. Celerons zijn leuk omdat ze zo goedkoop zijn, maar ze zijn eigenlijk veel slomer dan je zou verwachten op die snelheid (Ghz dus).
En de AMD heeft 4x zoveel cache geheugen, wat al een groot voordeel is ten opzichte van de Celeron :)

The devil is in the details.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Zoals de mensen boven mij zeggen, de keuze tussen celeron en iets anders is bij een relatief gelijke prijs altijd in het nadeel van dat "anders". De Celeron is namelijk een halfgesloopte P4, en door dat slopen werkt hij een stuk minder :z

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat er wel gesteld kan worden dat die Athlon overduidelijk de beste keus zal zijn omdat die die Celeron er gewoon overal uitgetrokken wordt :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem even een kijkje in de Technische Laptop Documentatie, daar heb ik elke CPU apart besproken en er is ook een handig overzicht te vinden met de verschillen. Precies wat jij nodig hebt dus. ;)

Als je graag nog een topic wil openen over adviezen bij je keuze raad ik je ook aan eerst wat reviews op te zoeken en dus iets meer research te doen voordat je het topic opent.

Aangezien dit o.a. eigenlijk FAQ werk is gaat dit topic dicht.

[ Voor 22% gewijzigd door Laurent op 19-02-2004 20:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.