Toon posts:

[ACCESS] Probleem met zoekfunctie in formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Omdat ik en mijn collega's op het werk regelmatig geconfronteerd worden met agressie, en de directie kennelijk geen geld wil investeren in een registratiesysteem heb ik zelf maar de stoute schoenen aangetrokken. Ik ben geen programmeur, en dit is de allereerste keer dat ik met Access werk. Ik ben er nu een week of 3 mee bezig. Eerst 2 boeken gekocht, die doorgespit en met veel trial en error heb ik het aardig voor elkaar.
Alle queries werken, rapporten werken, dat gaat allemaal prima. Ik zit alleen met 1 probleem, en ik ben echt ten einde raad. Via via kreeg ik het advies om hier mijn vraag eens te posten. Ik heb de search geraadpleegd, en zag wel wat mogelijke antwoorden, maar toch ben ik er niet uitgekomen. Vandaar deze post met het verzoek om hulp...

Oke, daar gaan we.
Ik heb een formulier gemaakt waar men registraties in kan maken. Dat werkt perfect. Nou heb ik eenzelfde formulier, zie voor screenshot: http://www.geocities.com/marcbevers/opvragen.html

Dit is een leeg formulier. Wat ik zou willen is dat men het clientnummer intikt, op de zoekknop drukt en dat dan de registratie(s) die onder dat clientnummer in het formulier verschijnen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit klaar kan spelen?

Alvast bedankt!

Gr,
Marc Bevers

• IS128AE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:24
client nummer invullen en op filter drukken ??

ITIL sucks ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Punt is, zodra het proggie af is haal ik al de werkbalken erachter weg om te voorkomen dat mensen per ongeluk bestaande gegevens muteren.
Dat gaat dus niet werken denk ik, of wel?

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58

bladebla

<Piéééép>

Ik heb zelf ook eens een incidentensysteem inelkaar gesleuteld. Zit er nog een beetje in :) Overigens knap dat je zelf zover gekomen bent, als ik het zo lees.

Ik denk zelf dat je als snel bij een stukje visual basic programmeren uitkomt. Hoeft niet lastig te zijn, en zeker niet veel. Zou je anders nog een screenshotje van je database ontwerp kunnen posten? Een goed ontwerp kan al een hoop schelen.

Wat je in het algemeen ook goed kan helpen is spitten in andere voorbeeld databases. Bij Access zit de bekende 'Noordewind' database. Kijk anders nog eens hier en hier voor wat handigheidjes (let erop welke Access versie je gebruikt). Spitten in de usenet archieven van Google heeft me ook altijd goed geholpen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60