Toon posts:

public store restore backup Exec 8.6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heeft een of andere nitwit een public folder gedelete. Dus hoppa veritas backup exec opgestart en tot mijn verbijstering geconstateerd dat het niet mogelijk is om een public folder te selecteren om te restoren. Ik kan wel iedere private mailbox restoreén en zelfs apparte mails restoreén maar blijkbaar is een public folder moeilijker.

Heb ik iets over het hoofd gezien? Kan er nog iets ge-undelete worden? Of ben ik gewoon fucked up en kan ik de hele message store naar een andere (nog niet bestaande) exchange server restoreén de boel exporteren naar een PST en vervolgens weer importeren.

Het betreft overigens een exchange 2000 server (sp3) op een W2k server gebaseerd op AD. de backup software is dus backup Exec 8.6 met Exchange agent.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb je wel een backup van je "Microsoft information store" en daaronder "Public Folder Store"? Of alleen van je exchange mailboxes?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik dacht zowiezo van de gehele public store. Ik kan nu alleen niet bij de servers (zit inmiddels thuis) om het even te checken.. morgen rond 8:30 weet ik meer..

• leon1e
  • Nu online
Als je iig dit in je backup hebt staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/exchange-backup.jpg

Dan kun je zeker je public folder terug halen :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/exchange-restore.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan ik wel zien (geloof ik), maar ze hebben enkele folders gewist en deze wil ik individueel restoreén. Ik geloof niet dat ik kan doorklikken naar een onderliggende structuur.

Als ik de hele folder restore gaat het alles uit de backup terugzetten en overschrijven over de oude files, ik neem aan dat alles niet dubbel terugkomt?

Verder bedankt voor de goede plaatjes :) is wel ineens een stuk duidelijker.. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Denk handmatig een backup maken naar een pst ofzo van huidige publid folders. Dan restoren en vervolgens de pst eroverheen mikken :) Dan is alles weer aanwezig :) Eventueel ook dingen die verwijderd zijn maar ja, en vink de delete-rechten uit :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• leon1e
  • Nu online
FastBunny schreef op 19 februari 2004 @ 21:47:
Denk handmatig een backup maken naar een pst ofzo van huidige publid folders. Dan restoren en vervolgens de pst eroverheen mikken :) Dan is alles weer aanwezig :) Eventueel ook dingen die verwijderd zijn maar ja, en vink de delete-rechten uit :P
Of "Skip if existing file is more recent" gebruiken? Oh soms wil een restore wel eens lelijk doen, meestal kun je het dan weer gemakkelijk fixen met de "ESEUTIL.EXE" tool in de bin folder van je exchange..

[ Voor 18% gewijzigd door leon1e op 19-02-2004 22:20 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom ga je zitten knoeien met het restoren van backups?
Gewoon de parent folder selecteren in Outlook en Tools | "Recover Deleted Items" doen.
En als die optie greyed out is, effe de DumpsterAlwaysOn registry key zetten.
Eigenlijk wel een beetje triest hoor, dat je een Exchange server beheert en niet eens weet dat je een Deleted Items Retention Time hebt, ook op Public Folders.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Als de toon de muziek maakt, klinkt het voor geen meter maar is het wel een goed stuk meneer boelkoedig.

Ik ben nu 6 maanden ICTér in een bedrijf en ik heb geen exchange cursussen gevolgt ofzo... Weet nu ondertussen wel iets, maar dit weetje wist ik niet.

Bedankt voor de opmerking, ik zal er wat mee doen.. Heb je verder nog suggestief voor goed leesvoer?

Verwijderd

Topicstarter
btw die undelete functie werkt niet, hij is gedelete op 19/2/2004 8:23. Als ik vervolgens undelete doe krijg ik een melding dat hij het niet kan herstellen. Ik moet controlleren of ik de juiste machtigingen heb (die heb ik zeker) en dan de beheerder contacteren..

We hebben hetvolgende geprobeerd:
1. zelf folder maken delete;en en restoreén (gaat goed)
2. onder administrator account inloggen en dan zien we de gedelete folder uberhaupt niet meer
3. De folder proberen te restoreén bij de waarschijnlijke "dader", daar zien we wel dat hij verwijderd is maar zien we niet hoe we hem kunnen restore'en.

Iemand nog een goed idee? Kunnen we btw niet zien wie de folder heeft verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Korte andere vraag, inmiddels is de situatie herstelt, maar we zouden toch graag de verloren messages terugzien. Zijn er tools om de pub.edb te analiseren en folders hieruit te extracten naar een pst file?

Ik heb gekeken naar Exmerge van microsoft maar deze lijkt gewoon uit een werkende Exchange te draaien. Wij maken iedere nacht backups van alles, dus ook de pub1.edb. Weet iemand een goed gratis tool waarmee we deze edb kunnen bekijken?

Leon, we vinden het te eng om de gehele public folder te restoreén.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Er is alleen erg prijzige commerciele software die rechtstreeks uit edb-files gegevens kan halen.
Je beste optie is restoren op een andere machine, los van je netwerk. Is gelijk een goede test van je recovery-procedure...
Als Exchange dan draait, is exmerge inderdaad DE tool.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 08:43:
btw die undelete functie werkt niet, hij is gedelete op 19/2/2004 8:23. Als ik vervolgens undelete doe krijg ik een melding dat hij het niet kan herstellen. Ik moet controlleren of ik de juiste machtigingen heb (die heb ik zeker) en dan de beheerder contacteren..
Het terugzetten van een gedelete public folder kun je alleen doe als je "owner" bent van de folder in kwestie. En Administrator != owner.
Wie owner is/zijn kun je in ESM zien op de properties van die folder. En da's ook meteen de enige groep mensen die recht heeft om die folder te verwijderen.
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 08:43:
[...]3. De folder proberen te restoreén bij de waarschijnlijke "dader", daar zien we wel dat hij verwijderd is maar zien we niet hoe we hem kunnen restore'en.
:? Leg dat eens wat nader uit. Waar zie je dat die folder verwijderd is (in het "recover deleted items" dialoogje?) en hoezo kun je 'm niet terugzetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Het terugzetten kan niet alleen de owner. Mijn colega ICT heeft een door mij gemaakte en gedelete folder zelfstandig teruggezet. Misschien is hij gewoon standaard owner van alle public mappen.

Achteraf kan ik natuurlijk niet meer zien welke rechten die map had. Omdat de map er niet meer is.

Over het niet kunnen restoreén van de map, dat gaat gewoon niet, andere gedeleteén mappen kunnen we ge-restored worden maar deze niet zoals met de foutmelding welke ik eerder aangaf.

Bijkomende informatie is misschien nog nuttig, de server is gister rond die tijd ook gecrashed (hard uitgezet), de antivirussoftware is op hol geslagen door een te groot aantal jobs (rescan mailboxes after new definition, manual rescan mailboxes en een geschedulde scan van alle mailboxes) dat koste zoveel geheugen dat exchange compleet vastliep na een reboot (wat niet werkte) hard uitgezet. Misschien dat dat nog een aanknopingspunt is.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Het lukt dus niet zoals Fastbunny heeft voorgesteld?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
bunny stelt een gevaarlijke procedure voor.. Zowiezo moet dan eerst alles worden ge-pst't en vervolgens moeten we het een en ander overschrijven. Public folder bestaat ook uit contact enzo.. Lijkt ons geen slim plan.

• leon1e
  • Nu online
Wat is het probleem nu van je backup restoren? Dan maak je toch eerst een backup van je pub database in de exchange data dir. En laat je oude nieuwe items niet overwriten...

[ Voor 16% gewijzigd door leon1e op 20-02-2004 14:03 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:04:
bunny stelt een gevaarlijke procedure voor.. Zowiezo moet dan eerst alles worden ge-pst't en vervolgens moeten we het een en ander overschrijven. Public folder bestaat ook uit contact enzo.. Lijkt ons geen slim plan.
I fail to see the logic here :/

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Topicstarter
Net een trial van PowerControls van Ontrack bekeken. Dat is dus precies wat wij nodig hebben.. Dat is echt een super mooi pakket waarmee je mailtjes uit een edb kan trekken..

Alleen is het dus niet goedkoop :-(

We gaan nu overwegen of die mailtjes het waard zijn om powercontrols aan te schaffen of dat het goedkoper is om een apparte server als exchange in te richten en zodoende de mail eruit te halen.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

ik snap er geenbal van! vertel nou eens waarom je geen backup van de public volledig wil terugzetten? (eerst een nieuwe backup maken, desnoods twee maal , 1 x tape + 1 x pst).

(PowerControls is idd erg handig :*) )

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen geen volledige backup terugzetten omdat we niet weten wat de concequenties van die daad zou kunnen zijn. We hebbn geen zin om dadelijk te zien dat alle mails dubbel in alle public folder staan of meer van dat soort grappen.

We willen eigenlijk gewoon 1 folder selecteren en die restoreén maar dat vind backup exec bij public folder geen optie.. Bij prive mailboxen kan dat allemaal wel, maar publieke folders is een probleem voor het backup programma in versie 8.6. :-(

Daarom die ontrack oplossing, daar kan je snel en makkelijk een foldertje selecterenen restoreén naar een PST.. En van die PST importeer je het vervolgens weer in Outlook.. (vraag me nu wel ff af wat er met de rechten gebeuren, maar dat is een ander probleem..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
paulhekje schreef op 20 februari 2004 @ 10:47:
Er is alleen erg prijzige commerciele software die rechtstreeks uit edb-files gegevens kan halen.
Je beste optie is restoren op een andere machine, los van je netwerk. Is gelijk een goede test van je recovery-procedure...
Als Exchange dan draait, is exmerge inderdaad DE tool.
Uhm.. Exmerge kan toch alleen mailboxes exporten, geen public folders?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Uhm.. Exmerge kan toch alleen mailboxes exporten, geen public folders?
helemaal gelijk |:(
gewoon met outlook exporteren en pfadmin gebruiken voor de rechten.
(natuurlijk niet vergeten de juiste user te gebruiken...)

[ Voor 15% gewijzigd door paulhekje op 23-02-2004 08:10 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 22:24:
Wij willen geen volledige backup terugzetten omdat we niet weten wat de concequenties van die daad zou kunnen zijn. We hebbn geen zin om dadelijk te zien dat alle mails dubbel in alle public folder staan of meer van dat soort grappen.

We willen eigenlijk gewoon 1 folder selecteren en die restoreén maar dat vind backup exec bij public folder geen optie.. Bij prive mailboxen kan dat allemaal wel, maar publieke folders is een probleem voor het backup programma in versie 8.6. :-(

Daarom die ontrack oplossing, daar kan je snel en makkelijk een foldertje selecterenen restoreén naar een PST.. En van die PST importeer je het vervolgens weer in Outlook.. (vraag me nu wel ff af wat er met de rechten gebeuren, maar dat is een ander probleem..
De tool van Ontrack is gemaakt voor Disaster Recovery als je stores of Exchange OFFLINE zijn zodat je hier nog data uit kunt trekken. Misschien handig als je je eerst in de normale reguliere methodiek gaat verdiepen met Backup Exec8.6 goed te configureren etc je retentiontime goed zetten etc etc...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me verdiept in Backup exec en de reguliere methode. Die heeft dus enkele beperkingen. Een apparte folder in de public store is niet te restoreén (terwijl wel iedere mailbox appart te restoreén is). De undelete optie werkte in Outlook dus niet, dit waarschijnlijk door een crash. Later hebben we ook folders gewist en teruggezet en dat was geen probleem.....

Ontrack is dus extreem goed in het restoren van single folders in een public store, aangezien wij ook ook de public store (en private store) backuppen als file, kan ik deze gewoon terugzetten van Tape en vervolgens mails uit restore'en met de ontrack tool..

De tool is alleen zo duur voor wat hij kan doen. Hij kan alleen maar wat mailtjes eruit copieren, daarvoor moeten toch meer toolschrijvers over nagedacht hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:55 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Waarom verdiep je je niet in het restoren van een public folder? Je verwacht problemen, maar weet eigenlijk niet waarom je deze verwacht... dat snap ik dus niet.
Veritas heeft een uitgebreide support.
Kun je redenen aangeven waarom je twijfelt om zo'n restore uit te voeren? Heb je daar gegronde redenen voor?

Verwijderd

Je kunt ook een recovery storage group aanmaken. daar de store in restoren en dan de mailtjes of mailboxen er uit halen.

Ik heb hetzelfde probleem alleen vanuit de all public folders.

Ik ben admin, Ik heb dumpsteralwayson aanstaan. kan een eigengemaakte folder restoren alleen deze niet. Voor de rest is de store netjes online maar deze folder kan ik niet deleten. Ik heb het al eerder mee gemaakt toen heb ik een nieuwe aangemaakt. maar ik ben bang dat als ik het niet oplos ik over een paar weken of maanden met hetzelfde probleem zit.

De folder was gemigreerd van ex55 naar ex2003.

heeft iemand en idee waar ik kan kijken?
Pagina: 1