[Prehistorisch] ISA Netwerkkaarten enzo.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben bezig om ons netwerk te moderniseren, naast een coax kaart moet er ook een utp kaart in...
Ik vroeg me alleen af of ze veel van elkaar verschillen enzo?! Als ik zo eens een blik op marktplaats gooi.... kom ik weer full/half duplex tegen enzo. Hoe zat het daar ook al weer mee?

En welke kaarten worden ondersteund door FreeSCO?

Ik heb niks kunnen vinden.

Oh ja en hoe kom ik achter het IRQ (dat heeft freesco nodig, toch?) als ie er in zit?!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
# Full Duplex = een verbinding tussen twee netwerk-apparaten, die tegelijkertijd kan verzenden en ontvangen.
het lijkt me duidelijk wat Half Duplex dan is :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

G33rt schreef op 19 februari 2004 @ 20:53:
[...]

Hub is altijd half duplex, en ook een coax B) netwerk is half duplex voor zover ik weer voor de normale consument ;)

Welke kaarten er worden ondersteund? Ik geloof dat dat wel in de readme stond, althans bij 0.2.7 die ik jaren gebruikt had stond het er iig wel in.

IRQ's achterhalen doe je of met een tooltje wat bij je NIC zit/hoort, of je kijkt naar eventuele jumpersettings. (anders software matig, linux: cat /proc/interrupts, windows bij properties van My Computer ergens)

• iAR
  • Niet online
G33rt schreef op 19 februari 2004 @ 20:53:
Oh sorry, ja ik weet wat full/half duplex is... :) Whaha, *uch*
Maar niet wie, wanneer full of half is! :) Maar dat heeft Erkens al beantwoord.

Overigens kan ik dat readme bestandje dus niet vinden (niet bij .27 en niet bij .3x)
en ook niet op de website :(

Och in het pakketje modules! :)

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 19-02-2004 21:15 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg dat je iets met een realtek (8019) of 3com 3c509 chipje krijgt. Doen het altijd onder elk OS. Alleen vaak ff kloten met plug en play en non plug en play, maar daar kom je vast wel uit ;)

• iAR
  • Niet online
En de Etherlink III 3C509B-C?
Die staat er niet als dusdanig bij, maar deze wel:
3c509: 3com 3c509, 3c509B, 3c529, and 3c579
3c59x: 3com 3c590, 3c595, 3c900, 3c905, and 3c905B

Maar valt deze er dan onder? Waar slaat die B-C op?

Verwijderd

Combo misschien?

Verwijderd

Iedere vraag die je in dit topic gesteld hebt is gewoon met Google te vinden. Ik stel voor dat je dan ook gewoon zélf wat uitzoekt en GoT niet als helpdesk gebruikt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.