HP brander niet gezien door Windows95

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een HP 9100. Wanneer ik de pc opstart, dan ziet de Bios de brander (en cdrom). Maar wanneer ik in Windows95 kom, ziet Windows alleen maar de cdrom (Samsung). Ik heb geprobeerd om master/slave om te draaien, maar zonder succes. Als ik alleen de brander aansluit, krijg ik tijdens het opstarten een foutmelding van mijn netwerk en vervolgens blijft de pc hangen. En last but not least heb ik de busmaster drivers opnieuw geinstalleerd. Wat heb ik nu over het hoofd gezien. Ps de jumpers staan goed.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Staat hij in wel in de device manager?
zoja.. is er een driveletter aan toegewezen en heb je daar toevallig ook een netwerkdrive op gemapt?

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de cdrom en de brander elk apart een ide controller te geven? Bijvoorbeeld allebei slave?
Wil soms ook nog wel eens helpen, heb al gekke dingen meegemaakt met brandertjes
:) :(

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb de brander op een aparte ide kabel gedaan (dus zonder hd of cdrom), maar zonder succes. In geheel windows wordt de brander niet gevonden. Is het mogelijk dat deze DOA is.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Als je branden zelfs alleen al foutmeldingen geeft is hij misschien wel kapot. als je hem nieuw hebt gekocht is het misschien handiger om terug te gaan naar de winkel dan weken lopen klooien

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
De brander is van mijn werkgever en ik zal hen adviseren om de brander terug te sturen.

Bas

Tjielp... een vogel.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met m'n Acer. Even Windows 95 opnieuw geinstalleerd en voila daar was ie.

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik heb de HP 9110 (zelfde als de 9100 maar met andere software) en onder win98 doet'ie het gewoon gelijk goed.
Dus 98 installeren maar. :)
Pagina: 1